Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > prachtig mooi papegaaien en parkieten handboek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : prachtig mooi papegaaien en parkieten handboek
robdekker
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-04 - 18:13:25 send message to robdekker

Hallo, ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken om een prachtig niet boek aan te kondigen waarop we in Nederland heel trots mogen zijn!

Papegaaien en parkieten handboek

door Adri van Kooten

Verschijnt februari 2008!!!

quote
Geachte VogelArena lid,

Uw bijdrage/bericht is door de moderator verwijdert omdat hier verkoopinformatie in stond.

Voor het te koop vragen en/of te koop aanbieden van vogels verwijzen wij u naar de betreffende verkooprubriek.

Als u in aanmerking wilt komen als sponsor kunt u contact opnemen met Agabird via webmaster@vogelarena.com


quote
--------------------------------------------------------------------------------
[Ster account
U heeft een Ster account nodig om advertentie's te kunnen plaatsen. De kosten voor een Ster account bedragen 5 Euro per jaar voor 52 advertentie's.]
--------------------------------------------------------------------------------


Zie hiervoor; http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=278

Mocht u kweek- of verzorgingsgerichte vragen hebben, stel deze dan zo uitgebreid mogelijk zodat er geen misverstand kan bestaan.

Met vriendelijke groeten,
ParkietenPeter



Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

turbos
Website Member
Posts :109

Website Member
2008-01-04 - 18:55:50 send message to turbos

Hallo robdekker,

Bedankt voor het vermelden van het uitkomen van dit mooi boek.
Groetjes Chris!!!happy :)happy :)happy :)wink ;)wink ;)wink ;)laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


robdekker
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-06 - 10:31:04 send message to robdekker

Hallo webmaster,

Dit boek is het resultaat van de goede samenwerking van heel veel parkietenliefhebbers en organisaties. Doordat het een nieuw standaardwerk is levert het een enorme bijdrage aan de hobby. Ik had gehoopt dat mijn bijdrage als goede voorlichting en niet echt als reclame zou worden opgevat.

Ik zie dat jullie op deze site ook andere boeken van ons in de webshop hebben. Plaats dit prachtige boek toch in de webshop. Het is leverbaar in de tweede week van februari. Jullie zouden er veel liefhebbers een plezier mee doen!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-01-06 - 20:04:58 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het boek ziet er prima verzorgd uit en het lijkt mij in zekere zin best wel een aanrader.

Het boek oogt overzichtelijk en is voorzien van fraai fotowerk!

Voor wat betreft de naamgeving is in dit boek zoveel mogelijk uitgegaan van de jongste wetenschappelijke bevindingen en huidige visie. Dat is mijns inziens een pluspunt.
In algemene zin zou ook best wat meer aandacht op dit punt mogen bestaan in de liefhebberij, waarbij wij als vogelhouders een voorbeeld zouden kunnen nemen aan de vele malen verder ontwikkelde aquarium- en/of terrariumwereld!

Misschien heb ik dit nieuwe boek nog niet lang genoeg in handen gehad, maar ik mis toch wel een paar beschrijvingen van recent afgesplitse-, maar ook enkele al wat langer bekende ondersoorten.
Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn dan vind ik dat wel erg jammer, vooral nu het belang om raszuiver te fokken met de bestanden die we nog in avicultuur hebben, zo is toegenomen!

De kreet nieuw standaardwerk gaat mij persoonlijk wat te ver maar het is wel degelijk een fraai boekwerk.

Hoewel mijn boekenkasten bijna kraken van het overgewicht aan kromsnavellectuur, overweeg ik dit boek t.z.t. toch zeker aan te schaffen.


robdekker
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-01-06 - 21:46:12 send message to robdekker

Beste Rupicola,

Als het boek straks volgende maand er echt is zou ik graag weten welke soorten je mist. Voor zover wij met enkele zeer vooraanstaande taxonomen hebben kunnen achterhalen is dit boek echt compleet en staan alle valide ondersoorten er in. Aan de naam rupicola meen ik te mogen afleiden meen ik te mogen afleiden dat je in pyrrhura's geintereseerd bent. Juist bij de pyrrhura's is dit moet zeer actueel en compleet.
De afgesplitse ondersoorten griseipectus, emma en pfrimeri zijn als soort opgevoerd, de peruviana is met foto opgenomen en de waarheid omtrent de hypoxanta is eindelijk ontrafeld. Zelfs is gerefereerd dat de cruentata waarschijnlijk geen pyrrhura is. Er is geen enkel boek op de wereld dat zo actueel is. Met dank aan de fransikaner monnik Heinz Schnitker die ons enorm geholpen heeft!
Maar, mocht je een onvolkomenheid tegenkomen of ergens over wilt discusseren dan hoor ik het heel graag!


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-01-11 - 00:24:03 send message to theelepeltje

Euh, kan je me een PM sturen met info? Een zeker moderator hier heeft namelijk alle informatie in je post verwijderd.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-11 - 15:14:39 send message to blg

Als het boek straks volgende maand er echt is zou ik graag weten welke soorten je mist. Voor zover wij met enkele zeer vooraanstaande taxonomen hebben kunnen achterhalen is dit boek echt compleet en staan alle valide onder soorten er in.

Goed gaat ie dan, gekeken naar de index van het boek op dieren .nl, alleen de lories die ik ken en niet in de index kan terug vinden.

Trichoglossus:
mitchellii
rosenbergii
deplanchii
fortis
meyeri

Psitteuteles johnstoniae

Lorius erythorothorax

Phigys solitarus

Complete geslacht vini

Complete geslacht Glossopsitta

Oreopsittacus arfaki

Neopsittacus musschenbroekii


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2008-01-11 - 18:19:47 send message to Mp vd Sande

Het boek ziet er mooi uit heb hem vorige week meteen maar besteld.




rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-01-11 - 19:47:14 send message to rupicola


quote
Beste Rupicola,

Als het boek straks volgende maand er echt is zou ik graag weten welke soorten je mist. Voor zover wij met enkele zeer vooraanstaande taxonomen hebben kunnen achterhalen is dit boek echt compleet en staan alle valide ondersoorten er in. Aan de naam rupicola meen ik te mogen afleiden meen ik te mogen afleiden dat je in pyrrhura's geintereseerd bent. Juist bij de pyrrhura's is dit moet zeer actueel en compleet.
De afgesplitse ondersoorten griseipectus, emma en pfrimeri zijn als soort opgevoerd, de peruviana is met foto opgenomen en de waarheid omtrent de hypoxanta is eindelijk ontrafeld. Zelfs is gerefereerd dat de cruentata waarschijnlijk geen pyrrhura is. Er is geen enkel boek op de wereld dat zo actueel is. Met dank aan de fransikaner monnik Heinz Schnitker die ons enorm geholpen heeft!
Maar, mocht je een onvolkomenheid tegenkomen of ergens over wilt discusseren dan hoor ik het heel graag!




@ Robdekker:

Je inschatting aangaande mijn interesse voor Genus Pyrrhura is juist, maar wel verre van volledig, want mijn interesse gaat iets verder dan dit ene specifieke Genus! wink ;)

Afgezien van de vraag in hoeverre dat echt zinvol is wil ik t.z.t. best nog eens op Genus Pyrrhura (als onderwerp in dit boek) terugkomen.

Het is zeker niet mijn bedoeling om dit boek neer te sabelen of iets dergelijks, want het is een prachtige uitgave!

Waar ik wel wat moeite mee heb is het predikaat 'nieuw standaardwerk', wat in zekere zin suggereert dat dit nieuwe boek een volwaardige geactualiseerde en complete vervanger is voor hetgeen tot op heden verkrijgbaar was over papegaaiachtigen.

Ten aanzien van het Taxonomisch actuele gedeelte heb ik al positief gereageerd, maar ten aanzien van ‘echt compleet’ kan ik melden dat mijn interpretatie daarvan (alle inspanningen van jullie en bedoelde vooraanstaande taxonomen ten spijt) toch iets anders klinkt.

Opgemerkt dient te worden dat er uiteraard ook enig verschil bestaat tussen het noemen van een soortnaam en het daadwerkelijk beschrijven van een soort!

Onder voorbehoud van enige vergissing mijnerzijds ontbreken in dit boek zelfs complete geslachten papegaaiachtigen, zoals bijvoorbeeld Genus Touit, Genus Pionopsitta, Genus Geoffroyus, Genus Psittacella, Genus Micropsitta, Genus Vini en Genus Prioniturus.

Dit is op zich niet zo erg, maar ook niet zo compleet!


Wat mij betreft is het een prachtig boek, maar beslist geen nieuw standaardwerk!


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2008-01-11 - 21:04:43 send message to marti

http://www.museum.lsu.edu/~Remsen/SACCprop181.html Nieuw standaardwerk? Is er al wat definitief vastgesteld dan? En is auricularis in jullie nieuwe uitgave vervallen?

Martijn

nb. Het is overigens zeker een boek dat mij interesseerd.. no pun intendid


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-02-12 - 19:39:38 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Inmiddels heb ik het boek aan mijn collectie kunnen toevoegen. Om die reden heb ik het boek nu wat langer en beter kunnen bekijken. Daarbij is mijn mening over dit boek echter ongewijzigd gebleven ten opzichte van hetgeen ik hier eerder over dit boek heb geschreven.

Het is een mooi en goed verzorgd boek.

Het is zeker een aanwinst voor het Nederlandse taalgebied.

De prijs-kwaliteit verhouding is wat mij betreft dik in orde.

MAAR..... vanwege het feit dat er nogal wat soorten/geslachten ontbreken is het zeker geen standaardwerk!






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede