Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Handelaar illegale vogels gearresteerd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Handelaar illegale vogels gearresteerd.
Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-11 - 13:00:32 send message to Karel

Ondanks de politiestakingen, goed nieuws:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=1387078&c=13

Weer eentje minder die de liefhebberij in discrediet bracht.


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-01-11 - 13:05:33 send message to sabine107

Dit is zeker goed nieuws.
Weg met de illegale handelaren en op naar goede zorgzame hobby-isten.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-11 - 13:42:16 send message to chrislaevers

Sluit me hier volmondig bij aan.


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-01-11 - 14:10:02 send message to bboer

zo dat is er 1 minder, las op een andere site dat ze met z'n 3en waren er waren ook mensen aangehouden in utrecht.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2008-01-11 - 15:59:41 send message to Frankies

Quote :
Dit is zeker goed nieuws.
Weg met de illegale handelaren en op naar goede zorgzame hobby-isten.


Niet volledig mee akkoord.
Weg met illegale handelaren en liefhebbers !
Op naar goede zorgzame en eerlijke hobby-isten en handelaren.


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2008-01-11 - 16:02:22 send message to Frankies

Trouwens was deze man een handelaar ?
Er staat wel handelaar, maar het kan ook een particulier geweest zijn die handelde misschien.
Want ik lees een 70-tal vogels in een voliere waarvan 66 illegaal.
Een handelaar met 70 vogels waarvan 66 illegaal lijkt me geen echte handelaar.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-11 - 18:11:52 send message to pietparkiet 10

kunnen jullie weer klagen dat de vogels zo duur zijn


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-11 - 20:08:11 send message to goulds

van de 66 al 30 dood ,goh wat een geweldig nieuws,rede van dood,opnieuw stress door veelvuldig in handen nemen voor ringcontrole?verkeerde voeding ?? slechte of onkundige opvang??
Rest terug in vrijheid???

Ja jongens dit is geweldig nieuws!!!!!

Zie dan liever handelaar 3jaar cel of boete van 15.000 euries!!!! dat schrikt pas af!!!angry


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-01-11 - 22:29:37 send message to hoogervorst

En de overige worden zeker ondergebracht bij de "deskundige"vogelopvang om ze daarna los te laten in de natuur. Dan is dus alles dood.
Ben wel benieuwd wie het is? en ik sta ook achter het feit dat de illegale handel opgedoekt moet worden, maar bij beslag leggen moet je de vogels laten zitten waar ze zitten, tenzij een op het gebeid van vogels deskundige dierenarts verklaart dat de vogels op het huidige adres niet goed verzorgd worden en bij vermissing(op onverklaarbare wijze) van 1 in beslag genomen vogel waarvan je dan de bewaarder bent een megaboete geven dat je de rest van je leven aan het afbetalen bent.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-12 - 18:18:22 send message to pietparkiet 10

dat werkt toch niet dat boete systeem in amerika heb je ook de dood straf en er word nog steeds gemoord daar en ik heb gehoord dat het een mijnheer is van marrokkaanse afkomst uit amsterdam


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-01-12 - 19:25:44 send message to P.Rooth

Wanneer hangen ze hem te drogen ????


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-01-17 - 11:26:41 send message to Picolet

Zijn er eigenlijk wel onderzoeken geweest naar de nadelige gevolgen van vogels uit de natuur onttrekken?

Een strenge winter en de populatie wordt voor de helft gereduceerd van de wintergasten.

Is het nu zo erg dat er op kleine schaal in wildvang vogels wordt gehandeld, een generatie illegaal en de tweede generatie nakweek is legaal.

Voor bloedverversing kan het een goede zaak zijn om wildvang vogels in te zetten.

De natuur staat onder druk en verdwijnen er veel diersoorten maar ik geloof niet dat wildvang enorme schade aan de bestanden zal toebrengen.

Het uithalen van jonge vogels uit het nest, deze ringen en grootbrengen. De vogels een tweede ronde laten maken en met rust laten. Is dit nu een doodzonde om de bestanden van onze collecties uit te breiden.

De mensen die dit doen zijn wellicht degene die de bestanden en diversiteit op peil brengen en houden.

Vroeger toen de goudvink illegaal was werd deze ook door redelijk veel liefhebbers gehouden, ook door mij. Als vogelliefhebber zoek je toch iets moois om te houden en te kweken. Degene die er voor kan zorgen dit voor je mogelijk te maken moet je niet zomaar veroordelen.

Alles wat nu van europeese vogels nagekweekt en keurig geringd is wellicht van illegale vogels afkomstig een aantal generaties terug.

Ruud



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-17 - 12:09:51 send message to Karel

Dat is eigenlijk weer een andere discussie, Ruud.

Mij gaat het er om dat er mensen zijn, die de vogelliefhebberij in discrediet brengen door zich niet aan de wet te houden.
Door dit soort onwettige praktijken komen we als echte liefhebbers voor de zoveelste keer negatief in het nieuws.
Mijn vrees -en ik ben niet de enige- is, dat hierdoor uiteindelijk, door druk op de politiek vanuit de samenleving, het houden van vogels in zijn geheel verboden gaat worden!

Nogmaals, de wet (willen) wijzigen wat betreft het wel of niet vangen van vogels uit de natuur, is een andere discussie en mogelijk een ander topic(?)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2008-01-17 - 12:12:49 send message to jani

Las verleden week ergens dat men in het Australische Perth de populatie naakt en langsnavelkaketoes gaat terug dringen door vergiftiging en afschot,liever dood dan in de voliere(dit begrijpt alleen groen).
Bij ons zou volgens natuurpunt 1/3 tot de helft van de inheemse vogels uitsterven door de opwarming van de aarde,als je dit weet waarom geen populaties in gevangenschap kweken en opbouwen,wel begrijpende dat dit op een gekontroleerde manier gebeurd.
Dit geld ook voor vele andere soorten vogels en dieren maar het is o zo makkelijk het gewoon op de rug van een vogelliefhebber te schuiven,tewijl men gewoon het biotoop aan het verwoesten is.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-17 - 14:45:44 send message to pietparkiet 10

dat gebeurt al jaren met de kakatoe s en die de oogste vernielen de boeren kregen per vogel 2.50 dollars


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-01-17 - 15:47:47 send message to chrislaevers

Waarom zou de mens dat handvol verkleurd kluwen wol dat vroeger een gigantisch Perzisch tapijt was vol patronen en kleuren nog willen gaan afpluizen? Er is naar mijn gevoel geen overvloed van deze of gene vogel in de natuur, er is alleen onevenwicht veroorzaakt door de mens.
Ik begrijp het voorstel om inheemse wildvang enigszins terug toe te laten om een bestand in gevangenschap te kunnen opzetten en te handhaven helemaal niet. Wat is dat bestand dan? Mengelingen van kanaries met sijsjes en groenvinken en... mijn brein weigert om het te onthouden zo stoot het me tegen de borst.
Maanden geleden had ik hier een idee gelanceerd
om eens na te gaan of het niet mogelijk was om inheemse vogels te kweken enkel en alleen om ze terug in de natuur te zetten. Dat is de enige motivatie voor me geweest om één koppel groenvinken en een koppel sijsjes te kopen. In deze ben ik dus 'averechts': ik zou willen kweken om ze terug in de natuur te zetten waar er geen meer zijn want ik zou die beestjes ook wel eens in mijn buurt willen zien.
Wat een tegenwind heb ik niet gekregen : 'je stuurt die vogels de dood in!'. 'Deze vogels zijn gekweekt generatie na generatie en kunnen zich niet meer aan de natuur aanpassen!'
Ik sprak dan wel over de toekomst, over mentaliteitsverandering op termijn en een denktank maar dat werd zogoed als van de tafel geveegd.
Eén van de argumenten die ik ook aanhaalde om mijn idee kracht bij te zetten was dat er zodanig veel illegale wildvang circuleert dat het met die overlevingsdrang toch allemaal zo erg niet kan zijn.
En ik vraag me dan ook af dat wanneer een ontsnapte zebravink het een maand lang redt buiten volière, een groenvink dat niet zou kunnen doen (dat feit gebeurde nadien en ik heb de zebravink kunnen terug vangen).
Wat ik vaststel is dat er duidelijk verschillende attitudes of stromingen zijn in de vogelhobby en dat zal zo blijven omdat wij mensen zo eenmaal zijn.
Wat ik ten zeerste betreur is dat wildvang een dieverij van de natuur is die nergens op slaat en toch stand houdt. De vogels worden gemengd met andere soorten, en velen halen het niet van de stress. Dat heeft dus niks te maken met het zorgen voor een gezond bestand. Zoals vele jagers beweren : 'wij zorgen dat de natuur in evenwicht is'. Dat komt er dan op neer dat ze in gevangenschap gekweekte fazanten eind zomer uitzetten en ze dan als kiekens afschieten om dat er 'teveel' zijn!. Een patrijs in het wild heeft de jonge generatie jagers nooit gezien want die zijn al in de jaren 70 uitgeroeid! Idem voor andere soorten. Dan worden de vossen nog eens afgeschoten want die planten zich natuurlijk veel te vlot voort op al die uitgezette fazanten die zich als kippen gedragen! En kers op de taart vergiftigde duiven om de roofvogels een toontje lager te laten zingen want er zou weleens schietwild te weinig kunnen zijn (bericht van vergiftigde roofvogels in België, zeer recent).
Om niet te spreken van een kunstje roofvogelvliegerij in een kerk tijdens een trouwerij! Witte duiven is niet genoeg, nu moeten er roofvogels bij te pas komen!
Ik baal van een olifant die in een circus op zijn achterste poten moet gaan staan, maar ik baal evenzeer van het gedwongen in lauw water doen spartelen van een groenvink om klaargestoomd te worden voor TT.
Ik ben daarin net het omgekeerde qua denken : laat die natuur met rust, blijf er van af, meng je er niet mee tenzij dat je er iets wil aan toevoegen... dat is pas opbouwend.
De dag dat ik in mijn buurt een groenvink of een sijsje zie, ga ik een fles champagne open doen.

Karel je hebt gelijk... op den duur gaat het zover komen. Alle elementen zijn in de maatschappij actief om alles aan banden te leggen wat niet meer te controleren valt of zogezegd schadelijk is voor de gezondheid... Binnen ettelijke jaren na rookverbod in de horeca, zal misschien iedereen een helm moeten dragen op de fiets. En binnen ettelijke jaren zullen we alleen nog kanaries en zebravinken mogen houden.
Het kan dus ook anders maar alleen als die natuur met rust gelaten wordt. Iedereen heeft met de jaren zijn 'manoeuvreermateriaal' gekregen. Laten we het daarmee doen.
Ik zit ook met enkele mannen wevers waar ik geen pop voor vind en waarschijnlijk nooit zal vinden. Toch ben ik voorstander van importstop omdat ik geen plezier kan vinden in een vogel waar er 30 of 40 hebben voor moeten creperen. Zo simpel is dat. En bij de wildvang is het ook zo... niet alle vogels overleven lijmstokken en netten en god weet wat nog meer!
Ik word er zeer cynisch van: de meeste mensen hebben zelfs geen fantasie meer om zich de 'ECHTE' diversiteit voor te stellen. Als ze tien vogels op één struik zien zitten denken ze al dat het teveel is! Genieten van de natuur... welke natuur dan?
In België is er nu ook een aanvraag ingediend om in het Vlaamse gewest de jacht op de vossen open te stellen het ganse jaar door. Wij zitten met 3 verschillende situaties : in het Brussels gewest mag er helemaal niet gejaagd worden op vossen, in het Nederlands gewest is er een jachtperiode die volgende week of zo afloopt (dat verneem je dus op je vogelvergadering waar ze tot 5 vossen hebben afgeschoten...) en in het Franstalig gewest is de jacht het hele jaar open.
Teveel aan vossen, uitgezet wild dat gereserveerd is voor de jager, uitbreidend woonstgebied en daarbovenop nog wat er nog is afromen. En dan is alles netjes en opgeruimd en kunnen we binnenkort genieten van een steak gekloond rundsvlees want het fiat is gegeven in de VS en er zal zelfs geen vermelding op het vleespakket gezet worden. En alles wat de VS bedenkt komt uiteindelijk tot hier.
Wat dit met illegale vogelvangst te maken heeft?
Een wansmakelijk gebrek aan respect voor de natuur.
Ik val hier niemand persoonlijk aan maar heb het in al mijn uitingen over zaken die ik ervaar, verneem en vaststel en eerder plaats geef in een denkstroming waar ik dus de tegenpool van ben, meer niet.
Christine.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede