Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > EK Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : EK
Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2008-01-16 - 15:24:40 send message to Marc...

Misschien een domme vraag maar wat betekend EK in de vogeltermen? Eerste klas? Zo ja waar kan men dat op duiden?


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-16 - 15:31:31 send message to Hobby-handel

EK = EigenKweek

Over het algemeen wordt het vaak gebruikt om aan te geven dat het geen import is maar een in gevangenschap gekweekte vogel. Hoeft dus niet direct een door degene die de vogel aanbied gekweekte vogel te zijn.


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2008-01-16 - 15:33:37 send message to Marc...

Ok bedankt voor je snelle reactie! Ben ik ook weer wat wijzer:P


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2008-01-16 - 15:55:58 send message to ewals

Het wordt inderdaad vaak onterecht gebruikt als men een vogel wil verkopen. Vooral door handelaren.
EIGEN kweek (EK) wil dus zeggen dat je de vogel zelf gekweekt hebt, de naam EIGEN, iets van jezelf dus, zegt het al.
Heb je de vogel niet zelf gekweekt kun je het kweekland vermelden. b.v. gekweekt in Nederland.
Zo hoort het en niet anders.
Jan E.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-16 - 20:00:47 send message to Karel

Goeie aanvulling Jan. Handelaren gebruiken vaak de term EK, voor vogels die ze niet zelf hebben gekweekt.
Officieel moet dan de afkorting NK worden gebruikt, die staat voor nakweek.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-16 - 23:28:13 send message to tropic

In belgie wordt bij mijn weten niet over Nakweek gepraat. Alles wat niet geimporteerd is valt volgens mij onder eigen kweek. Is een algemeen gezegde, waarmee men bedoelt , een vogel die hier gekweekt en geringd is.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-17 - 00:03:56 send message to tonnl

In Nederland is de term EK voorbehouden aan zelf gekweekte vogels. Op tentoonstellingen mag je ook alleen spelen met eigen gekweekte vogels in de klasse EK (dus met je eigen kweeknummer op de ring).


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2008-01-17 - 19:10:32 send message to Frankies

tonnl : en hier gebeuren dan ook weer twijfelachtige praktijken.
Mensen die aan TT doen geven hun ringen aan kwekers. Deze kweken de vogels op en de deelnemer aan TT speelt in EK met dus vogels die hij zelf niet gekweekt heeft, What 's in a name.
Maakt het zoveel uit of de handelaar zegt EK ?
Wat is belangrijk voor de koper ? Dat het NK is of dat de vogel effectief bij die kweker gekweekt is ?
In België zegt men idd steeds EK. Op de TT kan men natuurlijk wel enkel met vogels met je eigen ringnummer in EK spelen.


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-01-17 - 19:53:46 send message to girlits

En zou eigenlijk ook nog aangevuld moeten worden met de term natuurbroed en geen pleegouders of handopfok.groeten eddie


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-01-17 - 20:55:40 send message to Rogert

Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt. Ik zou graag een stukje voorgeschiedenis kennen van mijn vogels en dan zijn termen erg belangrijk.

Maar ik weet ook dat niets te controleren valt en dat het aan de eerlijkheid van de verkoper is om de voorgeschiedenis te vermelden.

Ik heb ooit eens bij iemand een vogel gekocht die zo goed zijn administratie bijhield dat hij exact kon vertellen wanneer de vogel wat gehad heeft. In dierentuinen worden ook dergelijke administratie gevoerd en deze kan soms cruciaal zijn in behandeling van ziektes, voortplanting en voeding.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede