Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Help een Toren valk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help een Toren valk
oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-01-20 - 10:17:41 send message to oehoe

Een torenvalk pleegde vanmorgen een aanslag op mijn vogels toen ik deze aan het voeren was ik moest hem van het gaas schopen. Ik ben al eens eerder op onverklaarbare wijze een kanarie kwijt geraakt nu weet ik dus hoe .
Zou ik nog iets kunnen doen om dit te voorkomen . Een torenvalk is wel leuk maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze heel mijn vogel bestand gaat opruimen.angry


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-01-20 - 10:31:27 send message to cocobar

Dubbelgaas en plaats een valse uil op je volière...


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-20 - 11:49:26 send message to Karel

Weet je zeker dat het om een torenvalk gaat? Meestal gaat het namelijk om sperwers, die van nature vogelvangers zijn, terwijl de torenvalk zich vooral voedt met knaagdieren.

Ik heb zelf torenvalken gehouden en gekweekt en kon gewoon Japanse kwartels houden op de bodem. Bij sperwers hoef je dat niet te proberen.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-01-20 - 12:02:01 send message to rupicola

Ben het met Karel eens dat in dit geval de kans op Sperwer inderdaad groter is dan de Torenvalk.

Hoe dan ook, er worden ook wel draden boven de volières gespannen om dergelijk aanvallen te voorkomen, maar het meest effectief afdoende is natuurlijk dubbel gaas, waardoor het voor predatoren fysiek onmogelijk wordt om bij je vogels te komen.


succes.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-01-20 - 12:16:57 send message to meyer

Met een kunstof vogel moet het lukken om ze van je kooi te houden. Regelmatig verplaatsen voorkomt gewenning. Zorg wel dat je eigen vogels deze nep vogel niet kunnen zien.

http://www.birdcontrolholland.nl/vogelverschrikkers.htm

Groeten Meyerwink ;)


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-01-20 - 12:47:32 send message to cocobar

Ik hou ze liever helemaal weg van de volière, want de paniek die steeds uitbreekt en uren blijft nazinderen...


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-01-20 - 16:48:59 send message to oehoe

Ik weet niet zeker of het inderdaad een torenvalk was of een sperwer omdat hij met gespreide vleugels tegen het gaas hing. Ik heb van beide vogels fotos vergeleken en de torenvalk leek mij het meest waarschijnlijk maar 100% zeker ben ik daar niet van. ik heb nog een nep uil en zal deze zeker plaatsen want de schrik zit er goed in bij de vogels sommigen zijn de hele dag niet buiten geweest.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-01-22 - 19:55:25 send message to P.Rooth

Ik heb een valse uil op m'n voliere gehad gaf helemaal niets .
Wat bij mij enig effect had was zo'n glitter bal
( discobal ) met allemaal spiegeltjes was aangeschaft nadat een havik m'n volieres aanviel.
Torenvalkjes heb ik in de buurt en die vielen de volieres ook wel eens aan als er maar prooi op de stok zat want ze leven echt niet van muizen alleen .
Sperwers zijn eveneens niet welkom maar sinds de bol er hing had ik veel minder problemen .
Misschien een idee ?

Grt Paul


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-01-22 - 20:46:08 send message to theelepeltje

Schaduwnetten willen ook wel eens werken.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede