Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie heeft er ervaring met het kweken van japanse meeuwtjes en chinese dwergkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie heeft er ervaring met het kweken van japanse meeuwtjes en chinese dwergkwartels
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2008-02-21 - 12:26:10 send message to roul rouls

Ik heb nu meerdere eieren gehad bij mijn japanse meeuwtjes maar die komen elke keer niet uit en ze zijn wel bevrucht. Mijn koppeltje chinese dwergkwartels had ook eieren en die waren ook bevrucht en kwamen ook niet uit. Wat kan de oorzaak er van zijn, de kuikentjes waren ongeveer op de helft


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-02-21 - 13:02:24 send message to chrislaevers

Ik heb vorig jaar met één koppel Chinese kwartels 3maal goed gebroed (natuurbroed).
Het is gewoon te vroeg voor vogels met ervaring of een goede timing ingesteldheid.
Volgens mijn notities van 07 had ik een nepbroedsel van 23/2 tot en met 11/3. Er is effectief gebroed geweest maar de eieren zijn niet uitgekomen. Toen had ik nog 3 koppels. Ik weet dus niet wie toen gebroed heeft.
Op 28 maart had ik 11 jongen.
Nog even wachten zou ik zeggen.
In het algemeen stel ik vast voor januari en februari dat er verschillende broedsels van verschillende vogelsoorten geweest zijn die allemaal onbevruchte eieren (zebra's, diamantduifjes, gould's) hadden. Ik maak me geen zorgen; volgens mij is het net iets te vroeg.
Vandaag hebben we 10u24 daglicht. Dat kan ook een rol spelen. Kwarteljongen kunnen trouwens op enkele minuten tijd in coma vallen door onderkoeling. Als het wat warmer en langer daglicht is hebben ze meer kansen om zich te voeden, om dat te kunnen doen moeten ze wel kunnen rondlopen. Als ze constant onder de kloek moeten zitten, kunnen ze zich niet voldoende en lang genoeg voeden.
Met Japanse meeuwtjes heb ik geen ervaring behalve dat mijn gekregen gehandicapt duootje de doetjes van de volière zijn.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-02-21 - 16:11:46 send message to lZebravinkjel

Vreemd dat de eitjes van je Japanse meeuwtjes niet uitkomen. Is het nog een jong koppel? Weet je heel zeker dat de eieren bevrucht waren?


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-02-21 - 21:14:39 send message to marco20

met de broed ( en eigenlijk altijd ) wat badwater geven dat de eitjes beetje vochtig blijven en niet uitdrogen . groeten marco .


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-03-12 - 16:44:40 send message to digipeet58

bij kwartels die door een broedmachine zijn uitgebroed kan het natuurlijk instinct zijn verdwenen, anders kunnen ze nog te jong zijn.
bij j.meeuwen kan het aan het voedsel liggen: te weinig kalk, te weinig vitaminen of misschien is het gewoon te vroeg. probeer het later gewoon nog eens, veel sterkte en plezier verder.
Peter van Dijk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-13 - 01:02:52 send message to tonnl

Of de meeuwtjes zijn 2 poppen... hoeveel eitjes lagen er in het nest?

Groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 281 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede