Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nestblok rosé kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nestblok rosé kaketoe
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-02-22 - 12:08:57

Het mooie weer breekt aan en mijn rosé's zijn zo oud dat ze het kunnen doen, de vraag alleen is wat voor blok hang ik er in ?
De een zegt een schuin blok de ander een L blok, omgekeerd natuurlijk,of natuurblok.
Wie heeft er ervaring mee en kan mij helpen.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-02-22 - 16:54:57

ik heb weinig ervaring ,maar ik heb bij mijn koppels allemaal eiken natuurstammen gezet.

ze zijn inwendig 80 cm hoog en 35 cm bodem oppervlak.


sebastiaan


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2008-02-22 - 20:52:10

mijn koppels hebben het hele jaar een blok van dikke ruwe vuren planken 2,5/3 cm dik, 25x25 ongeveer 70 hoog met de bovenkant open en een gat rond 10 cm.

Aan de binnen kant heb ik onder het gat tot boven de snippers gaas van 10x10mm als laddertje, zodat ze naar beneden kunnen klimmen en niet springen of en zich niet laten vallen.

het 1e koppel heeft de voorkant een 20 cm weg geknaagt en het 2e koppel heeft haast niet aan het blok geknaagt.

In de blokkken heb ik 10cm beukensnippers liggen, ze nemen van alles uit de vlucht het blok in zelfs stenen,grind,takjes en bladeren enz.

De koppels zijn 5 jaar en doen het dit jaar voor het eerst.

Het 2e koppel heb ik diverse keren een poging tot paren zien doen het 1e koppel nog niet.

succes Ed Bakker


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2008-02-27 - 06:33:01

ik heb een vurenhouten blok, 60cm. hoog, gewoon vierkant model met invlieggat 10 cm. Vogels zijn nu 4 j (man) en 3 j (pop) Vorig jaar drie prachtige jongen. Ook nu weer volop aan het paren en ik verwacht het eerste ei binnenkort. Succes met de kweek


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2008-02-27 - 19:46:13

heb dit jaar geluk, heb eieren bij rose's

ik heb zaterdag 1e ei gevonden bij het 2e koppel rose's, zondag hadden ze 3 gaten in het ei gemaakt een kunst ei gegeven.

dinsdag morgen 2e ei heb het weggehaald en weer kunstei gegeven.de eieren gaan in broedmachine tot ze zelf goed zit te broeden dan krijgen ze ze terug.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede