Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > sperwer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : sperwer
Driessen
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-02-25 - 20:00:25 send message to Driessen

Hallo, ik heb de laatste tijd steeds een sperwer op mijn volieres zitten,wat kan ik daar op een vogel vriendelijke manier aan doen om hem weg te krijgen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-02-25 - 22:24:15 send message to roodmus

Draad spannen over de kooi en tuin.

Alleen als ie m goed raakt is de Sperwer waarschijnlijk zwaar beschadigt,je kunt je afvragen of je dat wil.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-02-25 - 22:49:44 send message to Gert Jan

Ik heb bij mij al meer als een 1/2 jaar een koppel sperwers rond vliegen. Tot op heden heeft het me drie duiven gekost (alleen jongen die nog niet snel genoeg waren!) De parkieten en papegaaien schreeuwen wel naar de sperwers als ze gezellig even op de vollieres komen buurten, maar verder gebeurt er niets!
Het went van twee kanten! De sperwers hebben ondertussen door dat het gaas te fijnmazig is en de vogels blijven tijdens het bezoek even van het gaas weg. Deze worden overigens al gewaarschuwd door de wegvluchtende duiven!
Wat is de natuur toch mooi he, als het op een paar meter van je ramen komt zitten pronkenwink ;)
Jammer genoeg heb ik natuurlijk nooit een camera bij de hand als ze er weer zijnsad :(


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-25 - 23:12:54 send message to Hobby-handel

Ik weet niet of je meerdere vluchten hebt. Zo ja, zet 1 van je vluchten open zodat hij daar in kan. Als hij er in zit en je jaagt hem even flink op is hij daarna zo goed als zeker genezen van je voliere.
(wel je vogels er uit halen wink ;))


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-26 - 07:50:32 send message to ParkietenPeter

quote
DE MOTOR
Website Member
Posts :120

2008-02-25 - 20:06:02

--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

je kunt van die nep-uilen kopen dat schijnt ze af te schrikken


P.Rooth
Website Member
Posts :111

2008-02-25 - 20:29:01

--------------------------------------------------------------------------------
van nepuilen schrikken mijn vogels ook lijkt me geen optie .
Wat bij mij wel werkte was een discobal of lijnen met aluminiumfoliestukjes .
Een kat( steen of plastic ) in aanvalshouding wil ook wel eens helpen .


meyer
Website Member
Posts :578

2008-02-25 - 21:24:53

--------------------------------------------------------------------------------

quote
--------------------------------------------------------------------------------
van nepuilen schrikken mijn vogels ook lijkt me geen optie
--------------------------------------------------------------------------------


Ik neem aan dat je wel zo slim bent om deze nep uil niet in het zicht van je eigen vogels te zetten.
Je hebt nog andere soorten kunststof vogels,ze werken prima.

Groeten Meyer



gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-02-26 - 08:33:02 send message to gizmoken

hoe diervriendelijk!! Draad spannen zodat de vogel zwaar beschadigd raakt of hem opjagen in de voliere, deze vogel volgt enkel zijn instincten.
Ik weet ook dat het niet prettig is als je vogels er steeds van schrikken, maar wij hebben hier ook regelmatig bezoek van een sperwer of een torenvalk.
We hebben zelf een kerkuiltje, dit heeft nog nooit problemen gegeven met onze andere vogels, enkel in het begin reageerde onze ara , die in huis zit (uil zit in voliere naast het huis) nogal schrikachtig op hem, dit is nu volledig over, als je de voliere goed afmaakt (met kleine draad), enz, zullen de vogels wel wennen, waarom zulke mooie roofvogels zwaar beschadigen?


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-26 - 09:26:16 send message to Hobby-handel

quote
hoe diervriendelijk!! Draad spannen zodat de vogel zwaar beschadigd raakt of hem opjagen in de voliere, deze vogel volgt enkel zijn instincten.
als je de voliere goed afmaakt (met kleine draad), enz, zullen de vogels wel wennen, waarom zulke mooie roofvogels zwaar beschadigen?


Hoe kun je nou zeggen dat vogels wennen aan een sperwer? Het is het instinct van de sperwer om de vogels te pakken, maar het is net zo goed het instinct van de vogels om weg te vliegen.
Als een sperwer met een grote snelheid tegen de voliere aanvliegt om een vogel te pakken is er geen enkele vogel die rustig blijft zitten. Alle vogels zullen in paniek wegvliegen, van het nest afgaan, en vanalles proberen om zover mogelijk bij dat beest weg te komen. Met als gevolg dat sommige vogels zich doodvliegen, het bloed overal zit, nesten verlaten worden enz..
Ik vraag me dan af wat er dieronvriendelijker is!!!! Of de sperwer even een paar tellen opjagen, of zoveel leed in je voliere!?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-02-26 - 14:59:46 send message to Ruben89

probeer het met een spiegel op het dak van je voliere. werkt perfecthappy :)
Wij wonen dicht bij het bos en hadden vaak last van roofvogels bij de kippen/duiven en de vogels. maar ze hebben een hekel aan spiegels en dan blijven ze wel uit de buurt.
veel succes, ik hoop dat u er wat mee kunt

gr. ruben


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-02-26 - 17:28:14 send message to roodmus

Gizmoken,je tekt de zinnen wel een beetje uit zijn verband.angry

Waarschijnlijk is geen een effectieve methode diervriendelijk.
Maar op een vraag krijg je een antwoord,doe daar iets mee of niet,klaar.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-26 - 17:33:41 send message to meyer

Ja Roodmus zulke mensen blijf je altijd houden.
Meestal zijn ze zelf het ergst wat dit soort dingen betreft.

Groeten Meyerwink ;)


Driessen
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-02-26 - 18:43:15 send message to Driessen

Met die spiegel op de volieres dat lijkt me wel een goed idee dat ga ik uit proberen,bedankt voor alle reacties


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-26 - 19:43:47 send message to P.Rooth

Plaatst u die spiegel dan niet OP de voliere maar op een plekje bij de voliere , als de spiegel erop ligt zal een sperwer zijn spiegeling als een indringer beschouwen en aanvallen heb je ook de vogels in voliere in paniek .
Heb zelf dit meegemaakt met een havik , die denk ik niet fris was , ook die vloog op een spiegel af of het een rivaal was dan gebeurd er heel wat in zo'n voliere zelfs als een spiegel naast de voliere staat .
Succes met diervriendelijk verjagen .happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede