Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Maken sommige vogelhandelaars onze hobby niet kapot ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-03-03 - 14:36:25 send message to swanny

Marc1, je hebt gelijk in mijn ogen. We hebben de handel nodig en om al die mensen elke keer in een kwaad daglicht te stellen is nergens voor nodig. Ik begrijp ook wel dat het zuur is als je muizen of vogels kweekt en ze niet kwijt kunt tegen veel geld. Misschien een andere soort vogel houden of stoppen met erover te zeuren en het accepteren. Trouwens als de prijs laag is komt dat door de marktwerking en moet je extra bij zijn met de handel.
We zijn er inderdaad zelf bij wat we vragen en betalen. Afdingen doe ik niet, want de vogel is het waard of niet waard, dus ik koop hem of ik doe het niet, mijn keuze. Bij de verkoop hetzelfde, ik wil ervoor wat ik vraag. Vind men het teveel niet zeuren, maar lekker laten zitten en ergens anders kijken, even goede vrienden.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-03-03 - 21:45:36 send message to paintim

Vogels fokken als liefhebberij is 1 ding.
Vogels verhandelen om daar een broodwinning mee te hebben is andere koek.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2008-03-03 - 22:15:31 send message to dasc

Hallo Goulds, sorry voor de late reactie. Ik bedoelde inderdaad dat ik aan een jongere liefhebber (beginner) minder vroeg dan aan iemand die al jaren zelf vogels kweekt en verkoopt en die ook hoge prijzen vraagt. Ik heb tot mijn eigen spijt geleerd dat je voor iedereen moet opletten.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-03 - 22:35:37 send message to goulds

@dasc, had je stukje verkeerd gelezen foutje mijnerzijdslaugh :D,


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2008-03-04 - 16:34:43 send message to swanny

Ik kan het niet laten hoor , sorry

Te koop
4febr2007
0,1 Rüppels Parrot / Poicephalus rueppellii
CB 2006 for € 1.000,--( not less !!! )

HAHAHAHAHAHA
laugh :D


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-04 - 17:51:42 send message to Papegaaienboer

Maar meer mag natuurlijk wel.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2008-03-08 - 17:23:40 send message to marc1

laten we het dan maar eens anders stellen :

waar gaan we met al onze jonge vogels naar toe als de handel er niet meer is?

waarom doen we ook onze mindere vogels erheen?

geld moet niet de reden zijn.
kwaliteit verkoop je altijd wel voor de prijs die er voor dat moment voor geld.


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-03-08 - 18:59:32 send message to Glansspreeuw

@ marc1

Ik denk wel dat je inderdaad ergens gelijk hebt. De marktprijs wordt gevormd door vraag en aanbod. Als je niet wil betalen dan betaal je niet. Als iedereen zo denkt zal de prijs wel zakken.

Ikzelf betaal momenteel wel de gevraagde prijs maar zal dan bij evenuele nakweek zeker dezelfde prijs handhaven. (PS als ik van al mijn 5 koppels vogels jaarlijks 5 jongen heb zal ik al heel tevreden zijn)

Nu wat betreft de handelaars. Kijk eens naar de prijs van de kerkuilen. In België mogen deze niet in de handel verkocht worden. Hoeveel zijn er al niet gestopt met de kweek van deze vogels wegens de onmogelijkheid om zijn gekweekte vogels nog ergens kwijt te geraken? Ik heb al koppels en jonge vogels zien te koop staan voor 125 (koppel) en 75 euro.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-03-08 - 20:20:20 send message to goulds

Ik denk dat we hier een grote fout gaan maken shocked 8O

Niet alle handelaren zijn slecht en etc!!!

In dit topic gaat het om zogenaamde handelaren die zich uitgeven als serieuze kweker,bij kwekers dure en zeldzamere soorten los peuteren om dag erna easy money te verkrijgen op een beurs.

Wij kwekers zouden onze jongen en overschot naar de vaste vertrouwde handelaar moeten brengen,immers hij heeft ons altijd geholpen nu is het een keer andersom,zo zetten we samen ook de "verkeerde"handelaar buitenspel.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-08 - 20:48:39 send message to denegon

quote
kwaliteit verkoop je altijd wel voor de prijs die er voor dat moment voor geld.



Ik betaal liever een goede prijs voor een mooie gezonde vogel dan een paar tientjes minder voor een minder goede vogel.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-03-09 - 08:35:48 send message to kakatoe

Ik betaal liever een goede prijs voor een mooie gezonde vogel dan een paar tientjes minder voor een minder goede vogel.
Wat is bij u een gezonde vogel?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-03-09 - 10:10:16 send message to denegon

Ja, Wat is een gezonde vogel?????

Om zeker te zijn of de vogel gezond is moet deze in karantaine en dan een aantal keren getest worden.
Dan na een zeer lange karantaine periode kunnen ze bij je eigen vogels.

Als ik vogels koop dan doe ik dit bij mensen waar het er goed en verzorgd uit ziet.
Dit geeft geen garantie dat je gezonde vogels koopt maar is voor de gemoedsrust wel beter.
Ook de gehele indruk van de vogel/vogels zegt veel.
Zit de vogel niet dik.
Al de veren in orde.
Heldere ogen.
Geen slijm uit de neus.

nu weer op het topic terug te komen.
deze kenmerken bekijk ik ook als ik bij een handelaar zou kopen en der zijn genoeg handelaren die het goed voor elkaar hebben.
groetjes egon



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-03-09 - 11:57:42 send message to cocobar

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
Wij kwekers zouden onze jongen en overschot naar de vaste vertrouwde handelaar moeten brengen,immers hij heeft ons altijd geholpen nu is het een keer andersom

Dit is voor mij de nagel op de kop en ik zie mijn contacten met mijn vaste handelaar als een samenwerking en dan kan je niet beter af zijn. Hierdoor onstaat er een wederzijds vertrouwen en voor beide een win-win.

Hij is zeker van regelmatig aanbod en kwaliteit van de vogels.

Ik kan altijd al mijn vogels op overschot in 1 keer kwijt en dankzij de export aan een goede prijs.

Daarbij komt dat wanneer ik iets zoek dan heeft hij steeds de contacten bij andere vaste kwekers van hem waar hij mij dan mee in contact brengt. Ik geraak dan zo makkelijk aan wat minder voorkomende soorten met gegarandeerde kwaliteit. En daarmee zet ik tegelijk ook de kwekers buitenspel waar ik niet kan leven met hun prijs, kwaliteit, service, etc

Blijkbaar hebben we toch meer troeven in onze handen dan dat we zelf vermoeden. wink ;)

Groeten koen



sjarelke
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2008-03-14 - 08:04:57 send message to sjarelke

ik heb hier eens in België een situatie meegemaakt en wat denk jullie daarvan.
Naast mij staat een meneer met vogels te koop en die vraagt 18 euro. Aan de vogels is er niets op aan te merken maar zijn ook geen topvogels. Naar het eind van de beurs ziet die meneer dat hij ze toch niet kwijtraakt en verkoopt ze aan de handelaar voor 11 euro die er onmiddelijk mee naar zijn tafel gaat en ze daar plaatst. Na 3 minuten komt een persoon bij die handelaar om enkele van diezelfde vogels te kopen voor 22 euro alhoewel hij ook al eens gekeken had bij mijn buur en een kleine discussie had over de prijs.
Mijn vraag is nu : wie moet je veranderen, die handelaar of die persoon die ze gekocht heeft bij die handelaar alhoewel hij ze te duur vond bij mijn buur?
Ik denk dat sommige mensen nog altijd een blindelings vertrouwen hebben bij sommige handelaren en dat daar de hele kwestie rond ligt.
Pas op : ik koop altijd bij een kweker maar kijk altijd ook eens rond bij een handelaar want soms zitten er ook wel eens mooie exemplaren tussen.



opamartin
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-03-27 - 08:46:36 send message to opamartin

ik ding begrijp ik niet. jullie maken je druk om handelaaren maar als jullie vogels 15 euro waard zijn en je kan 25 krijgen zeg je ook niet hier het is te veel dus ik snap niet waar je druk om maakt en als je ze duur vind laat ze dan zitten kom van zelf weer goed let maar op de goulds ook eerst heel duur nu kan je ze uit zoeken voor de prijs die jij wil betalen



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede