Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Fazanten en kleinere vogels,samen of niet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Fazanten en kleinere vogels,samen of niet
DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-04-07 - 22:33:03

Ik heb een voliere van 4*2*2 meter. Hierin huizen een koppel diamantduiven,een koppel bourkes en zomers een 30-tal gouldamadines. Nu zou ik nog wel vogels voor op de vloer willen,en heb vorig jaar virginische boomkwartels gehad,maar dat beviel slecht. Ze maakten erg veel herrie,(ik woon midden in een woonwijk),en vlogen bij het minste geringste in paniek naar boven toe,daarmee voor erg veel erstoring zorgend bij de oveirge vogels,waarvan er een aantal zich ook letterlijk dood hebben gevlogen.
Nu kan ik aan een koppel gele goudfazanten en een koppel lady amhurstfazanten komen. Kan ik deze vogels zonder problemen bij mijn overige vogels plaatsen of loop ik hier tegen dezelfde problemen aan (herrie en paniekzaaierij) ?


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-07 - 23:11:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ten 1ste is je voliere daar wat te klein voor, ten 2de die fazanten gaan je goulds kapotpikken,ten 3de ze maken evenveel kabaal en als ze eens gaan opspringen of opvliegen gaan er slachtoffers vallen onder de andere vogels,...
Dus ik zou het niet doen.
Als je toch iets wilt om op de grond te lopen neem dan chinese dwergkwartels die zorgen voor geen problemen.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-04-08 - 07:54:51

Dankjewel voor je advies,ik ga op jacht naar chinese dwergkwartels.



Website Member
Posts :0

Website Member
2004-04-08 - 13:41:20

...ik heb ze met veel plezier in mijn wel iets grotere voliere, en alleen in de paartijd maakt de man doordringende kreten als hij het vrouwtje het het hof maakt door met sissende geluiden, zijn kraag helemaal opgezet en rondjes omheen te lopen.
een prachtig gezicht.
De rest van het jaar hoor je ze bijna niet, heel af en toe de bekende kreet , die je in de natuur ook hoort bij wilde fazanten.
(maar dat was niet de vraag)
Je moet er wel rekening mee houden dat ze s avonds en s nachts op stok willen en dan zitten ze hier gewoon tussen de valkjes, bourks, kanaries enz.
Op-en afvliegen maakt wat lawaai waar andere vogels van kunnen verschieten, en met hun grote vleugels hebben ze veel ruimte nodig.
Dus je hebt inderdaad wat meer ruimte nodig, flnke zitstokken ( zijn bij ons berkenstammen van verschillende diktes) en die kreten hoor je wel ver, maar het is zeker niet de hele dag.

Marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-04-08 - 13:48:11

Bij mij in ee grotere voliere gaat het goed, maar je moet er rekening mee houden dat ze s avonds graag op stok zitten, van dit erop en weer af vliegen schrikken sommige vogels wel,
De kreten die de man in de paartijd maakt zijn erg doordringend inderdaad, maar door het jaar heen hoor je hem bijna niet, heel af en toe.
Met zijn momenteel ong. 1½ meter staartlengte heeft hij wel wat meer ruimte nodig van b.v. ee kwarteltje !


jan de man
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-04-27 - 19:29:27

hoi denisv heeft u dat koppel virginische boomkwartels nog zou ik graag willen kopen dan stuur ieder geval wat terug zou ik fijn vinden en ook graag de prijs er bij als u ze verkoop[t


yago
Website Member
Posts :21

Website Member
2006-06-27 - 19:37:11

happy :)en wat dacht je van de harlekijn kwartel een pracht van een vogel en deze is wat groter den de chineese, zie je iets makkelijker lopenwink ;)
mvg Eddy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede