Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Meerdere soorten (jonge) kromsnavels in een voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Meerdere soorten (jonge) kromsnavels in een voliere
Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-02-29 - 23:19:56 send message to Bok

Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag aan jullie , ik heb o.a. meerdere koppels Koningsparkieten een koppel Grote Alexanders 2 koppels Twenty eights.
Wanneer ik nu het geluk heb om van bovenstaande koppels jongen te krijgen , kan ik deze jongen dan te samen onderbrengen in een voliere van 6 x 2 mtr.?
Of wordt dat vechten onderling door de verschillende soorten vogels bij elkaar te zetten in een onderkomen?
Bij voorbaat dank voor jullie mening en adviezen.

Mvg
Henk



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-03-01 - 08:10:24 send message to pietparkiet 10

dat kan als je er maar geen nestkasten in hangt of toevalig laat hangen en hou ze altijd in de gaten vooral als ze broed rijp worden


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-03-01 - 10:54:18 send message to wings

Hallo;
Ideaal zo'n grote voliere voor de (jonge)vogels.
Kunnen ze mooi uitgroeien.
Door plaatsgebrek zie je het wel eens anders.
gr Jan


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-03-01 - 18:57:19 send message to Bok

Hallo Piet en Jan,

Hartelijk dank voor jullie reactie(s) .
Piet nestkasten zullen er niet in de voliere voor de jongen komen te hangen , doorgaans duurt het immers toch 3 jaar eer jonge Konings parkieten en jonge Alexanders broedrijp zijn.
Mijn voornemen is om meerdere jonge vogels met mijn eigen ring nr(s) op te bergen tot dat ze broedrijp zijn.
Jan aan ruimte ontbreekt het mij niet , alleen was er wat overredingskracht voor nodig bij mijn vrouw om haar te overtuigen dat ik nog een voliere nodig had voor jonge vogels.
Uit eindelijk is mij dat gelukt (de plaatselijke bloemenzaak heeft het er goed bij gehad)
De aluminium voliere panelen heb ik vandaag inmiddels aangekocht , helaas kan ik de voliere nu niet gaan opzetten.
Waar de voliere moet komen zitten de Alexanders nu op eieren , ik vrees dat als ik daar nu begin te rommelen dat de pop van de eieren af kan gaan.
De voliere voor de jongen komt naast de blokhut achter in de tuin , om voor jullie een beeld te kunnen vormen over de situatie zie bijgaande link voor foto's.
Jullie hebben mijn voliere's overigens reeds eerder bekeken.
Mijn dank daar voor.

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_716.html

Mvg
Henk
(alias bok)






Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede