Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nevel/sproei intstallatie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nevel/sproei intstallatie
jfvhl
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-03-07 - 13:06:17 send message to jfvhl

goedendag, de eerste keer op deze site. mijn vraag: op internet zag ik dat ik hier terecht kon voor wat betreft vernevel installatie wat wij in onze volière willen plaatsen, zodat onze 12 valkparkieten zo af en toe lekker kunnen douchen, maar ik kan helemaal niets vinden op deze site met wat daar op betrekking heeft.
Graag uw antwoord? dank u


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-07 - 14:01:17 send message to Papegaaienboer

Ik geloof niet dat volierebouwers standaard nevelinstallaties leveren, in de tuinbouw grotere kans denk ik.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-03-07 - 14:14:51 send message to ParkietenPeter

Welkom bij VogelArena,

Ik heb even in het forum gezocht maar kan zo 1,2,3 niet vinden wat je bedoelt.

Wat ik weet dat er wel vaker gedaan wordt is een 'ringlijding' van een geperforeerde tuinslang of pvc-buis maken.
Dit aansluiten op het water en sproeien.

Een kant en klaar systeem zal je inderdaad bij een tuincentrum moeten zoeken.

Succes,
Peter


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-03-07 - 16:45:40 send message to huisjeboompjebeestje

Hallo,

In het blad van de Speciaalclub Vruchten en Insectenetende vogels staat een advertentie van Jewelspray
zie http://www.jewelspray.nl/

Meer leveranciers, behalve in tuincentrums, ken ik niet.
Ik hoop dat je er wat aan heb.

gr. Erik-Jan


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-03-07 - 17:38:07 send message to Gert Jan

even zoeken op "douche" in het forum geeft best een en ander. Ik gebruik zelf een minisproeier boven iedere vlucht op een ringleiding. Deze ringleiding is verbonden aan de waterleiding middels een magneetklepje en een tijdschakelaar. 2 x per week automatisch 5 minuten douchen. 's Zomers 3 a 4 x per week! Ik zal morgen nog wel even een foto bijplaatsen


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-03-07 - 17:51:03 send message to Martien Strijdveen

kijk maar even op mijn site onder vogels en dan hokken daar zie je hoe ik het heb gedaan,voor meer foto's stuur je mij maar even een e-mail als je meer wilt zien of weten


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-03-08 - 10:01:32 send message to Gert Jan

Hierbij de beloofde foto's




P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-09 - 15:35:02 send message to P.Rooth

Heb ik bij Wildkamp.nl gekocht is bijna gratis
er zijn daar veel verschillende soorten te verkrijgen ook die maar een kant op sproeien en mogelijk dat ze het verzenden ( tegen een niet onaanzienlijke vergoeding ) happy :)


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-03-09 - 19:16:13 send message to chemist010

Zijn vogel niet vatbaar voor legionella?? Zulke buizen (lekker warm door de zon) lijkt me een goede broedplaats voor dat spul. Zou er voor mezelf toch eerst even aan denken met in gebruik nemen , of zo maken dat ze leeglopen na gebruik.
Zo maar even een idee.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-10 - 19:16:50 send message to P.Rooth

Heel correct opgemerkt de kans op een legionella besmetting .
En u geeft direct aan waar zo'n installatie aan moet voldoen , heb zelf de sproeiers naar boven gericht voor een nog beter sproeiresultaat maar de aansluiting voor de sproeiinstallatie is een tuinslangaansluiting zet zo de tuinslang erop
na het besproeien loopt bij mij doordat de buis op afschot ligt helemaal leeg .happy :)
Kan ook niet anders want als er water in zo'n buis blijft staan begint dat te stinken en bij vorst zou de buis en sproeiers bevriezen .sad :(
Zelf gebruik ik de sproeiers bij lange droogte enkele malen per week maar bij warm weer dagelijks in de namiddag als de siesta voorbij is .


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-03-10 - 20:24:42 send message to rupicola

Een beetje afhankelijk van het aantal vogels bestaat ook de mogelijkheid om een zogenaamde drukfles te reserveren* voor de vogels.

*) met reserveren bedoel ik dat er uitsluitend schoon water in de betreffende drukfles wordt gebruikt.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-12 - 13:09:06 send message to P.Rooth

Rupicola u bedoeld zo'n fles met pomp om druk te maken en vervolgens vernevelen .
Ook daar moet je mee oppassen want als het schone water een tijdje in zo'n fles staat stinkt dat ook , een scheut appelazijn en een fluts eucalyptus reiniger helpen enorm tegen bacterie vorming in zo'n fles en is onschadelijk voor de vogels , zelf gebruik ik dat in de nachthokken als de vogels niet naar buiten willen en omdat ik zilverzand op de bodems heb sproei ik dat voor het zeven van het zand blijft de losse rommel aan elkaar plakken en stuift het een stuk minder .happy :)

Maar een een druksproeier kan niet tegen een sproeiinstallatie aan maar voor enkele volieres is de druksproeier ideaal .

Succes met z'n allen happy :)

Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-12 - 13:16:37 send message to P.Rooth

huisjeboompjebeestje ik heb ff bij jwewlspray gekeken maar wat een prijzen of er goud aan zit
sad :(
kijk dan eens bij www.Wildkamp.nl op blz 3-21 van de catalogus sproeiertje 33 cent montagering 37 cent eenzijdige sproeier 33 cent zijn wel andere prijzen dan jewel

maar ieder moet zelf weten wat hij/zij voor een sproeiinstallatie over heeft
happy :)
Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede