Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dieren dood binnen 4 uur,,!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : dieren dood binnen 4 uur,,!!
martinbos
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-03-20 - 12:19:32 send message to martinbos

hall0, ik heb een probleem.sad :( Dit is mij nu al voor de 2 de keer overkomen dat mijn dieren bijna allemaal dood gaan binnen 4 uur.
Vanmorgen zag ik dat er 2 Chinese dwergkwartels al raar deden en zagen er zwak uit. dus deze appart gezet. En 2 uur later DOOD,,!!
Dus ik zonet kijken bij mijn vogels en kwartels.. zijn er 2 zebravinken dood.sad :(shocked 8O en deze hebben net jongen..
Wat moet ik nu doen? de beesten hebben geen luizen of andere beestjes.. en ze zijn egt gezond! ze hebben eten en schoon drink water.
Bij de vorige keer heb ik alles uit de voliere gehaald , zitstokken, nestkastjes. zelfs heb ik een nieuwe voer ton gekocht en nieuw voer. En nu gebeurd dit weer. Zo is het voor mij ook niet leuk om dieren te houden als alles weer dood gaat..
HELP HELP HELP wat kan ik nu het beste doen ???

GRoet Martin bos


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-03-20 - 12:25:29 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heel vervelend!sad :(
Je zou 1 van de dode vogels naar de dierenarts kunnen brengen (of alleen wat ontlasting), want misschien hebben ze wel een bacterie-infectie ofzo.
Mijn vogeltjes zijn een paar maanden geleden ook ineens binnen heel korte tijd dood gegaan, zonder dat ze ziekteverschijnselen hadden. Volgens de dierenarts kwam het door een bacterie.sad :(

Oh, en als het een bacterie is, moet je alles echt heeeeel goed ontsmetten. En inderdaad het voer/bodembedekking wat je hebt weggooien, zoals je al gedaan had.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-03-20 - 13:05:15 send message to ParkietenPeter

Denk ook aan muizen.
Als die over het voer geplast hebben kunnen je vogels er zeker zonder waarschuwing van doodgaan.
Anders is het voor mij ook een raadsel.

Succes,
Peter


martinbos
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-03-20 - 13:14:27 send message to martinbos

ik kan geen muizen in de voliere krijgen! alles is ongedierte vrij! heb klein gaas.
Maar ik heb de dieren arts opgebeld en die zij dat het misschien wel REO virus kon zijn of een bacterie. Dat ik een al besmete vogel heb gekocht!
ASura, ik ga alles vervangen en schoonmaken.
bedankt voor jullie reactie


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-03-20 - 17:05:10 send message to roodmus

Wat bedoel je met fijn gaas.

Als je er een potlood door kan steken dan kan een muis er door heen,heb ik van een prof.muizen verdelger.laugh :D

Ze kunnen bij de buren door gif lopen en bij jouw op de voerbak zitten en je hebt dan een pracht van een kruisbesmetting.sad :(


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-03-20 - 17:51:56 send message to lZebravinkjel

"Ze zijn echt gezond!"

Nou dat lijkt me niet. Zodra je een dode vogel vindt, gelijk ermee naar de dierenarts en na laten kijken. Als je de kooi nu zomaar verschoont zonder dat je weet wat de aanleiding is dan helpt het niets. Eerst de doodsoorzaak vast laten stellen.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-03-20 - 18:22:50 send message to jeroenvdwilk

Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken, als ik een vogel laat controleren door een dierenarts??


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-03-20 - 19:05:30 send message to blg

Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken, als ik een vogel laat controleren door een dierenarts??

Nooit zo duur als de volgende vogel die dood gaat.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-03-20 - 19:19:00 send message to Asura

Dat kun je van te voren even vragen aan je dierenarts.. Ik geloof dat die van mij er 10-15 euro ofzo voor vroeg, maar ik heb geen idee of dat een beetje een normale prijs is wink ;)


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2008-03-20 - 19:33:58 send message to ewals

Voor een mestonderzoek is 15 euro normaal. Jan E.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-20 - 21:20:30 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je vogels gezond lijken en de andere dag zijn ze allemaal dood dan zou je ook eens moeten nadenken wat je gevoerd hebt op die dag of een dag ervoor.
Bespoten groente of fruit kan al fataal zijn, Advocado dat is erg giftig voor de meeste vogels. Ik zeg nu niet dat het dit moet zijn maar verkeerde of bedorven voeding kan de dood van je vogels zijn.
Schimmels welke op gevalle voeding leven omdat ze te lang op de bodem van je kooi blijven liggen kunnen ook de dood van je vogels betekenen vooral in het voorjaar wanneer er meer vocht in de kooien hangt.
Als je dit probleem al meer hebt gehad is het toch aan te raden om toch eens sectie op een dode vogel te laten doen, uiteindelijk is dit goedkoper dat nieuwe vogels kopen met het risico dat ze weer dood gaan omdat je de oorzaak niet weet.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2008-03-20 - 23:24:56 send message to Wes

Hallo

Hier in belgie betaal je voor autopsie van de vogel 40€

Groeten
Wes


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-03-22 - 10:00:50 send message to jeroenvdwilk

quote: "Aan welk bedrag moet ik ongeveer denken, als ik een vogel laat controleren door een dierenarts??

Nooit zo duur als de volgende vogel die dood gaat."

Ligt eraan als je met zebravinkjes kweektrazz :p


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-03-22 - 11:18:18 send message to vandervliet

Je hebt de verantwoording en verzorging van je dieren op je genomen. Daarbij komt OOK de medische verzorging bij als deze dieren gezondheidsproblemen gaan vertonen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-22 - 11:32:56 send message to meyer

quote
Nooit zo duur als de volgende vogel die dood gaat."

Ligt eraan als je met zebravinkjes kweekt



Wat is er nog leuk aan deze hobby als je vogels regelmatig dood gaan.
Dit heeft dan niets te maken met de prijs van de vogels. Eén keer wat geld eraan uitgeven en je bent misschien wel van je probleem af, tenslotte mag een hobby geld kosten. Er zijn er ook welke ieder weekeind meer geld uitgeven en die worden er dan juist ziek van.

Groeten Meyerwink ;)


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-03-22 - 20:08:17 send message to XjosX

Waar ik zeker op let is het drinkwater.
Ik doe het water in een grote 'kan' en ga zo alle kooien rond.
Deze 'kan' houd ik uitsluitend voor de vogels. Zodat er geen producten zoals bleekwater en dergelijke in kan belanden.
groeten Nils



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede