Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kunnen deze vogels bij elkaar in? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kunnen deze vogels bij elkaar in?
jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-03-25 - 14:19:38 send message to jeroenvdwilk

2 koppels papegaai amadines,
2 koppels gouldamadines,
2 koppels binsen astrildes,
1 koppel spitsstaarten,
Kunnen deze vogels bij elkaar in, in een voliere van 5 bij 1 meter met een hoogte van twee meter.
De voliere staat op een zolder. Kan ik hiermee ook broedresultaten verwachten?


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-25 - 14:39:58 send message to marco20

deze vogels kunnen makkelijk bij mekaar . maar je moet er wel aan denken dat de papegaaiamadines kunnen gaan kruisen met de gouldamadines . de spitsstaarten en de binsenastrildes broeden makkelijk bij de papegaaiamadines en de gouldsamadines gaat dit iets moeilijker . groeten marco .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-25 - 16:30:28 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
de papegaaiamadines kunnen gaan kruisen met de gouldamadines

Is dat zo? Ik had daar nog nooit van gehoord. Zijn daar ook ergens foto's van te vinden?

Op de vraag reagerend; ik denk ook dat het in zo'n ruime volière prima samengaat. Hang zeer veel nestkastjes op, dan heb je deminste kans op ruzies. Ook op zolders kun je uitstekend kweken, voldoende goed licht is wel een voorwaarde.
Veel plezier!
Ton.


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-25 - 16:52:13 send message to marco20

ja die kun je met mekaar kruisen . fotos staan meestal op sites . groeten marco .


marco20
Website Member
Posts :259

Website Member
2008-03-25 - 17:00:11 send message to marco20

ton kijk ook even op de voliere van goulds die heeft er een foto van opstaan . ik heb zelf ook bastaarden uit papegaaiamdines x goulds gehad maar dit was met de roodkop papegaaiamadine .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-03-25 - 23:55:14 send message to tonnl

Inderdaad, ik zie het nu.
Elke dag kun je blijven leren, dat blijkt maar weer, thanks!
Ton.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-12 - 16:31:54 send message to lZebravinkjel

Bastaarden Goulds en Papegaaiamadines echt makkelijk? Ik heb 3 koppels Goulds en zou dolgraag papegaaiamadines willen... Maar kruisen deze soorten ook als er genoeg van hun eigen soort zijn?


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-03-12 - 18:47:34 send message to Tenzi

Ik heb al jaren gouldamadines en driekleurpapagaaiamadines in een (grote) voliere en heb nog nooit kruisingen van deze soorten gehad. Ook heb ik nog nooit enige toenadering gezien van een van de soorten naar de andere. Misschien komt dat ook omdat ik de goulds in een redelijk grote groep heb en het koppel driekleurpapagaaiamadines heel goed klikt en elk jaar meerdere nesten grootbrengen.

Ik kan me wel voorstellen dat als het mannetje van de driekleuren alleen met goulds in de voliere zou zitten, dat kruisingen tot de mogelijkheden behoren.
Dat het wel mogelijk was had ik inderdaad al eerder op foto's gezien.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-12 - 20:09:57 send message to lZebravinkjel

Oke, bedankt happy :) Ik zag op de site van Goulds idd wel een kruising roodkoppapegaaiamadines x gouldamadine...
Maar ik denk dat het wel mee zal vallen dan.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-12 - 20:54:08 send message to digipeet58

meestal krijg je pas kruisingen als een man van 1 soort alleen is en een pop van 1 soort ook alleen is.
uitzonderingen zijn er altijd.
meestal gebeurt het als je het niet verwacht.
maar....... het blijft leuk.
Peter


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-12 - 20:56:41 send message to digipeet58

maar de genoemde soorten kunnen goed samen.
al had ik zelf vervelende spitsstaarten (joegen de driekleurpapegaaiamadines constant achterna)
andere vogels deden ze niets.


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-13 - 09:31:53 send message to goulds75

Ik heb ook goulds,binzen en papegaaiamadines samen in de voliere en dat gaat prima.Ze gaan alleen bastarderen als ze geen partner hebben.Dus als je koppels in de voliere zet is niks aan de hand.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-03-13 - 10:25:07 send message to digipeet58

je zegt het beter als ik.
we bedoelen hetzelfde.
bedankt goulds75


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-03-13 - 14:15:11 send message to lZebravinkjel

Ik wil ze zo graag... Ik twijfel alleen een beetje aan de ruimte in mijn voliere...


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-13 - 16:54:46 send message to goulds75

Graag gedaan digipeet58 wink ;)


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-03-13 - 19:11:18 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nog even gekeken naar je lijstje, wil ik je mijn ervaring met spitstaarten niet onthouden.
Ik vind spitstaarten erg leuke en mooie vogels. Bij mij waren ze absoluut niet agressief. Het enige nadeel dat ik van deze vogels ervaren heb, is dat jonge vogels die nog in de voliere bleven, 's nacht in andere nesten (en dan vooral van binsen) gingen slapen. De eieren van de binsen in die nesten lagen dan ook na een paar dagen op de grond en de nesten waren vernield. Het uitvangen van de jonge spitsstaarten uit een grote voliere geeft zeer veel onrust en stress bij de andere nog broedende vogels, dat ik dit niet aandurfde.
Als je de jonge vogels niet uit kan vangen zodra ze zelfstandig zijn, kun je, denk ik, beter geen spitsstaarten bij deze andere vogeltjes houden.
Als je twijfelt over de grootte van je voliere, kun je ook overwegen om 1 stel papagaaiamadines te nemen. Dit zijn toch redelijk drukke vogeltjes (man achtervolgt de pop ook veel in de broedtijd) en ook mannetjes kunnen onderling wel eens bakkeleien.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede