Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Klikt het nou wel of niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Klikt het nou wel of niet?
Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 12:11:37 send message to Diana en Jurre

Ik heb een bonte boer man die volgens mij mijn poppen plukt.. De bonte boer man voert de poppen (hij zit niet samen met de poppen), de ene pop is tam, soms vliegt ze naar zijn kooi en dan voeren ze elkaar en knuffelen ze. De andere pop zat hij samen mee dit was ook volop voeren, maar wat doet de man nou.. Als hij zijn zin niet krijgt plukt hij de veren van de poppen. Dus ik heb hem nu ook apart gezet, weg bij de andere pop, terwijl ze al in het nestblok zaten. Maar ik wil niet dat de man de pop kapot maakt met z'n gepluk. Hij is zeer dominant, maar hij voert en knuffelt met allebei de poppen.

Nu dacht ik.. ik zet allebei de poppen op een andere man, maar bij de ene pop is het alleen ruzie maken en de andere vecht niet met de andere man maar ze tonen ook totaal geen interesse in elkaar. En met dat dominante mannetje is het bij allebei de poppen weer meteen voeren en knuffelen als ik ze aan elkaar laat zien?? Maar die man plukt de poppen echt en wil ook meteen 'paren' als de pop dan niet instemd jaagt hij ze na door de hele kooi.

Wat denken jullie? Zou ik het koppel gewoon bij elkaar laten, terwijl de man zo dominant doet. Of een andere man zoeken? Ik wil namelijk niet dat de man mijn poppen kapot maakt.. en zullen de poppen vanzelf weer een mannetje vinden waarmee het ook klikt?


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-04-01 - 12:18:22 send message to Papegaaienboer

Er is niemand die deze vraag voor je kan beantwoorden. Papegaaien zijn onvoorspelbaar en doen zelden wat je van ze verwacht. Dus zonder de vogels gezien te hebben kan niemand je zeggen wat je moet doen. Dit kun je alleen uitvinden door het zelf uit te proberen.


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 12:25:02 send message to Diana en Jurre

Ook niemand waarvan de man ook heel dominant is en soms de pop plukt?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2008-04-01 - 12:50:25 send message to Ruben89

begrijp ik t goed dat u 2 poppen heeft bij 1 man?
lijkt mij geen goed idee. zet hem met de pop, die hij vaak voert, appart.
en kijk dan eens weer

gr ruben


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 15:04:03 send message to Diana en Jurre

Nee, ik heb hem niet bij 2 poppen. Ik had hem eerst bij 1 pop. Maar ik heb ook een tamme pop en als die los is gaat ze altijd naar zijn kooi en voeren ze elkaar door de tralies.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-04-01 - 15:22:58 send message to kvhooff

Ik hoef geen geplukte vogels. Ik zou de man opruimen.


robbunschoten
Website Member
Posts :117

Website Member
2008-04-01 - 15:56:50 send message to robbunschoten

wat je ook kan doen de vogels in een totaal ander hok en dan allemaal tegelijk er in doen en niks herkenbaars er in zettten zelfs niet de drinkbak of voerbak had zelf een koppel blauwvoorhoofden al 8 jaar in het zelfde hok zitten een ieder ander zou zeggen ruim ze op want ze doen het toch niet het 9 jaar zet ik ze in een andere vlucht met een nieuw blok en wat gebeurt er 3 eieren en 3 jongen zo kan het ook .groeten rob


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-04-01 - 17:31:55 send message to Papegaaienboer

quote
Ik hoef geen geplukte vogels. Ik zou de man opruimen.


Lekkere vogelliefhebber die zo´n (overbodige) opmerking plaatst. Dat vogels zich plukken is altijd de fout van de verzorger niet van de vogel zelf.


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 17:51:07 send message to Diana en Jurre

Sorry maar ik doe dat mannetje niet weg, ik had alleen graag met hem gebroed.


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 17:53:09 send message to Diana en Jurre

Hoi Rob, ik heb ze nu alle 3 apart van elkaar zitten. Misschien wel een idee.. dan probeer ik gewoon over een paar weken ze alle 3 bij elkaar te zetten. Mijn ene pop is nu in de rui (bijna er doorheen) dus wacht even totdat ze zich weer helemaal lekker voelt en dan ga ik dat eens proberen.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-04-01 - 20:24:07 send message to kvhooff

quote
Dat vogels zich plukken is altijd de fout van de verzorger niet van de vogel zelf.



Een lekkere stelling...
Vogels die plukken of geplukt zijn geven ten gevolge van inprenting nageslacht dat ook plukt. Maar soms ook erfelijk bepaald.

Bij grasparkieten hebben we wel eens eieren van een topvogel - die een plukker was - overgelegd onder aan koppel met perfecte oudereigenschappen. Ook deze jongen gingen plukken.

Het is maar te hopen dat het plukken niet al te heftig is, van anderes gaan de follikels verloren en dan heb je blijvend kale vogels. Dit treedt vooral op bij de kopbevedering van de jongen die in het nest geplukt worden.

De beste kweekvogels krijg je uit vogels met de beste vruchtbaarheid en beste oudereigenschappen. Helaas is dit bij de TT, mutatiekweek en de handopfok geen selectiecriterium dus vandaar dat we bijna iedere vogelsoort in avicultuur reeds verkloot hebben.

De basis hiervan is een koppel samenstellen dat goed klikt.
Ook bij mensen hebben we wel eens te maken met een stel dat elkaar de deur uitvecht en die na een scheiding met een nieuwe partner een harmonische relatie hebben.

Kees


Diana en Jurre
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-04-01 - 21:10:02 send message to Diana en Jurre

Ja ik vind het ook een beetje een rare stelling. Ik heb die man niet vanaf jongs af aan, de man is nu 4/5 jaar oud. Hij plukt nu mijn pop en dat ligt dan aan mij, de verzorger? De man plukt zichzelf trouwens niet, die zit super strak en mooi in z'n veren. Al mijn vogels trouwenswink ;)


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2008-04-01 - 22:07:33 send message to yaro

als je alles in een andere kooi zet zou je de man een paar vleugelpennen kunnen knippen zodat hij niet zo snel meer is en dan hebben de poppen wat meer rust ,ik doe dit wel eens met prachtrosella mannen die veel achter de poppen aan zitten en dat gaat zeer goed


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2008-04-01 - 22:07:41 send message to yaro

als je alles in een andere kooi zet zou je de man een paar vleugelpennen kunnen knippen zodat hij niet zo snel meer is en dan hebben de poppen wat meer rust ,ik doe dit wel eens met prachtrosella mannen die veel achter de poppen aan zitten en dat gaat zeer goed



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede