Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedluizen 'vangen met plakband? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bloedluizen 'vangen met plakband?
Langeruud
Website Member
Posts :42

Website Member
2008-04-06 - 10:47:17 send message to Langeruud

'Van de week kreeg ik te horen van een liefhebber dat hij mensen kent die bloedluis vangen met plakband/tape.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Uiteraard kun je ze er niet mee uitroeien, maar i.i.g. wel de dikzakken vangen en verwijderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Andere tips zijn ook welkom happy :)

Vrgr, Rutger


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-04-06 - 13:32:52 send message to Innerlife

Met de wetenschap dat de bloedluis zich razendsnel vermenigvuldigt in het achterhoofd, denk ik dat deze methode eerder een druppel op een hete plaat is dan een echte remedie.


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-04-06 - 16:18:43 send message to Marcus

Hallo,

Ik had vorig jaar een 2e hands (broed)kooi gekocht, en daar zaten enkele gaten in van nestkasten die er aan hadden gehangen. Toen ik er vogels in deed heb ik die gaten tijdelijk maar even afgeplakt met tape. Binnen de kortste keren zaten de randen van de tape vol met bloedluis! angry Door het vogelstof e.d. gaat de tape langs de randen namelijk los en dan is het een verzamelplaats voor luizen en ander ongedierte! shocked 8O En denk maar niet dat de stomme luizen aan de tape bleven plakken, was het maar zo simpel....wink ;)razz :p

gr Marcus happy :)


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-04-07 - 09:36:37 send message to Hobby-handel

Wat ikzelf weleens als controle doe: Ik pak een stuk schilderstape (is wat doorzichtig) en plak dat over een grote lengte op mijn kooien. Het plakband druk ik in het midden over de volledige lengte vast tegen de kooi - de randen blijven dus los zitten.
Als je dan de volgende dag kijkt dan weet je of er bloedluis zit of niet. Ze blijven dan onder het plakband zitten, een deel zit nog op de kooi en de rest zit vast aan het plakband.

Je kan ze inderdaad met plakband vangen, maar het is maar een klein percentage uiteraard. Zelf doe ik het regelmatig als controle.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede