Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > gestolen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : gestolen
parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-01 - 15:37:36 send message to parrotfarm

bij een woning inbraak in Leiden zijn vanacht een blauwgele ara en een kaketoe ( galerita galerita) gestolen.
de ara is een jaar oud met vaste voetring ,de kaketoe is een mannetje en ook voorzien van ring.
De mensen zijn hierdoor zwaar geraakt en uiteraard is er een beloning voor de degene, die ervoor zorgt dat deze vogels terug komen

vast bedankt


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-01 - 20:27:37 send message to P.Rooth

Weet u de ringnummers dan die op de arena zetten a.u.b. weet een ieder die de vogels aangeboden krijgt of ze gestolen zijn


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2008-05-02 - 14:47:04 send message to henkdelaat

Die boeven zullen de ringen wel verwijderen.


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-02 - 17:01:03 send message to parrotfarm

waarschijnlijk zullen de ringen verwijderd worden.
de grote geelkuif kaketoe is een grote vogel en zegt zijn naam , hij heet eibert
de blauwgele ara is net een jaar oud, en heeft een stalen ring met daarop COR 07
de spullen zoals TV,computer e.d. daarvan hopen we dat de inbrekers er erg gelukkig mee mogen worden.
maar die vogels zijn onvervangbaar.


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-05-02 - 21:52:13 send message to Papegaaienboer

Als ze ook andere spullen hebben gestolen waren ze waarschijnlijk niet specifiek op de vogels uit. Dan is de kans groot dat de ringen er nog om zitten. Ik zou eens bij de bekendere handelaren informeren die veel adverteren, grote kans dat ze daar worden aangeboden.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-05-08 - 20:59:54 send message to agabird

Ik heb zojuist bericht ontvangen van de gedupeerde met het verzoek zijn stukje op het forum te plaatsen. Bij deze:

quote
Ik wil nader reageren op de berichtgeving op uw forum over de blauwgele ara en grote geelkuifkaketoe die vorige week woensdagnacht van 30 april op 1 mei zijn gestolen in de omgeving van Leiden. Ik ben alleen geen lid van uw forum en hoef dat ook niet te worden. Maar het is mischien wel nuttig dat andere gebruikers van het forum en vogelliefhebbers deze nadere info kennen. Misschien dat u in de gelegenheid bent onderstaande nadere info op het forum te zetten.


De grote geelkuifkaketoe (galerita galerita) heb ik vandaag teruggevonden in de winkel van een grote vogelhandelaar in Rijswijk die zeer regelmatig adverteert op internet, precies zoals een van uw leden in een reactie op het oorspronkelijke bericht had gemeld. Die tip ben ik nagegaan en zowaar, ik vond de kaketoe dus terug. De vogel is thans door de politie in beslag genomen - wat betekent dat de kaketoe nog steeds in die winkel verblijft (!), maar de handelaar niets meer met de vogel mag doen - en ik ben nu in afwachting van het vervolg dat verloopt via de Officier van Justitie. De kaketoe heb ik dus nog niet thuis, maar ik neem aan dat dat nu nog slechts een kwestie van tijd is. De blauwgele ara heb ik helaas niet teruggevonden in die winkel en ik vrees dat die inmiddels reeds is doorverkocht aan een particulier, waar die nu waarschijnlijk voor het raam staat.
Het meest stuitend vind ik dat dieven kennelijk vogels kunnen stelen en die aan een willekeurige handelaar te koop kunnen aanbieden die deze vogels zonder meer koopt, zonder blijkbaar te vragen naar de herkomst van de vogel en zonder de noodzakelijke papieren. En zeer waarschijnlijk heeft de vogelhandelaar fors minder voor de vogels betaalt dan wat ze werkelijk waard zijn. Nog ergerlijker is dat de desbetreffende vogelhandelaar in dit geval kort na de diefstal persoonlijk per telefoon op de hoogte was gesteld van de diefstal met het verzoek naar de vogels uit te kijken en uiteraard deze niet te kopen. Dit laatste heeft hij blijkbaar toch gedaan, voor eigen gewin. Het is jammer dat niet iedereen in de vogelwereld meewerkt aan het niet lucratief maken van het stelen van vogels, want door dit soort vogelhandelaren die zonder nadere vragen vogels kopen, blijft het dus rendabel voor dieven om vogels te stelen.
Hoe dan ook, ik ben in elk geval blij dat ik mijn geelkuifkaketoe heb teruggevonden. Nu maar hopen dat ik hem gauw weer thuis in mijn voliere heb.

Alvast bedankt voor uw moeite.




Naam verwijderd uit deze post, de naam van de gedupeerde is bekend bij de webmaster.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-08 - 22:01:38 send message to parrotfarm

ik weet dat je de kaketoe al 10 jaar in huis hebt, en ben toch erg blij dat hij weer terug komt, waar hij hoort.
ik hoop dat de ara snel volgt, misschien wel handig te melden dat de ara een deukje in zijn bovensnavel heeft.
Bij deze toch een oproep aan ieder om toch te blijven opletten


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2008-05-08 - 22:51:15 send message to Goffi

mooi dat iedergeval nr1 weer naar huis komt! feli! ik hoop dat die vogel handelaar een flinke trap na krijgt echt te zielig voor woorden dit!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-08 - 23:44:37 send message to Ton Koek

Heling is strafbaar, vogels zonder benodigde papieren kopen en verkopen is strafbaar, belachelijk dat de vogel bij die oplichters moet blijven.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-05-09 - 08:13:38 send message to erika

Diep triest dat deze dingen gewoon gebeuren !

Gelukkig heb je je kaketoe terug gevonden en hopelijk volgd de ara nog


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-05-09 - 08:22:59 send message to wiechmann

bij deze vogels hoef geen papieren te zitten dus de koper hoef niet te weten dat ze van diefstal afkomstig zijn.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-09 - 11:08:33 send message to Ton Koek

Dat is waar, ik ging er automatisch vanuit, sorry.


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-09 - 12:02:44 send message to parrotfarm

het is toch nog een heel gedoe om je vogel terug te krijgen, blijkt nu.
Het is zo dat als bijv. je papegaai gestolen word, die dan ook ineens eigendom is van de dief of koper van de dief, dan genoemd beheerder.
de eigenaar heeft via tussenkomst van de officier van justitie, nu pas voor elkaar dat , de eigenaar nu pas weer beheerder kan worden.
Ja, het is wat!
Laten we maar goed op onze vogels blijven letten.


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-09 - 12:07:11 send message to parrotfarm

wat ik eigelijk vergeet te melden, voordat dit verhaal een heel eigen leven gaat krijgen.
De vogel is terug gevonden bij een handelaar, maar het is niet zeker dat deze meneer nu een slechterik is.
een handelaar koopt vogels en dat is waar hij van eet en zijn persooneel betaald.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2008-05-09 - 13:43:01 send message to agabird

quote
Nog ergerlijker is dat de desbetreffende vogelhandelaar in dit geval kort na de diefstal persoonlijk per telefoon op de hoogte was gesteld van de diefstal met het verzoek naar de vogels uit te kijken en uiteraard deze niet te kopen. Dit laatste heeft hij blijkbaar toch gedaan, voor eigen gewin.


Dit werpt toch de vraag op of de handelaar inderdaad niets te verwijten valt. Maar het is inderdaad niet aan ons om de handelaar in kwestie te veroordelen, dat is dan aan onze justitie. Al ben ik wel heel benieuwd.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-09 - 14:05:50 send message to natasja

wat mij alleen niet helemaal duidelijk is is of de ring nou wel of niet verwijderd was ...




Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede