Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek rose kaketoe,s man agressief ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek rose kaketoe,s man agressief ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-05-03 - 17:18:03 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ,

ik heb sinds een half jaar een broedrijp koppeltje rose , ik heb hier al het een en ander over verteld , sinds een 2 maanden zit de man veel in het blok te rommelen en sinds een aantal weken hebben ze ook al echt een nest gemaakt , takjes mooi rond in het blok en de afgelopen dagen heb ik ze ook alweer vollop zien paren , een paar weken geleden ook al maar tot heden nog geen eieren , wel merk ik nu dat de pop toch heel vaak in het blok zit te graven en te rommelen meer dan de man merk ik is dit normaal gedrag of betekent dit wel wat !
wel maak ik me eigen een beetje zorgen omdat de man wel is agressief is tegen de pop en dan altijd als de pop in het blok zit en dan gaat de man er ook in en jaagt de pop eruit of tenminste dan hoor ik de pop piepen en komt ze dr uit ??
ik heb maar 1 uitgang in het blok , de man is eigenlijk anders niet agressief en kroelen ook vollop met mekaar alleen merk ik dat als de pop in het blok zit dat de man dan wel is kan uitvallen en de pop het blok uitjaagt , maarja hoe moet dat dan als er eventueel eieren liggen ?
is dit natuurlijk gedrag en kun je hier wat aan doen ?

mvg

Tim


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-05-03 - 20:25:42 send message to P.Rooth

Hallo Tim

Heb ook een stel Rose kaketoes welke een normaal blok hebben echter dulden ze geen deksel op het blok welke in het nachthok hangt .
Ze hebben zelf een tweede uitgang gemaakt n.l. het deksel wat ik erop gemonteerd had was in no time dusdanig gesloopt dat er met gemak de pop erdoorheen kon zij gaat door het gesloopte dak het blok in en de man via het invlieggat .
Dit doen m'n Goffins ook die slopen een deksel binnen een half uur als ik er een op monteer
Heerlijk om ze aan het slopen te zien laugh :D

M vr gr
Paul


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-05-03 - 22:51:58 send message to dun grijzeroodstaart

ha paul

het lijkt wel dat ze het blok hebben geaccepteerd hebben omdat ze er een heel nest in hebben gemaakt .
ik wacht het eerst wel af , weet niet of er ook daadwerkelijk eieren komen dat is afwachten en gaat het mis dan weet ik de volgende keer dat ik het anders moet doen .

gr

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede