Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > KASTANJERUGLIJSTER MET 2 POPPEN , Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : KASTANJERUGLIJSTER MET 2 POPPEN ,
vogeldoc
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-04-21 - 22:01:48

Ik heb een koppel kastanjeruglijsters in de voliere die nu jongen hebben. De voliere is ongeveer 15x6m. Op een andere plaats heb ik nog een reservepop. Zou ik het risceren om die pop ook in de voliere te plaatsen ?? Zijn lijsters polygaam ? Heeft iemand hier ervaring mee, bv met andere soorten lijsters ?


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2004-04-22 - 20:59:01

Je riskeert flinke vechtpartijen als je die 2e pop erbij zet.Wat wil je trouwens hiermee bereiken? Iets wat goed is moet je nooit veranderen! Succes happy :)


vogeldoc
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-04-24 - 10:47:40

het enige dat ik daarmee wilde bereiken, is meer jongen kweken, door deze tweede, gezonde pop in te schakelen. En sommige vogels doen probleemloos aan veelwijverij.... anderen niet, en dat wilde ik via het forum te weten komen.


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-04-25 - 20:48:42

veelwijverij is verwerpelijk. happy :)
Henk heeft gelijk. Je kan het echt vergeten. Wel is het mogelijk om de man bij een broedende pop weg te halen en buiten gehoorsafstand te plaatsen bij een andere pop. Zeker niet samen. Waarschijnlijk lost het probleem van je keuze zich dan vanzelf op en heb je nog slechts een pop.
Succes met een verstandige kweek.
Ben


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-26 - 22:10:54

Een leuk toeval wil dat een merel-man er in onze tuin twee vrouwen op nahoudt! Een nest ligt vlak bij het huis en het tweede op zo'n 80 meter afstand. De vrouwen lijken van elkaars bestaan niet af te weten. De man zingt 's-ochtends het hoogste lied vanuit een boom die halverwege ligt!
Of de vrouwen dit zouden accepteren als de nesten dichter bij elkaar zouden liggen vraag ik me af.
-Overigens ben ik het met de andere reacties eens: never change a winning team!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-04-26 - 23:23:49

mannen ! wink ;)


mariovkoppen
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-04-29 - 20:16:45

Niet doen, het is zo dat de pop met jongen het andere popje als rivaal ziet en er de groote kans bestaat dat de jongen door ondervoeding zullen sterven. Ik heb het geprobeerd met roodsnavelkitta's en heb met stomheid gestaan toen na 9 maanden de andere pop in het voorjaar dood op de grond lag. Je kan best diverse vogel koppels bij elkaar houden, alleen vroeg in het voorjaar zal je ze moeten splitsen. Hoop toch dat je de jongen groot krijg succes!


mariovkoppen
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-04-29 - 20:16:53

Niet doen, het is zo dat de pop met jongen het andere popje als rivaal ziet en er de groote kans bestaat dat de jongen door ondervoeding zullen sterven. Ik heb het geprobeerd met roodsnavelkitta's en heb met stomheid gestaan toen na 9 maanden de andere pop in het voorjaar dood op de grond lag. Je kan best diverse vogel koppels bij elkaar houden, alleen vroeg in het voorjaar zal je ze moeten splitsen. Hoop toch dat je de jongen groot krijg succes!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-04-30 - 23:39:36

Sorry Natasja! Dat schijnt genetisch nou eenmaal zo te werken. Bij vogels bedoel ik natuurlijk. wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-01 - 00:38:23

uiteraard wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede