Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Twenty eight Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Twenty eight
Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-05-19 - 22:55:44 send message to Bok

Hallo vogelvrienden,

Ik heb een koppel 4 jaar oude Twenty eight parkieten zitten die nu (19-05-08) nog geen enkele aanstalte maken om te gaan paren.
Ik heb de man de pop voor zo'n 6 weken terug wel eens zien voeren,nadien echter nog niet weer.
De vogels verdragen elkaar goed.
Het lijkt mij overduidelijk een man en pop.
Ik heb de vogels vorig jaar aangekocht , zoals al mijn grotere parkieten,voorheen had ik alleen maar Neophemas.
De vorige eigenaar heeft mij de vogels niet verkocht als zijnde een bewezen koppel,dit omdat deze de vogels ook slecht enkele weken in zijn bezit heeft gehad,en ook niets kon zeggen over de voor geschiedenis van het koppel.
Voor een foto van het koppel zie bijgaande link.
Het betreft koppel 20 , het andere koppel Twenty eights (koppel 17) heeft inmiddels jongen in het blok (1 week oud)
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_716.html
Mijn eigenlijke vraag aan jullie is of het normaal is dat er nu nog geen paargedrag aanwezig is,en hoe jullie de kansen inschatten of het koppel dit jaar nog tot paren over kunnen overgaan?
Zoals reeds gezegd ik heb eigenlijk nog geen ervaring met grote parkieten soorten daar dit mijn 1e kweekjaar is met grote parkieten,en dus ook niet goed weet in welke maand,en tot welke maand van het jaar,zoals in dit geval Twenty eights tot paren kunnen overgaan.
Hopende op een reactie,alvast mijn dank daar voor.

mvg
Henk.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2008-05-21 - 17:15:22 send message to KeesdeJongh

Beste Henk,

Ik durf vanaf de foto toch niet zeker te zeggen of het daadwerkelijk om een Koppel gaat, er zit niet echt veel verschil in.
Dit jaar zou ik nog gewoon afwachten, zolang ze niet in de rui vallen is het nog mogelijk dat ze gaan beginnen, er zijn bij de Twenty eight koppels bij die laat gaan beginnen.
Doen ze dit jaar nog niets dan zou ik ze laten sexen, dit kan doormiddel van DNA, je stuurt dan wat borstveertjes op naar b.v. Gendika en binnen een week weet je de uitslag.
Endoscopisch kan natuurlijk ook, het voordeel is dan dat de dierenarts meteen kan zien of er iets mis is binnenin de vogel.

Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh



Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-05-21 - 20:11:38 send message to Bok

Hallo Kees,

Als eerst hartelijk dank voor jou visie en advies.
Het lijkt mij ook het beste,zo als jij dan ook al aan geeft om het dit jaar maar even te aanzien of het vermeende koppel Twenty eights iets gaat doen,alvorens verder iets te ondernemen.
Wat ik wel al overwogen heb is om er een koppel Twenty eights bij te kopen , en deze dan met de bij mij in bezit zijnde vermeende koppel de poppen uit te wisselen met het aangekochte koppel.
Helaas liggen mooie koppels Twenty eights niet voor het oprapen,althans niet bij mij in de buurt,en het is lijkt nu in het kweekseisoen wel een onmogelijke opgave om een mooi koppel te bemachtigen.
Eigenlijk is het nu zoeken naar een speld in een hooiberg.
De volgende omschrijving ten aanzien de verschillen man en pop, heb ik van het internet gehaald.

De pop lijkt sterk op de man, maar is iets minder briljant van kleur. Het rood op het voorhoofd is veel minder nadrukkelijk aanwezig en beperkt zich meestal tot slechts enkele rode veertjes. De kopvorm is minder fors dan die van de pop en op de schedel meer rond van vorm. De snavel is duidelijk kleiner.

Hoe langer ik naar de foto kijk ,en de kenmerken man / pop lees , hoe meer ik begin te twijfelen of ik wel een man en pop heb!
Hoe dan ook,nogmaals mijn dank voor jou visie.

met vriendelijke groet,
Henk.


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-05-22 - 17:56:08 send message to Bok

Dit bericht is 4 keer gewijzigd







Nog maar even 3 foto's van het koppel,misschien dat er iemand aan de hand van deze foto's kan zien of het een man en een pop betreft of 2 mannen en of 2 poppen?
Ik zelf ben er denk ik eigenlijk al achter wat de oorzaak is dat het koppel? niet in een paar stemming komt,vanmorgen lagen er nogal wat veren in het nachthok,dus ze zijn denk ik aan het ruien.

mvg
Henk.


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-05-23 - 13:14:44 send message to dundee

Hoi, Ik zal je mijn ervaring even vertellen:

Ik heb mijn ovj koppel zien paren, voeren en zitten vaak naast elkaar. Toch op een gegeven moment viel de pop de man aan en hebben ze elkaar behoorlijk toegetakeld. pop een stuk teen kwijt, de man een gat in zn kop en snavel kapot.
Een collega heeft 2 stellen die allebei aan het vechten waren en daarna allebei 10 onbevruchte eieren hebben gelegd. de kweker waar wij ze gekocht hebben had 2 stellen waar hij al 7 jaar mee kweekte en die dit jaar ook waren gaan vechten, hij vertelde dat het aan het weer lag, waardoor de een sneller broedrijp was dan de ander.
Ik vind dat je een fantastische donkere pop hebt ( dit is het twijfelgeval) de man had donkerder mogen zijn voor de borst ( zeker een man ).
Het zijn mij lievelingsvogels,prachtig!!!


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-05-23 - 19:07:25 send message to Bok

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hallo Dundee,

Hartelijk dank voor het vertellen van jou ervaringen.
Het volgende wat ik nu schrijf moet je niet verkeert opvatten hoor!
Het is natuurlijk heel triest wat jou is overkomen,maar jou nare ervaringen met de Twenty eights en die van de andere stemmen mij juist enigzinds gerust,ik krijg er meer hoop door dat ik waarschijnlijk toch wellicht een koppel heb,en ik niet de enige ben met problemen met zijn vogels.
Gisteren sprak ik nog het vermoeden uit dat mijn Twenty eights waarschijnlijk zijn gaan ruien,vandaag kan ik wel zeggen dat ik er zeker van ben zie de volgende foto maar eens,zo trof ik vanmorgen het nachthok aan,terwijl ik deze een dag ervoor helemaal uit had schoon gezogen.
De 2e foto is het blok van de Twenty eights die ze zo'n 6 week geleden nog hebben bezocht en nadien niet weer.







Wat denk jij Dundee,maak ik nog kans dat de Twenty eights na de rui nog tot aktie over kunnen gaan? zodat ik er dit jaar mogelijkerwijs toch nog jonkies bij krijg?
Bij voorbaat dank voor een reactie van jou.

met vriendelijke groet,
Henk.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-05-23 - 19:55:16 send message to wings

Hallo Henk,
Bij mij het zelfde hoor, maar dan bij mijn bonte boertjes en de meijertjes.
Mannen broeds popjes in de rui.sad :(
Zijn er meer liefhebbers die dat nu mee maken?
gr Jan.


dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-05-23 - 21:20:50 send message to dundee

je hebt mooie vogels,goed hok en nestblok meer kun je niet doen de 28 is geen makkelijke kweekvogel.geduld.ik ben al 5 jaar bezig jongen Van deze vogels te krijgen,terwijl de rest wel goed kweekt.ik denk dat je dit jaar van dat stel geen jongen meer krijgt.


wimpie
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-05-23 - 21:25:34 send message to wimpie

Hallo allemaal
Ik heb dit jaar ook niet veel geluk,mijn bewezen kweekstel koningparkieten allemaal onbevruchte eieren,de ambon konings 3 onbevruchte eieren,de groenvleugel konings 4 onbevruchte eieren,en nog een stel australische koning 5 onbevruchte eieren,hopen op een 2 ronde,anders volgend jaar beter.
succes allemaal.
gr Benno


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-05-23 - 22:15:25 send message to Bok

Hallo Jan - Dundee - Benno,

Mijn waardering voor jullie openhartige reactie's.
Ik denk dat menig vogelhouder in zekere zin om begrijpelijk reden ,niet zo scheutig is om negatieve zaken naar buiten te brengen t.a.v. teleurstellende kweekresultaten of problemen rond de kweek.
Laten we eerlijk zijn een berichtgeving over goede kweekresultaten zal ons allemaal wel wat makkelijker afgaan.
Ik ben jullie dan ook zeer erkentelijk voor het prijsgeven van jullie eigenlijk trieste openhartige relaas over het broedseisoen (tot nu toe) over 2008 althans bij sommige kweekkoppels.
Ik als beginnend vogelhouder begon al aan mij zelf te twijfelen,zo van wat doe ik toch in vredesnaam verkeert?
Mijn voliere's en vogels staan op VA onder de naam bok zoals jullie wellicht al weten.
De tot nu toe behaalde successen t.a.v. jonge vogels maak ik hier dan ook kenbaar, dus als jullie geintereseert zijn hoe het hier verder bij mij gaat wil ik jullie graag naar mijn site verwijzen.
Verder heb ik in deze zelfde rubriek ,onder niet broeden ook nog eens mijn probleem met een koppel Konings voorgelegd.
Dus bij belangstelling nemen jullie daar ook maar eens een kijkje.
Veel geluk en succes verder met jullie vogels,en nog een eventuele goede 2e kweekronde gewenst.

met vriendelijke groet,
Henk.




capuzensijs
Website Member
Posts :12

Website Member
2009-06-08 - 19:00:43 send message to capuzensijs

hallo ,ik heb een ander probleem, mijn man twenty eight heb geen rode voorhoofdband,toch is er geen enkele aanwijzing van kruising port lincoln.
formaat 41 cm,scherpe afscheiding hard groene borst naar lichtgroene buik zonder een spoortje geel en de roep van de vogels 3 tonig,is er onder jullie iemand die ook wel eens een raszuivere man heb gezien zonder voorhoofdband, groet john.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede