Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > dringend..... dringend..... help.....help......dringend........dringend....... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : dringend..... dringend..... help.....help......dringend........dringend.......
sann393
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-05-24 - 19:48:23 send message to sann393

ik heb een voliere met 2 popjes. en 2 nestjes kanaries(zijn wel al gevlogen maar een nestje van bijna 5 weken en een nestje van iets meer dan 3 weken)

maar nu is het popje van de jonge vogels van 5 weken weer een nieuw nestje aan het maken. maar plukt nu de veren van de jonge vogels van 3 weken eruit.

ik weet echt niet wat ik nu moet doen..

moet ik de pop in een apparte kooi doen of moet ik nu iets anders doen.

ik ga nu de hele tijd voor de kooi zitten en de pop kei hard laten schrikken als ze het weer doet. ik vind het ook wel zielig (voor alle bei) maar ik weet niet wat ik anders moet doen.

groetjes sanne.


ps. dringend antwoord..........


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-24 - 20:07:56 send message to P.Rooth

Heeft u niet een reservenestje wat u naast het nest met jongen kunt hangen en daar b.v. de jongen in plaatsen ?
Tegen plukken is in het forum voldoende mogelijkheden voorhanden

Paul


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-24 - 20:12:09 send message to chrislaevers

Ik weet niet hoe groot je kanaries zitten... en hoeveel nestmateriaal ze krijgen...
Het kan dus zijn dat de uitgevlogen jongen door beperkte ruimte en gebrek aan nestmateriaal als nestmateriaal gaan dienen.
Indien het mogelijk is, zou je de jonge kanaries in een andere kooi kunnen onderbrengen en het nestmateriaal in hoeveelheid verhogen en dan kijken hoe de zaken verlopen.
Kanaries beginnen zoals zebravinken en vele andere soorten onmiddellijk aan de volgende nest zelfs als ze de jongen nog aan het voederen zijn.
Je mag de jonge kanaries dus wel niet verwijderen als ze nog voedering krijgen! In dat geval zou ik in elk geval meer nestmateriaal toevoegen.
Hopelijk heb je hier iets aan en krijg je nog meer reacties. Maar het zou zeer nuttig zijn als je de situatie van je kanaries meer in detail beschreef: ruimte en de hoeveelheid nestmateriaal dat je geet of gegeven hebt.

Christine.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-05-24 - 21:23:12 send message to roodmus

Zet de jonge in een z.g.n baby kooi de ouders kunnen dan voeren maar niet bij de jongen.

suc.6


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-24 - 21:23:45 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De jongen van de plukkende pop zijn 5 weken oud . Jongen zijn met 4 weken zelfstandig,dus kan de plukkende pop uit de ruimte van de jongen van 3 weken gehaald worden zodat deze rust krijgen.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede