Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chinese dwergkwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chinese dwergkwartel
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-05-26 - 13:14:32 send message to knyke

Hallo,

Ik heb sinds oktober 2007 1 chinese dwergkwartel haan en 3 chinese dwergkwartels poppen. Ik wacht al een tijdje geduldig op eieren van deze drie poppen. We zijn nu eind mei en ik heb nog altijd geen eieren. Ik ben vorige zaterdag naar een groothandel geweest en die zei dat het niet normaal is dat die nog niet gelegd hebben. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Mijn kwartels zitten in een hok met voldoende plaats en een zandbodem. Daarnaast heb ik daar nog een binnenhok ingezet zodat ze snachts goed warm zitten. Ik ben echt ten einde raad want ik zou echt graag eitjes willen uitbroeden.

Greetz

Ken


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-05-26 - 15:07:06 send message to zourky

hebt ge al gekeken op donkere plaatsjes want kwartels kruipen graag ergens onder,komen er geen muizen of ratten? die lusten ook eieren.
groetjes zourky


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-05-26 - 15:07:06 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn advies is om even via de zoekmachine op deze site te zoeken naar informatie.

Er is al zeer veel over deze vogels geschreven.


N.B. Chinese dwergkwartels zijn van nature monogaam!

Onderlinge competitie bij hennen komt zeker voor en kan voor veel (onzichtbare) onrust zorgen.


Wat versta je onder voldoende ruimte?




knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-05-26 - 15:12:12 send message to knyke

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

een hok van 2,5 meter lang bij 1,5 meter breed. Ik heb sinds oktober geen enkele schuilgelegenheid (buiten het binnenhok dan voor de kwartels), heb nu sinds zondag enkele takken gelegd zodat ze eronder kunnen kruipen. En sinds zaterdag ook een bonte nieuwe (prachtige) hen. Heeft nog niemand dat gehad dat die hennen geen eitjes legden? Vreemd vind ik maar hoor. En muizen of ratten kunnen niet in het hok in normaal want volledig toe met gaatjes van minder dan een centimeter dia.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-05-26 - 15:28:38 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Eerlijk gezegd verbaasd het mij niet dat de hennen dan ook niet gaan leggen.
Deze vogels houden nu eenmaal van veel dekking in de vorm van lage beplanting. (Pollen gras, conifeer enz)
Daar zou ik dus zeker snel aan werken.


Uitgaande van minimale levensruimte voor een paartje CDK houd ik altijd minimaal 1 vierkante meter aan.

Persoonlijk zou ik in dit geval slechts 1 paar huisvesten, maar dat is natuurlijk een kwestie van keuze maken.





knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-05-29 - 10:40:15 send message to knyke

jaja kort na dat ik extra beschutting voor mijn kwartels in hun hok heb gelegd is eindelijk het eerste eitje gekomen gisteren... ik ben zo content nu hope da er nog meer volgen!! greetz



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede