Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Energie prijzen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Energie prijzen
blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-05-27 - 08:57:31

Normaal ben ik niet zo'n actievoerder, maar dit raakt me toch behoorlijk, niet alleen in het woon werk verkeer, maar ook in mijn hobby.
Even een show of markt bezoeken of bij een collega kweker aanwippen tikt zo langzamerhand wel aan.

Reken maar eens voor jezelf, op de site staat een reken voorbeeld waar je kunt uitrekenen hoeveel jij kwijt bent, ben zelf bijna 1000 euro kwijt, kun je toch een paar leuke vogels voor kopen.

Reken maar eens uit wat je totaal kwijt bent.

http://www.kwartjevankokterug.nu/


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-05-27 - 11:48:14

Nederlanders staan bekend om hun zuinigheid...vind je het gek met die kaalplukkerij laugh :D?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-27 - 12:46:31

Ik zou het beter vinden als er acties kwamen van "de gewone man" voor slachtoffers van de grote natuurrampen van de laatste tijd.
Wij hebben het hier over een zeer luxe "probleem".
Misschien maar 1 keer ipv van 3 keer op vakantie dit jaar?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-05-27 - 12:59:09

Ik ben het met Ton eens. Plezier- en hobbyrijders mogen van mij zelfs zwaarder worden belast ten gunste van bijv. het vrachtvervoer. Daarmee merken m.n. de minder bedeelden het uiteindelijk weer in hun dagelijkse boodschappen.

Bovendien, waarom niet eens vaker de fiets gepakt? Probeer ook eens meer samen te rijden als je naar een beurs of markt wilt, die wat verder weg is. Dat is nog gezellig ook!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-27 - 13:57:37

begrijp niet dat dit probleem op de arena staat we weten allemaal toch dat deze en al de vorige regeringen de burgers uitperst met de accijnzen
Pak de fiets is een dooddoener als je een flinke afstand moet overbruggen het openbaar vervoer als het rijd ben je ook kapitalen aan kwijt en met elkaar ( carpoolen ) heb ik de pest aan want je zit altijd te hannessen als de een weg wil moet de ander nog wat zoeken . sad :(
Heb trouwens ook maar een tweezittertje op gas en dan is het nog net te doen .wink ;)
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-28 - 00:30:16

Luxe probleem,
Als je er van uit gaat dat de meeste nederlanders 2 a 3 keer per jaar op vakantie gaan. Dan is het een luxe probleem. Maar als je niet mee naar je familie of kennisen kunt, of naar een vogelmarkt of iets dergelijks.En ook nog niet op vakantie gaat. Dat is toch niet normaal,.............ik zal me er maar verder niet over uitlaten (over de amerikanen en hun brandstof prijzen). Het is nog altijd een vogel site. maar een ding wil ik nog wel even kwijt, ben het eens met blq en paul.

gr gerben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-05-28 - 16:07:08

Dat wij een luxe-probleem hebben en meer aandacht moeten vragen voor bijvoorbeeld natuurrampen vind ik niet.

Wij staan in Nederland altijd voorop met het geven aan derde wereldlanden en vergeten vaak dat er in Nederland ook mensen zijn die de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen. Mensen die geen geld hebben om een kinderfeestje te geven.

Het is makkelijk om te roepen dat het allemaal nog wel duurder mag. Dit wordt veelal geroepen door mensen die zelf niet afhankelijk zijn van de auto.

Net als de uitdrukking: 'Geld maakt niet gelukkig'. Dat kun je inderdaad roepen als je er zelf genoeg van hebt.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-05-28 - 17:24:31

Dat sommige zich geen zorgen maken over het stijgen van de energie prijzen is een beetje kortzichtig.
Alles wordt door de prijs van energie beďnvloed, onze gasprijs is gekoppeld aan de prijs van olie, dus wordt het aan de pomp duurder zul je dat ook merken als de eind afrekening komt van gas/elektrisch.
Back on topic, voor sommige liefhebbers zal de keuze komen waar kan ik geld besparen, de thermostaat een graadje lager, minder auto rijden, wat dacht je van twee dagen vogelpark walsrode een maal per jaar.

Even van de ene naar de andere kant van het land rijden om een paar vogels te kopen, reken maar eens 300 km auto loopt 1 op 15 dat is 20 liter X 1.50 euro is 30 euro, half Nederland ligt plat als die loonsverhoging niet door gaat.

Als je alles wat de regering beslist over je heen laat gaan en voor zoete koek slikt, mooi moet je doen, maar ook niet klagen over hoe duur alles is.
De enigste manier is als er tegengas wordt gegeven, als er op een duidelijke manier wordt geprotesteerd, op een andere partij stemmen helpt niet, je moet als burger je stem laten horen.
Het referendum ligt alweer in de ijskast, dit is een van de weinige initiatieven waar je je stem kunt laten horen.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2008-05-28 - 19:12:42

Wat denk je van transportbedrijven.. De grotere gaan op het moment massaal naar de bliksem vanwege de belachelijke dieselprijsen.. Dus Binnekort gaan ze daar ook voor staken..laugh :D


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-05-28 - 20:33:11

Londen kreeg gisteren truckers in de stad en ook in Bulgarije is er protest van de truckers. En de Franse predident sprak over vermindering van de accijnzen op benzine...
Het enige wat ik weet is dat ik 37 euro terugbetaald kreeg van gas en electriciteit en dat ik tegen de 30 euro per maand meer mag betalen (afrekening). Al mijn inspanningen om te bezuinigen op gas en electriciteit resulteren in een toch forse verhoging. Wat ik ook nu al weet... een tijdje nadien lees je dan hoeveel winst Electrabel (lees Suez) gemaakt heeft in 08.
Wat ik in de nieuwsberichten een beetje misleidend vind is dat er (tot wiens genoegen?) herhaald wordt dat buitenlandse vakanties goed geboekt worden en dat er dus niets aan de hand is. Eigenlijk zouden ze beter nagaan wie dat er niet meer boekt. Maar ja, die mensen tellen niet langer mee. Ik vind dat de media een rare rol daar in speelt momenteel.

Het begint met de truckers, is het ook zo niet begonnen in Chili? Helaas is dat nooit goed afgelopen.

Een andere bedenking : ze hadden al 30 jaar geleden moeten beginnen met het zoeken naar alternatieve energie voor auto's. De regeringen zijn aan het hinkelen achter de feiten aan en nog steeds in de ban van de autoconstructeurs die op hun beurt in de ban zijn van de energiesector (Opec, IMF bank...)
Er wordt geen elan gegeven aan dit probleem.
Ik moet bijvoorbeeld heel mijn living verwarmen opdat mijn zoon die boven zit te studeren verwarming zou hebben. Ik heb die verwarming niet nodig daar ik elke dag 30 keer de tuin in ga.
De jaarlijkse onderhoudsman van mijn verwarmingsketel vertelde me dan dat er verplicht ventilatie zou moeten komen in huurhuizen. Ik heb helemaal geen ventilatie nodig! En wie gaat dat betalen?
De polemiek over energie staat nog echt in de kinderschoenen en al deze dingen hadden we al lang achter de rug moeten hebben.

Ik weet nu ook niet of ik in die nieuwe voličre verwarming zal kunnen plaatsen voor de St-Helenafazantjes en de gould's. En de trosgierst die niet helemaal afgegeten is en die ik vroeger aan de wilde vogels gaf, die laat ik nog een tweede ronde doen bij vogels van wie ik weet dat ze dat nog opeten. En zo probeer ik maar alle kosten te drukken.
Ik ga nooit op vakantie en ik heb geen auto.

Christine.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-05-28 - 23:58:26

Het is allemaal de schuld van de regering....

Wie kiest die lui ook alweer?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-05-29 - 16:55:30

wij niet.
Na iedere verkiezing beslissen zijzelf uiteindelijk wel wie de macht krijgt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede