Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kanarie jongen gaan dood Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanarie jongen gaan dood
marino
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-05-29 - 17:29:36 send message to marino

hallo, ik heb enkele kanarie jongen die pas uit het ei zijn en dan dood gaan.

(wat kan je tegen DE STIP doen dank u)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-05-29 - 17:37:58 send message to roodmus

Wat bedoel je met stip,ik ken dat alleen bij vissen.


marino
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-05-30 - 23:13:55 send message to marino

ja ik had zoiets gelezen op het internet dat ze dan een zwarte stip op hun buik hebben ofzo


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-31 - 13:17:45 send message to meyer

Dat bestaat inderdaad,maar hebben ze dat dan ook of gok je nu maar? Je kunt natuurlijk niet zomaar zelf een ziekte uitzoeken en dan roepen ze hebben dit of dat.
Hierdoor zou je verkeerde voorlichtig kunnen krijgen.

groeten Meyerwink ;)




ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-05-31 - 13:31:57 send message to ParkietenPeter

Die zwarte stip is dat een teken van ene hartstilstand/bloeding ofzo?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-05-31 - 16:46:02 send message to meyer

Ik heb even gegoogeld en kwam het volgende tegen.
Dat jou vogels ook dood gaan net na het uitkomen wil natuurlijk niet zeggen dat ze deze ziekte ook hebben.
Dit is zwarte stip,duidelijk te zien.
Atoxoplasmose.

Atoxoplasmose komt vooral veel voor bij kanaries, maar ook bij bastaarden en wildzangvogels komt de ziekte veelvuldig voor. De ziekte lijkt veel op coccidiose, maar het verschil tussen coccidiose en atoxoplasmose is door leken niet vast te stellen. De vogels kunnen met atoxoplasmose besmet zijn zonder er last van te hebben, besmetting geeft dus niet altijd problemen.Atoxoplasmose laat de volgende symptomen zien.
- de jonge vogels zitten dik;
- dunne ontlasting;
- de lever is duidelijk zichtbaar, een levervlek zal links onder het middenrif zichtbaar worden. (zie foto).
- de darmen zijn gezwollen.
- de vogels staan soms met de kop op de grond, afhankelijk van de mate besmetting. In de hersenen zijn dan de bloedvaten verstopt waardoor ze zuurstofgebrek krijgen.De diagnose is zelf niet vast te stellen bij levende vogels. De cyclus duurt tien dagen.

Hoewel er altijd enige besmetting in een bestand aanwezig zal zijn, zal u moeten proberen de voerbakken zo te plaatsen dat de vogels zo min mogelijk met besmette mest in aanraking komen. Dit om nieuwe besmetting te voorkomen. En waak voor overbevolking in uw volière.
Vele malen hebben we nu al gehoord dat hygiëne in veel gevallen het beste geneesmiddel is. Maar waak voor overdosering. Vogel hokken hoeven geen steriele ziekenhuizen te worden. Ook dit werkt op de duur nadelig. Onze vogels bouwen dan te weinig weerstand op en blijken dan juist vatbaarder voor ziekten te zijn. De volière ontsmetten doen we dus van tijd tot tijd. één tot twee maal per jaar met een goed ontsmettingsmiddel o.a. halamid Let hier vooral op de woorden "ontsmettingsmiddel" halamid. Een nadeel van dit middel is dat het geen diepte werking heeft. Men dient de volière eerst stof schoon te maken. Bij voorkeur met een stofzuiger. Verspreid in elk geval geen stof van de ontlasting van de vogels. Hierna water gebruiken, alles reinigen en dan pas water met halamid oplossing gebruiken. Dan is halamid een uitstekend ontsmettingsmiddel tegen bacteriën en virussen.


Groeten Meyerwink ;)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-05-31 - 21:20:45 send message to hj de graaf

zwarte stip is een ecoli bacterie en dat is wat anders dan atoxoplasmose dat krijgen de vogels pas later en vooral bij wildzang in de rui.

voor de ecoli kan je medicijnen krijgen bij de dierenarts in zelhelm dat heet fur a coli geel poeder en dat doe je door het water.

laaste nummer van vogelvreugd stond ook een artikel in met een medicijn van belgische arts.

en heb ook gelezen dat baycox voor de kweek helpt

mvg


marino
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-06-02 - 17:17:32 send message to marino

ja zoals op de foto hebben sommige kanarie jongen het ik had nu weer een nest van 4 jongen ik heb er nu nog maar 1 over hopen dat die het nog haalt


marino
Website Member
Posts :32

Website Member
2008-06-02 - 17:53:50 send message to marino

sommige raden mij tylan(tylosine)aan dat het daarmee te helpen is maar waar vind je dat nu weer dank u


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-02 - 23:57:56 send message to Ton Koek

Wat dacht je van een bezoekje aan een dierenarts?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede