Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > led verlichting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : led verlichting
ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-05-31 - 13:29:45 send message to ferry1

hoi ik ben bezig met nieuwe hokken te plaatsen en nu wilde ik wat zuinig omgaan met energie weetiemand of er led verlichting is met uv??
of dat led uberhaubt geschikt is voor vogels???


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-05-31 - 15:15:42 send message to rajar

De huidige led s schijnen alleen naar voren net als een spotje. Als hoofd verlichting zijn ze niet echt geschikt.Er zijn wel 12 volt lampjes te koop die rond schijnen die zijn prettiger en beter als led's.
Deze worden oa gebruikt bij marklin treinen.

M.v.g. Rob


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-05-31 - 15:36:29 send message to cocobar

Ik had laatst een gesprek in de chat met lid vandervliet. Contacteer hem eens want hij zit geloof ik in die branche!


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-05-31 - 17:18:59 send message to ferry1

dank je voor je reakties ik heb inmiddels kontakt gezocht met vandervliet. ik wacht zijn reaktie af. natuurlijk zijn meer reakties hier welkom ondertussen. groeten ferry


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-06-01 - 14:08:19 send message to vandervliet

Hoi

Rajar al een tijdje niet om je heengekeken zeker!
Alle moderne tuinverlichting is praktisch al uitgevoerd in LED-verlichting! En daar kan je de krant bij lezen hoor!

Wij (V&K electronics) hebben momenteel het prototype klaar welke LED-modules kan dimmen, als de bekende TL-dimmer van ons. Dat betekend dat deze 's morgens van 1-100% en 's avonds van 100-1% dimt. En dit is instelbaar van 15-30-45 min. Er zijn ook tl's met led's, welke minimaal de helft aan energie gebruiken, en minimaal 50.000 uur dezelfde lichtkwaliteit garanderen.
Bij een een normale TL is dit (afhankelijk van type) 2000-3600 uur. Daarom adviseren fabrikanten ook altijd de tl's te verwisselen om de 2 jaar. T.o.v. een normale TL (36 watt) gebruikt dezelfde afmeting LED-TL 14 watt! De LED-TL is nog niet dimbaar

Wij voeren momenteel LED-modules met 6 heldere LED's welke in warmwit, wit en RGB verkrijgbaar zijn. dit zijn blokjes (afmetingen 32mm (L) x 32mm (W) x 12.7mm (H)met een plakstrip welke in de broedkooien aan het plafond geplakt kunnen worden. Het verbruik is 58 ma, en kunnen op onze dimmer worden aangesloten. Binnenkort komt er van ons een website in de lucht welke veel licht (laugh :D) op de materie zal werpen. Tijdens onze lezingen wordt er trouwens ook uitgebreid bij stilgestaan.

met sportgroet
Jan


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2008-06-01 - 14:12:37 send message to ferry1

jan hartstike badankt nu weet ikw at he groeten ferry



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede