Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grootbrengen met de hand Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-06 - 17:44:48 send message to tropic

@ meyer; beste meyer, het kan dat jij denkt dat mijn reaktie nergens op slaat, maar als je bedenkt dat een nest vogels te vroeg weggenomen wordt, kan het ouderkoppel opnieuw aan de leg, dit scheelt minimum één tot soms twee legsels n dus x aantal jongen (geld) per jaar.
Als je in deze soorten vogels thuisbent, weet je dat 95% van de handopfok met hondenbrokken gebeurt, precies omdat de ouders zo geen massa's insekten hoeven te voeren, maar de mensenhand het bekje volstopt met honden- en kattenbrokken. Mij niet komen vertellen dat het niet waar is, want ik kan menig "liefhebber" aanduiden die het zo doet. dus volgens mij gaat het dan om geldgewin, en als jij dan deze reaktie nergens vind op slaan, tja, dat is dan voor jou rekening.

@janvana. Beste Jan, ik vind het erg jammer dat je niet als een volwassen man kan reageren op het openbaar forum, maar mij bestookt met privéberichten over "afzeiken" enz...
Kijk Jij stelt een vraag, en opent even later opnieuw met "is dit de kromsnavelsite ofzo,". Wel als je zo struis uit de hoek komt, verwacht dan ook een struis antwoord. Ik heb je daarop mijn mening gegeven, en als die niet in jou kraam past is dat jammer, maar het was en is gewoon mijn mening. Bijna alle handopfok gaat over geldgewin, het versnellen van.... . Als je dan zegt een goed voerend koppel te hebben , wel dan stel ik me de vraag waarom handopfok.
Ik vind het doodjammer dat je niet kan omgaan met de mening van anderen. Jij weet net zo goed als ik, (ook al denk je dat ik geen vogels heb, volgens jou privé scheldpartij) dat herdermanias, oevermanias, kuifmanias, driekleurspreewen en gans die familie erg, maar dan ook erg makkelijk met de hand groot te brengen is. Dan is de vraag, of je bent voorstander of tegenstander van handopfok. Ik ben tegenstander, en noem het geen liefhebberij. Ik zeg nergens dat jij die mening moet delen, en jij kan precies handopfok wel liefhebberij noemen, maar dat is dan gewoon een vershil van mening, die je van mekaar moet respekteren, en niet beginnen met privé uit te halen.
Ik hoop dat het goed gaat met je mania's, met of zonder handopfok.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-08 - 11:27:49 send message to janvana

SORRY TROPIC IK DEEL JE MENING INDERDAAD NIET.NA HET ADVIES VAN GLANSSPREEUW IS HET ALLEMAAL GOED GEKOMEN.IK BEN OOK GEEN VOORSTANDER VAN HANDOPFOK MAAR ALS DAT DE ENIGE MANIER IS OM DE JONGEN OVER TE HOUDEN MOET HET MAAR.
IK HEB NML. EEN WITWANGTOERAKO DIE MET DE HAND IS GROOTGEBRACHT,BIJ DEZE VOGEL KAN IK GEEN ANDERE BIJZETTEN OMDAT HIJ DEZE GELIJK AANVALT.
DE VOGEL IS TE VEEL OP MENSEN GEFOCUST EN DULT GEEN ANDERE VOGELS IN ZIJN VLUCHT.
DUS IK WEET ECHT WEL WAAR IK OVER PRAAT.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-08 - 13:04:02 send message to meyer

Beste tropic, ik blijf er bij dat jou antwoord nergens op slaat. Ik ben zelf ook een fel tegenstander van handopfok maar er zijn uitzonderingen en daar had deze er één van kunnen zijn, maar om dan maar gelijk iemand te beschuldigen dat het hem om het geld gaat vind ik onzin. Jij bent zo iemand die het woord handopfok ziet en gelijk in paniek raakt en om zich heen begint te slaan.Dit maakt een topic als dit er niet beter op en de vraagsteller (Janvana)vals beschuldigt.Dit is ook een reden dat vele hier niet meer komen met hun vragen. Probeer normaal antwoord te geven en niet gelijk iemand te beschuldigen terwijl je niet eens weet waar het werkelijk om gaat.

Tropic schreef,
quote
Wel als je zo struis uit de hoek komt, verwacht dan ook een struis antwoord. Ik heb je daarop mijn mening gegeven, en als die niet in jou kraam past is dat jammer, maar het was en is gewoon mijn mening. Bijna alle handopfok gaat over geldgewin, het versnellen van.... . Als je dan zegt een goed voerend koppel te hebben , wel dan stel ik me de vraag waarom handopfok.
Ik vind het doodjammer dat je niet kan omgaan met de mening van anderen.


Zoals je in bovenstaand stuk van topic kunt zien kan hij niet begrijpend lezen. Hij vraagt zich namelijk af
quote
Als je dan zegt een goed voerend koppel te hebben , wel dan stel ik me de vraag waarom handopfok.

Als je de vraag goed leest dan zie je dat er een probleem is met de man , zou dit probleem niet opgelost kunnen worden dan kun je om de jongen te redden in overweging gaan om ze verder met de hand groot te brengen, het gaat hier dus duidelijk niet om
quote
geldgewin
zoals TROPICdit noemt.
Probeer een antwoord te geven waar Jan en ook zijn vogels wat aan heeft en ga geen onzin rondbazuinen. Als je iets bij de één hebt gezien wil dat nog niet zeggen dat dit ook zo bij een ander gaat.

Tropic schreef,
quote
Ik vind het doodjammer dat je niet kan omgaan met de mening van anderen.


Ik hoop dat jij dit wel kunt.

Janvana succes met je vogels en laat je niet gek maken.


Groeten Meyerwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-08 - 13:48:41 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
IK HEB NML. EEN WITWANGTOERAKO DIE MET DE HAND IS GROOTGEBRACHT,BIJ DEZE VOGEL KAN IK GEEN ANDERE BIJZETTEN OMDAT HIJ DEZE GELIJK AANVALT.


Als ik dit lees ,vindt ik het toch raar dat men handopfok als een mogelijke oplossing ziethappy :).

De man afvangen of apart ineen kooi erbij zetten lijkt mij een meer voor de hand liggende oplossing dan handopfok.

Als men de vraag had gesteld;wat te doen bij dit soort problemen,had men waarschijnlijk sneller de juiste oplossing gekregen zonder gekissebis.


quote
Deze soorten hebben zich al 5 keer opgegeten voor ze verkocht worden.



De tijd dat het kweken van V.I vogels alleen maar geld kost is denk ik wel verdwenen(door de huidige prijzen van de vogels)


Hopelijk gaan we door deze hoge prijzen bij de V.I vogels niet dezelfde kant op als bij de vele papagaaienkwekers.

Namelijk;Bij voorbaat al grijpen naar kunstbroed en handopfok ,Want er zou maar eens iets fout kunnen gaan

----------------------------------------------
Leuk dat het alsnog goed is gekomen met de jongen,is het forum toch maar weer eens een keer waardevol geweesthappy :)

Groeten Rene


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-08 - 14:20:44 send message to ParkietenPeter

De mening van de ene en de ander verschilt natuurlijk.
Gelukkig maar.
Bezie dit wel van alle kanten uit met respect.
Persoonlijke mail kan duidelijkheid schenken maar misbruik dit niet om te 'katten'.

Laat ieder zijn zijn waarde door elkaars mening te respecteren.
Wie vraagt krijgt antwoord! Accepteer dit antwoord.

ParkietenPeter
Moderator VA

ps. Jan, zet je caps-lock uit!


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2008-06-08 - 16:22:56 send message to johnveraart

wat een heftige reacties en meningen over hand opfok,ik denk ,dat als je echte liefhebber bent en voor de keus komt te staan tussen handopfok of de eieren of jongen dood te laaten gaan of weg tegooien,omdat het ouderkoppel het niet doet,om wat voor reden,dan ook de keus makkelijk is ,ook dit is een vorm van medeleven met je vogels en zeker geen geldgewin


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-08 - 16:56:13 send message to tropic

meyer, of ik al dan niet begrijpend kan lezen doet niet terzake. Ik kan jou nu weer aanvallen en zeggen dat jij het ook niet kan. Maar wat lossen we daar mee op?
Als iemand zijn jonge vogels op uitvliegen staan, veronderstel ik dat het ouderkoppel goed gevoerd heeft, anders hadden ze nooit zo ver gekomen, maar was het al eerder mis gegaan. Begrijp je het nu, of moet ik het tekenen???

Verder beschuldig ik niemand, stel gewoon de open vraag, geldgewin? met wel drie vraagtekens achter. Dus betrokkene kan ja of neen antwoorden.
Als jij dat zo niet leest, en je geroepen voelt in andermans plaats te antwoorden en te oordelen, zegt dat meer over jou dan over de rest van het forum.
Van mijn kant hoop ik ook dat je met andermans mening kan omgaan. Als hier niets meer in vraag gesteld mag worden, dan hoeft het voor mij niet verder.
Tot een volgende vraag maar weer.laugh :D


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-08 - 17:26:47 send message to meyer

quote
Tot een volgende vraag maar weer. laugh :D

Geen volgende vraag, ik laat je maar in je waan.



Groeten Meyerwink ;)


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-08 - 21:22:25 send message to janvana

een hele discussie bij een simpele vraag welke is opgelost door "glansspreeuw"na zijn tip,de drie jongen zitten al drie dagen rustig op stok met moeder die er zeer goed voor is.vogels blij -ik blij - man minder blij,maar ook dit komt goed.
GELDGEWIN.als dergelijke uitingen aan mij gericht worden word ik zeer fel,wetende dat ik met 9 koppels vogels gemiddeld (over het hele jaar) 200 euro per week uitgeef aan voeding voor de vogels.zou ik dit na een jaar terug willen zien of nog iets winst willen maken zouden alle koppels wel erg veel jongen groot moeten brengen.
waar geef ik dat bedrag aan uit?
universeel (CEDE 2 soorten gemengd) 12 euro per drie dagen verder elke dag vers fruit(appel peer druiven,wit en blauw,kersen bosvruchten banaan sinaasappel.daarbij krijgen ze elke dag levend voer,meelwormen buffalo's morio's.uit de diepvries;wasmotlarven eendags muizen kippenhart.
EN DIT (NOGMAALS) ELKE DAG
nu zal ik wel weer een reactie krijgen over "je voert ze te vet"maar mijn vogels mogen het gehele jaar gezien worden


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-08 - 21:25:34 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
dat als je echte liefhebber bent en voor de keus komt te staan tussen handopfok of de eieren of jongen dood te laaten gaan of weg tegooien,omdat het ouderkoppel het niet doet,om wat voor reden,dan ook de keus makkelijk is ,ook dit is een vorm van medeleven met je vogels en zeker geen geldgewin



Dit heeft mijn inziens niks met ,,echte liefhebber ,, te maken.

Dit is een keuze die je als kweker maakt.

Of deze kunstmatige oplossingen in het belang van de vogels is ,is nog maar de vraag.

Zoals in deze topic beschreven voelt de tourako zich geen vogel meer(lijkt mij toch vervelend voor een vogel)en zitten er legio voorbeelden van medeleven in opvangcentras zoals het nop(veldhoven)

Als ik medeleven zou moeten hebben met alle vogeleieren en jongen rond om mijn(of wie dan ook zijn)huis zou ik geen tijd meer hebben om te werken.

als je ziet wat daar allemaal verkeerd gaat door;weersomstandigheden,predators,voedselschaarste,de mens etc

Als je met levende wezens om gaat gaan er dingen goed en fout.

de ene liefhebber gaat dan gebruik maken van kunstbroed/handopfok,de andere liefhebber zoekt naar oplossingen op langer termijn.

Maar dit zoeken kan wel een paar eieren of jongen kosten;het zij zo!!

Maar dit maakt iemand niet meteen een mindere liefhebber met minder medeleven


Groeten Rene

p.s Om geen beginnende kwekers van V.I vogels afteschrikkenhappy :):Ik heb 7 paar(kleinere) V.I vogels,deze kosten mij denk ik een 100 euro in de maand om te voeren.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-08 - 21:35:35 send message to janvana

hier ben ik het helemaal mee eens MAAR
ik heb de toerako gekocht als vrijgezelle man,ik dacht daar wel een pop bij te vinden,wat ook gelukt is.ik vond het wel leuk dat hij uit mijn hand kwam eten maar ik werd snel wijzer.
na een dode pop nog een geprobeerd,zelfde resultaat.
had de verkoper maar vermeld dat dit kon gebeuren,mits deze dat wist uiteraard.
kortom;handopfok of niet hetr zou vermeld moeten worden bij verkoop



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede