Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Japanse nachtegalen voeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Japanse nachtegalen voeren
tdg
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-06-09 - 01:09:56 send message to tdg

Hallo

Ik zou - als alles goed is verlopen - binnen een 2 tal dagen enkele jonge japanse nachtagaaltjes bij hebben.
Ik heb al veel gezocht en weet dat krekels en miereneitjes belangrijk zijn de eerste dagen.

Maar nu is mijn vraag hoeveel ik zo ongeveer moet geven?
Is het beter om constant levend voer aanwezig te hebben in men voliere of gebeurt dit toch met mate? Is het niet gevaarlijk dat ze zich gaan overeten?
Indien je nog ander levend voer kent voor men jonge nachtegalen had ik dit ook graag geweten.

Alvast heel veel bedankt


(Titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-09 - 06:34:29 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi,

Bij mij krijgen ze geen levend voer behalve wat ze zelf vangenhappy :)

bij mij komen ze groot op diepvriespinkys en diepvriesbuffalowormjes bestrooit met insectenpoeder van aves.
deze meng ik met zeer fijn gesneden tofu en rode paprika en wat universeel(in mijn geval van orlux)
Misschien iets om er bij te gaan geven in jouw geval

Als je krekels voert,zou ik wel kleine krekeltjes voeren,zeker de eerste paar dagen.

Succes
Rene


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-09 - 08:56:36 send message to tropic

hangt er natuurlijk vanaf hoe groot de voliere is, zodat ze zelf veel meer of minder insekten kunnen vangen, afhankelijk van de ruimte.
Algemeen wordt aangenomen dat nachtegalen een zo uitgebreid mogelijk menu aan insekten nodig hebben om hun jongen groot te krijgen.
Zorg dat er steeds voorraad is, zodat ze kunnen voeren. Als er geen insekten zijn gaan de jongen uiteraard niet gevoerd worden.Overeten gaan de ouders zich zeker niet doen.
Als je kan , wel meerdere malen per dag nieuwe (diepvries)insekten geven,ivm met het slecht worden. Ik geef bij dit weer tot vijf maal toe enkele schepjes. De eventuele overschot na enkele uren geef ik aan de kwartels. (en blij dat die zijn).
Ik wens je veel succes en hoop dat je ze groot krijgt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede