Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem op kleur komen van gould Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Probleem op kleur komen van gould
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-06-09 - 12:15:50 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb een gouldamadine pop van een jaar oud zitten. Ze zit helemaal strak in de veren maar de kop wil maar niet op kleur komen. Ik kan wel wat kleine rode plekjes op de kop ontdekken maar daar blijft het bij. Ik heb haar nu sinds een maand in bezit en krijgt vitamines en voldoende licht doordat ze in voliere zit. Weet iemand waarin dit kan liggen en komt de kop nog wel op kleur?

Gr.

Jordy


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-06-09 - 12:30:23 send message to Zjurre

Hoogstwaarschijnlijk is de vogel in jeugdkleed of tijdens de rui naar volwassen kleed verplaatst naar een andere kooi/ruimte. Dit brengt altijd wel wat stress mee, maar de meeste vogels kunnen dit wel aan.

Echter, bij de gouldamadine zie je regelmatig jongen die in het jeugdkleed, dan wel half in de rui blijven steken door deze stress. Er zijn zelfs gevallen bekend van kwekers die met goulds in jeugdkleed hebben gekweekt. Deze vogels zijn dan al wel ongeveer een jaar oud, maar ze komen gewoon niet in/door de rui.

Met andere woorden: geen zorgen, als ze verder goed gezond is komt die kopkleur vanzelf wel een keer!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede