Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grote problemen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grote problemen
Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-06-10 - 22:37:34 send message to Maes D.

ik heb grote problemen hier er zijn vogels die hun jongen niet eten geven!
het gaat hier om fife fancy's en zebravinken, bichenows, en japanse meeuwen


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-06-10 - 23:36:53 send message to rupicola

Zonder nadere informatie is dit probleem moeilijk in te schatten, maar ik denk in eerste instantie aan een ongedierte (muizen) probleem.

Door nachtelijke onrust in het verblijf kunnen de vogels flink van slag raken.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat de vogels stoppen met voeren als gevolg van extreme omgevingstemperatuur.


Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-06-11 - 18:37:59 send message to Maes D.

hmm dat van die muizen zou wel eens kunnen kloppen bedankt


Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-06-11 - 21:34:21 send message to Maes D.

en als de vogeltjes buiten zitten?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-06-12 - 00:21:40 send message to lZebravinkjel

Hoe bedoel je?


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-06-12 - 08:16:15 send message to Innerlife

Die muizen kunnen toch evengoed buiten ook toeslaan?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-06-12 - 09:27:51 send message to rupicola

Dat is een vaststaand feit!

Mijn advies aan Topicstarter is om even gebruik te maken van de zoekmachine op deze site.

Er is namelijk al veel (meer dan voldoende) informatie over dit onderwerp.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-06-12 - 17:10:12 send message to chrislaevers

Van de soorten die je vernoemt, leid ik af dat ze grotendeels nestelen in houten nestkastjes, en tralienestkasten?

Heb je de nestkasten al gecheckt op bloedluis? Als een zebravink geen jongen meer voedert, moet er wel iets heel serieus aan de gang zijn.
Ofwel zijn de jongen te zwak om voedering aan te nemen en geven de ouders het op ofwel willen de ouders de nestkast niet meer in gaan omdat het er voor hun zelf niet meer veilig is. In het eerste geval zou het dus om bloedluis kunnen gaan, in het tweede geval om bloedluis en een andere oorzaak.
Het is altijd nuttig de nestkasten na gebruik weg te nemen en goed te ontsmetten. Ik dompel ze 24 uur lang in een sterk huishoudproduct, spoel ze dan af en laat ze drogen. Ik zou het niet meer aandurven om alleen het nestmateriaal weg te nemen. In mijn volière is dat vragen om problemen.
Ik heb ook wat muizen gehad en er was een hoek in de volière onder een grote voedertafel waar de vogels een hele tijd niet gingen nestelen tot ik er al het oude riet had opgeruimd.
Heb je de nestkasten al eens goed bekeken in de hoeken en zo? Als daar niets is, kan je dat al uitsluiten.

En de jongen vertonen geen kwetsuren of zo?
Want het zou bv ook één bepaalde vogel kunnen zijn die de andere het leven zo zuur maakt dat ze het opgeven.

Hopelijk kan je vlug de oorzaak vinden.

Christine.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-12 - 17:30:38 send message to meyer

Dit zou inderdaad ook aan een bepaalde vogel kunnen liggen, bv een Nachtegaal, Grasparkiet.Geef eens door wat je in je volére hebt zitten.
Maar het kan ook aan de voeding liggen omdat het hier niet om één nest gaat maar om meerderen nesten en dan nog verschillende soorten. Als de voeding niet goed is of onvolledig kun je het ook wel vergeten.Hoe voer je jou vogels, kunnen er muizen op de voerplank komen? Dit zijn moeilijke problemen welke je via een forum bijna niet kunt oplossen omdat we de situatie niet kunt bekijken.
Bij de eerste reactie over muizen denk je al de oplossing te hebben maar kunnen de muizen ook werkelijk bij alle nesten komen, heb je daar al eens naar gekeken?

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede