Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ervaring met palletvoer? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ervaring met palletvoer?
mjoostrom
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-06-14 - 14:18:17 send message to mjoostrom

Wie heeft er ervaring met palletvoer? Welk voer is prijs/kwaliteit gekeken het beste? Ik ben van plan om mijn papegaaien en grote parkieten over te zetten..


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2008-06-14 - 16:37:31 send message to esjo

Ikzelf voer voor zowel mijn papegaai binnen als buiten harrisons. Voor de BB binnen de HPC en voor de pyrrhura's buiten inde voliere de HPF. Sinds de pyrrhura's jongen hebben vertikken ze het om pellets te eten en krijgen ze dus meer zaadvoer. Ik gaf altijd 's avonds nog een beetje zaad om de kliermaag/spier actief te houden.
Harrison is een vrij dure pellets, scenic is goedkoper en heeft ook vele tevreden gebruikers. Ook ecobird wordt door een groot aantal mensen naar tevredenheid gebruikt. De prijzen van laatstgenoemde pellets liggen wat lager.
Het niet accepteren van de ecobird bij mijn vogels is de reden dat ik over ben gegaan op harrisons die tot voor kort ook door de pyrrhura's prima werden gegeten.
Er is ook een nieuwe pellet op de markt waar op engelstalige forums al erg positief over is geschreven.
Dat is de Totally Organics Bio Pellets. Ik weet niet of ik het hier mag zetten, maar die is te verkrijgen bij: http://parrotparadise.eu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=17&Itemid=45
Succes met het maken van een keuze, want er zijn vele soorten. Let erop dat pellets niet chemische kleurstoffen worden gekleurd. Dit is beslist niet gezond voor onze vogels.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-14 - 21:08:36 send message to molineti

dat het niks toevoegd Ik heb door de jaren heen diverse merken langdurig gebruikt,ook harrisons aan die schandalige ,,oplichters,,prijzen.

Ik durf te stellen dat het niks toevoegd!!alleen minder geld in de portemonee

Groeten Rene


esjo
Website Member
Posts :26

Website Member
2008-06-14 - 22:57:14 send message to esjo

Of het iets toevoegt, ligt ook aan de manier, hoe je anders voert, zonder pellets bedoel ik.
Geef je gevarieerd, gekiemd zaad, geen of weinig zonnebloempitten, fruit en groente, universeel en eivoer etc dan kan ik me je reactie voorstellen. Toch ben ik van mening ondanks dat ik ook groente en fruit, etc bijvoer dat een basis van pellets wel goed is. Je weet dan in ieder geval zeker dat ze hun vitaminen en mineralen binnen krijgen.
Ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar ben wel blij dat het op de markt is.


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-06-15 - 10:38:41 send message to grijze 14

probeer eens pellets van nutibird (p19)
voor de kweek vogels (p15) voor huiskamer vogels!
alle vogels eten het bij mij en ook bij mijn collega kwekkers ( een zak van 10 kilo kost 33 euro )
veel beter betaalbaar dan harrison pellets(abnormale prijzen wat hooimeijer hier voor vraagt trouwens) en bovendien bijna overal verkrijgbaar,ik en mijn collega's hebben goede kweek resultaten met de p 19,dus zeker een aanrader !
surf maar eens op google en er staat genoeg informatie hier over !


wiam
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-06-15 - 19:28:02 send message to wiam

Hallo

Wij gebruiken ook nutribird P15 en is helemaal perfect , want als je de vogels eventueel met pap heb groot gebracht vanaf 6 a7 weken stappen ze daar moeiteloos op over ruik er maar eens aan , natuurlijk in hele kleine mate nog zadeb er bij voeren en fruit en gekiemde zaden .

gr. wiam


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2008-06-15 - 21:13:58 send message to E.bakker

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

hier een paar reacties op ander berichten van mijn over pelletvoer.
-------------------------------------------------

2004-06-29
Ik heb ongeveer 11 jaar geleden harrison geprobeert na een vergadering door hooimeiyer bij onze vereniging Zang & Kleur te Emmeloord.

Naar aanleiding van onze leden die zich afvroegen of het wel zo goed is als hij zegt(4 eieren,4 eieren uit, 4 opstok)de prijs is te overbruggen ik begon met 30,-gulden per kilo.
Ik ben in sep./okt. begonnen, na overschakelen van zaad naar pellets vielen ze na 6 weken in de rui ongeacht jaargetijden.
Ze kwamen perfect in conditie de kleur was mooier en dieper, het eerste kweekseizoen moest ik niet te veel van verwachten inverband met de overgang zaad/pellets, het tweede jaar wel eieren maar bevrucht ook bij koppels die ik al 6 jaar heb en altijd jongen erbij.

Het kan door omstandigheden zijn het weer drukte in de buurt dus wachten op het volgend jaar, het zelfde laken en pak niks,weer was beter geen rare gebeurtenissen in de buurt onderhand ben ik van 400,- gulden (zaad/eivoer/kiemzaad) naar ongeveer1750,- gulden per jaar kwijt.
Ik heb toen nog een jaar geprobeerd na 3 jaar mag je toch wel wat verwachten maar niks.

Ben via (fitas Trading uit Mill) pretty bird (gelijk volgend jaar jongen) naar robbybush (ook uit amerika)toen naar wargner's gemaakt volgens de zelfde bestandsdelen voor menselijke consumptie als robybush.

Alles met een tussenpoos van ongeveer 2 jaar
het kost een kwart van harrison.

Ben vorige week bij hooimeijer geweest met een blvh amazone pop met een mogelijke kankergezwel.
Hij zij dat ze perfect van kleur en in een zeer goede conditie is.

Ik kweek blvh amazone's, rose kaketoe's.

succes Ed Bakker, Marknesse
=================================================

2004-12-02
Ik gebruik het ook al jaren 2 keer in de week opgelost in het drink water.
1e: volgens mij zitten er in de druiven en in de wijn schimmels die niet goed zijn voor de vogels, kruidenazijn kan te pittig of te scherp zijn.

2e: de zuiverheid, geen vreemde toevoegingen.

3e: sinds een aantal jaren gebruik ik niet het pellet voer van hooimeijer uit meppel meer(prijs en kweek resultaten) geef ik ander pellet voer in januari 04 had ik een blvh pop ziek door kanker ik naar hooimeijer die wwet niet beter dan dat ik zijn pellets voer dat de pop in zeer goede conditie was ondanks de kanker, er zaten geen vreemde bacterien of wormen in de ontlasting.
sinds ik appelazijn gebruik hoef ik de vogels niet meer te ontwormen bij diverse testen zijn geen wormen gevonden.

Ed Bakker, Marknesse
===============================================

2008-04-22
Ik gebruikt al zeker 4 jaar roudybush pellets, heb er goede ervaring mee.
Had bij de bergparkieten elk jaar 4a5 jongen en bij de penanten elk jaar 4 jongen en bij de blauwvoorhoofd amazone's 3 a 4 jongen elk jaar.

Maar waar ik het bestelde die houdt er mee op, nu heeft happy bird ( fieger(fitas trading) uit Mill) verkoopt het voor 100,00 euro plus verzendkosten. ongeveer 22 kilo.

Ik ben er te vreden over.

Ed bakker, Marknesse
=================================================

Over de ervaring met pelletvoer van andere kwekers kun je via het forum bovenaan "zoeken in forum" aan klikken en daar voer je bij het
zoek formulier

Zoek woord pelletvoer
Gepost door Allen

Hier vind je ongeveer 15 topics over pelletvoer



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 115 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede