Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > OPPASSEN !!! De Maand Juni en de Buitenvoliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : OPPASSEN !!! De Maand Juni en de Buitenvoliere
paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-18 - 09:29:28 send message to paintim

Beste Vogelvrienden!
Hoewel het niet mijn gewoonte is,neem ik aan dat
de beheerders/moderators er dit keer geen bezwaar tegen hebben,dat ik verwijs naar een artikel mijnerzijds op een ander forum.
Wat mij is overkomen was een raadsel.
Kijk **********
Doe uw voordeel ermee!
Vr.groeten van
ANTONI

quote
Tekst verwiijdert ivm vermeend auterusrecht

(Hoewel het een serieus probleem is zal toch ook hiervoor geen uitzondering gemaakt kunnen worden omdat het een precedent zou kunnen scheppen. Het copieren/plakken is heel eenvoudig.)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2008-06-18 - 14:30:24 send message to zebraonline

Ben je wel zeker dat het bloedluizen zijn want overdag tonen die zich nooit.
Je hebt wel van die miniscule rode spinnetjes die erg op bloedluizen gelijken en momenteel welig tieren maar die doen niks aan de vogels.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-18 - 16:55:47 send message to paintim

Nee idd. tonen ze zich niet de bloedluizen.
Maar als ze gewoon naar beneden vallen uit 1 of meer verlaten nesten. Dan tonen ze zich dus wel.Ze proberen gewoon nieuwe slachtoffers te vinden.
Waren het maar rode spinnetjes,dan sliep ik toch
wat rustiger.
Vr.groeten van
ANTONI


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-18 - 18:36:03 send message to Ton Koek

quote
Hoewel het niet mijn gewoonte is,neem ik aan dat
de beheerders/moderators er dit keer geen bezwaar tegen hebben,dat ik verwijs naar een artikel mijnerzijds op een ander forum.

Was toch een kleine moeite geweest alleen even de tekst te kopiëren?


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-18 - 19:25:38 send message to paintim

Ik zet het maar 1-maal op een forum Ton.
Vr.groeten
ANTONI


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-06-18 - 19:26:22 send message to goulds

Ey een nieuwe moderator :welkom Ton Koek maar niet heus dus stop met dergelijke opmerkingen hoe ze ook bedoeld zijn ,het is geen toegevoegde waarde.

On topic:Je Had in het voorjaar al voorzorgsmaatregelingen dienen te nemen,hokken ed ontsmetten en poetsen,nestkasten/kommen insmeren met luizendodendmiddel en bij warm weer dagelijks een routine controle op luizen houden zo voorkom je een explosie,want zijn idd slapeloze nachten voor vogels als voor liefhebber.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-18 - 19:56:47 send message to paintim

Mijn broedkooien zijn vrij van luis en alweer
schoongemaakt voor volgend seizoen.
De voliere met binnenhok wordt elk voor-en najaar
geverfd. Binnenhok en al het houtwerk wordt stevig geboend met heet sodawater en gewassen
met sop van groene zeep.Na droging wordt de voliere bespoten met U2. Tegen luizen die zich gewoon laten vallen en zich verstoppen in de schuur(zonder dat je het weet) is praktisch niets te doen.
Teneinde te voorkomen,dat de bloedmijten een aanval gaan doen op de voliere,zullen zowel in de schuur als in de voliere roofmijten van Refona uitgezet. De zending is vandaag verzonden en dus mss morgen in mijn bezit. Ik verwacht dan na zo'n 14 dagen met goed nieuws te komen.
Vr.groeten van
ANTONI


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-18 - 22:06:08 send message to Ton Koek

quote
stop met dergelijke opmerkingen
Je vindt het vast niet erg als ik dat zelf wel uitmaak.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-06-18 - 22:18:14 send message to goulds

Als je wat verder zoekt kom je U3 en ardap tegen bij de een verboden bij de ander onder de toonbank doorwink ;) deze producten zijn alreeds verdunt etc tov jaren terug maar wel nog beter werkend dan u2 weet niet vanwaar je komt maar kan je wel adresje geven.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-06-18 - 23:26:36 send message to Hobby-handel

quote
Ey een nieuwe moderator :welkom Ton Koek maar niet heus dus stop met dergelijke opmerkingen hoe ze ook bedoeld zijn ,het is geen toegevoegde waarde.

On topic:Je Had in het voorjaar al voorzorgsmaatregelingen dienen te nemen,hokken ed ontsmetten en poetsen,nestkasten/kommen insmeren met luizendodendmiddel en bij warm weer dagelijks een routine controle op luizen houden zo voorkom je een explosie,want zijn idd slapeloze nachten voor vogels als voor liefhebber.


Ton koek: dit was ook mijn eerste gedachte toen het las!

goulds: Hoezo on topic? Je reactie gaat over iets heel anders, het gaat namelijk over luizen die uit de bomen komen vallen. Of bedoel je dat hij ook de coniferen in de tuin had moeten ontsmetten en in had moet spuiten met een luizen dodend middel?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-19 - 07:16:15 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik zet het maar 1-maal op een forum Ton.
Vr.groeten
ANTONI


Omdat de topic starter te laks is om het stuk hier te plaatsen terwijl dit net zoveel werk is als de link hier plaatsen
doe ik het even voor hem.
Ton Koek had gelijk want dit is een kleine moeite en daar wees hij hem terecht op. Dat goulds daar weer eens over moet mekkeren dat hadden we kunnen verwachten.

=================================================

Tekst verwiijdert ivm vermeend auterusrecht==================================================

Ik heb het stuk weer maar verwijderd om niemand dwars te zitten.laugh :Dlaugh :D

Groeten Meyerwink ;)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-19 - 10:12:43 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een beetje lastig van de roofmijten vind ik dat het verschil zo lastig te zien is.
Ik zie nu beestjes zitten waar ik preventief de roofmijten uitgezet heb, ik ga er maar van uit dat dat de rovers zijn.
(als je ze koopt zijn ze miniscuul klein).

Antoni, weet je zeker dat het bloedluis(mijt) is?

Groeten, Ton.
gould, hoepel op met je privéberichten, daar heb ik geen behoefte aan.


RobK
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-06-19 - 13:39:32 send message to RobK

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ParkietenPeter schreef;
(Hoewel het een serieus probleem is zal toch ook hiervoor geen uitzondering gemaakt kunnen worden omdat het een precedent zou kunnen scheppen. Het copieren/plakken is heel eenvoudig.)


Beste Peter,

Als regelmatig medelezer in uw forum begrijp ik dat de starter van dit onderwerp de gedragscode van VA heeft overtreden. Dat kan gebeuren, dat blijkt maar weer.
Helemaal volgens de regels (uw regels) dat u de starter hierop attendeert en daar consequenties aan verbind. Accoord, geen misverstanden. Grappig is dat u vervolgens bij de gelinkte site (niet terzake doende link verwijdert) in de content gaat knippen en vervolgens het geknipte deel op uw eigen site plakt. Zonder toestemming van de sitebeheerders te vragen, zonder bronvermelding. Niks, gewoon helemaal niks. De gedragsregels van VA zijn om niet overtreden te worden, de gedragsregels (onze regels) van een andere site (niet ter zake doende link verwijdert) zijn niks waard? Graag zou ik op de hoogte worden gesteld wanneer deze imperte inconsequentie is ontstaan aangezien ik geen geboortekaartje heb ontvangen.

Groet,

RobK.
(geen onderschrift toegestaan)

ps. Het gedeelte over het zonder toestemming overnemen van onze content geldt vanzelf ook voor hulpmoderator meijer…………


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-06-19 - 17:15:05 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Grappig is dat u vervolgens bij de gelinkte site (niet terzake doende link verwijdert) in de content gaat knippen en vervolgens het geknipte deel op uw eigen site plakt.


Oké, duidelijklaugh :D.
actie was enkel om Paintim, lid van VogelArena en zélf de schrijver van het stukje, te helpen bij zijn probleem.

Jammer dat jij van een mug zo'n olifant moet maken.

Door te verwijzen naar de site en te schrijven waar zijn vraag/probleem te vinden is is het voor mij aannemelijk geworden dat Paintim toestemt in het gebruik van de inhoud.

Maar als jij dus niet mee wilt werken aan het oplossen van een probleem van jou eigen lid, is dit je eigen goed recht.

Met jouw dank zal Paintim dan ook niet geholpen kunnen worden op VogelArena voor zijn probleem.
Ik wens jou succes met het oplossen van zijn probleem.

Dit, nu dus, waardeloze topic wordt dan ook maar gesloten, met dank. Volende keer dan toch maar de moeite nemen om je probleem hier te omschrijven.

ParkietenPeter
Moderator VA


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-06-19 - 18:39:13 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat dit probleem niet hier opgelost zal worden heeft Paintim aan zichzelf te danken. Het was een kleine moeite om zijn eigen stuk ook hier te plaatsen,je kunt zo'n stuk tenslotte op ieder forum plaatsen.
Ik had het idee dat hij eerder de VA leden naar de andere site wilde hebben om het daar te lezen en dan moet je een link plaatsen en niet het artikel waar het werkelijk om gaat.
Ik had het artikel hier al geplaatst maar net weer verwijderd om verdere problemen te voorkomen.

Succes met je probleem.

Groeten Meyerwink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-06-19 - 20:01:26 send message to paintim

Beste Vogelliefhebbers!
Mede door mijn onregelmatige werkzaamheden is het voor mij niet altijd mogelijk om adequaat te reageren.
Kennelijk is toch enige uitleg nodig.
Ik kweek nu zo ongeveer 47 jaar kanaries.
De enige site die uitsluitend kanaries betreft is
BirdWeb. Ik mag veronderstellen,dat dat algemeen bekend is.
Het is dan ook om deze reden,dat ik mijn wederwaardigheden op deze site heb vermeld.
Toen dacht ik er aan,dat er vele mensen met volieres zijn en dat het voor andere liefhebbers toch wel belangrijk was. Eenieder zit altijd met de vraag waar komen die bloedmijten toch vandaan.Vandaar.

Ik vraag in mijn bericht op VogelArena of de beheerder/moderator in dit speciale geval een uitzondering willen maken i.v.m. de verwijzing naar genoemde site.
Meerdere beheerders/moderators op andere sites hadden daar geen moeite mee.
Tot mijn verbazing zie ik mijn verhaal op deze site met daaronder de vermelding,dat e.e.a. een precedent zou scheppen.
Er wordt dus geen toestemming gegeven om de verwijzing te gebruiken en men gaat dan zonder toestemming van mij of de moderator van de kanariesite gewoon het forumartikel overnemen.
Dat het een belangrijk artikel is,dat zal eenieder wel begrijpen. Ook ik heb zoiets raars
in mijn hele leven niet meegemaakt.

Het is dus geen luiheid van mij,maar ik wilde het artikel nou eenmaal op de kanariesite zetten.

Toen ik mijn homepage een keer onder een bericht plaatste werd die gewoon verwijderd met commentaar.

Dat had hier natuurlijk ook moeten gebeuren.

Ik hoop in ieder geval voor eenieder,dat hij die
luizen niet op zijn dak/voliere krijgt.

De voliere is nog vrij van bloedluis. Zowel in de schuur als de voliere zijn de roofmijten vanmorgen uitgezet. Verder is het afwachten.
Vriendelijke groeten van
ANTONI



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede