Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verdubbeling van aanschaf prijs Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Verdubbeling van aanschaf prijs
vanalleswat9999
Website Member
Posts :18

Website Member
2008-06-19 - 14:25:37 send message to vanalleswat9999

Hallo allemaal,

Ik ben onder de indruk van de prijs van een gras parkiet.
Hier in Almelo moet je nou gewoon minimaal 10euro betalen voor een vogeltje.
Nou vroeg ik me af of iemand er kijk op heeft en me kan zeggen of dat zo blijft of dat ze nog duurder worden.
Tevens ben ik benieuwd wat jullie voor een parkietje betalen.
vorig jaar betaalde ik nog 5 euro.
Niet dat ik opzoek ben naar vogels en ik hoef er ook niet van af maar ik schrok er nogal van dat ze gewoon verdubbelt waren kwa prijs.

Groetjes jacco.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-19 - 14:40:06 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In de dierenwinkel misschien? Bij kwekers is een normale grasparkiet 4-6 euro. Top Grasparkieten zijn wel iets duurder.
Waarom zouden Grasparkieten duurder worden? Er is enorm veel aanbod en dat zal er altijd wel blijven...

Ik schrik meer van de prijzen van bijv. insecteneters die verTIENdubbeld zijn!!!!


vanalleswat9999
Website Member
Posts :18

Website Member
2008-06-19 - 14:51:59 send message to vanalleswat9999

Jah in een vogelzaak in Almelo.
Maar die geven ook 7 euries voor een vogel.
En van andere vogels heb ik geen verstand (al bijna niet van grasparkieten).
Maar als dat vertiendubbeld is, dan hoop ik dat je er een paar kweekt en die kunt verkopen.

Groetjes


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-19 - 15:32:31 send message to theelepeltje

Ja een dierenwinkel is altijd duurder das normaal. maar sinds de importstop maken veel mensen er gebruik van om belachelijk hoge prijzen te vragen, helaas kweek ik zelf geen VI-eters.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-19 - 17:59:26 send message to Gert Jan

6 weken geleden kreeg ik bij de handel 6,50, 2 weken terug al 5,50. Als je nog 3 weken wacht zakt het hard terug richting 3,50. Hoe groter het aanbod, hoe lager de prijzen. Al zal hier in de dierenwinkel weinig van te merken zijn. Daar zijn de prijzen (logisch) altijd hoog!


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-19 - 19:17:26 send message to janvana

ALLE VOGELS WORDEN DUURDER.
of je nu een parkiet of een kanarie wilt de handel bepaald de prijs.sommige handelaren betalen ook een prijs die vandaag de dag gevraagd en gegeven wordt(vorig jaar kocht ik 20 kanarie's voor 100 euro,(daar hoef ik vandaag niet op te rekenen) de handel koopt ze nog steeds voor die centen en verkoopt ze voor 20 of 30 euro.ZO IS DE HANDEL (HAD U DE MOGELIJKHEID ZOU U HET NIET ZO DOEN ??)
zo is het vandaag de dag nu eenmaal en dan praat je nog over de "goedkope"vogelsoorten.
kocht je enkele jaren geleden nog een,bijv.een witwang gaailijster, voor 35 euro.nu betaal je grif 400 euro voor dezelfde vogel.DIT IS HET RESULTAAT VAN HET IMPORT VERBOD.we moeten zelf gaan kweken,al is dit makkelijker gezegd dan gedaan,hiervoor kun je terecht op diverse site's.
wat ik wil zeggen is het volgende;de kwekers van de "makkelijke kweeksoorten zoals kanarie's en grasparkieten-goud amadiene's e.d. drijven mee op de prijsstijgingen van vandaag.kijk maar op marktplaats wat er aan dergelijke vogels wordt aangeboden.MENSEN KOOP BIJ DE ERKENDE KWEKER.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-06-19 - 19:36:47 send message to Fokke

Wat is een erkende kweker.


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-19 - 19:37:55 send message to janvana

deze zijn te vinden bij de lokale verenigingen


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-06-19 - 20:33:41 send message to Gert Jan

Deze zijn te vinden bij de lokale vereniging!

Wat een bull...... Ik ben bv alleen lid van parkietensocieteit om daar ringen te kopen en niet van de lokale vereniging omdat ik me niet zo thuis voel in een verenigingslokaal vol sigarenrook en een tentoonstellingsruimte vol ziektes!

Ik ben echter van mening dat ik veel dingen minimaal net zo goed, dan niet beter aanpak als die zgn ërkende kweker". Maar goed, daar ging dit topic niet over!


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-19 - 20:48:06 send message to janvana

je hoeftgeen meedenkend lid te zijn.je kunt ook lid worden,of niet,om info te krijgen over kwekers.de verenigingen zullen ook hier graag aan mee werken is mijn ervaring.ik ben ook lid van de plaatselijke vereniging,maar als lid stel ik niets voor.ik ga nog niet naar de vergaderingen(eigenlijk schande)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-19 - 21:00:41 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Goede kwekers staan nergens geregistreerd,maar daar loop je tegen aan,of leer je via via kennen.

ander probleemje,wat is de definitie van een goede kweker?

Ik zou het niet wetenhappy :)

Als prijzen stijgen veranderd er vaak veel in de liefhebberijsad :(

Groeten Rene




Jandb
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-06-20 - 09:20:10 send message to Jandb

Ik wil hier ook nog iets kwijt. Ik weet niet of ik correct ben, maar als je voor een nest gaailijsters groot te trekken, meer dan 200 euro moet uitgeven aan insecten, vind ik dat je dat ook in rekening moet brengen in de vraagprijs. Daarom dat insectenetende vogels ook veel duurder zijn en natuurlijk omdat ze dikwijls veel schaarser zijn en moeilijker te kweken. Ik krijg biedingen op een advertentie van mij, waar ik echt van schrik... Komaan mensen, 50 of 75 euro voor een EK geringde blauwooggaailijster, daar ben ik ook niet veel mee hoor, ik weet dat ik destijds veel dieper heb moeten graven in mijn portomonee, om het koppel te kunnen kopen..

Ik weet wel dat mijn vraagprijs misschien wat "over de top" (275 euro/stuk) was en wil mijn excuses ook aanbieden aan Janvanna, misschien wil hij ze hier wel aanvaarden. Toch vind ik dat niemand het recht heeft mij af te schilderen als goudzoeker, dat doe je gewoon niet, wanneer je eigelijk niet weet wie er aan de andere kant van de pc zit. Ik vind dat iedereen zelf wel mag beslissen, wat hij doet of niet doet, het is toch jouw leven en niet dat van iemand anders...


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-06-20 - 22:19:14 send message to janvana

inderdaad ging ik wat te ver (jandb),in dit geval zou ik mijn excusses moeten aanbieden over mijn reactie.WAT IK BIJ DEZE OOK DOE.
met de reactie van molineti ben ik het niet helemaal eens.
een beetje vogelvereniging geeft een blaadje uit over het verenigings nieuws.
hierin zullen ook de tentoonstellings uitslagen staan.indien de kweker van jou keuze dan ook nog een redelijke prijs hanteerd vind ik het een betrouwbare / goede kweker


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-06-21 - 01:01:10 send message to molineti

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Dat is dus wat ik bedoel,voor ieder is het andershappy :)

quote
hierin zullen ook de tentoonstellings uitslagen staan.indien de kweker van jou keuze dan ook nog een redelijke prijs hanteerd vind ik het een betrouwbare / goede kweker





tentoonstellings uitslagen zeggen mij niet veel ,en ik vindt prijs van de vogel vaak(binnen de perken)ondergeschikt aan de kwaliteit.

mijn definitie van een goede kweker is:een echte liefhebber van vogelshappy :)(is niet iedereen),betrouwbaar/eerljk,weinig preventief(tot geen) medicijn gebruik,niet veel wisseld in zijn bestand,niet te hygienisch werkt,natuurbroed kweekt, het belangrijk vindt dat er wat opgebouwd wordt etc,etc

Zoveel kwekers zoveel eisen/gedachten over wat een goede kweker is.


Ik zie de verdubbeling van de prijs ook zeker niet als een zege voor de vogelliefhebberij

Als vogels voor vele niet te betalen zijn zullen er vele afvallen.

En dat kan de hobby niet gebruiken.

Hopelijk valt het mee!!

Groeten Rene


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-06-21 - 10:37:59 send message to tropic

Zoals molinetti een kweker ziet, zo zie ik het ook een beetje.
En idd. tentoonstellingsresultaten zeggen weinig, om niet te zeggen helemaal niets.
De wereldkampioen , de zilveren en bronzen medaille bij de toerako's op het w.k in Hasselt waren drie vogels van dezelfde kweker uit Hongarije. Er waren slechts 7 toerakos aanwezig, en dan nog allen van dezelfde kweker.
Conclussie, wat betekenen tentoonstellingsresultaten??



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede