Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help!! Ziek of.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Help!! Ziek of....
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-06-23 - 09:26:55 send message to Jhoukes

Beste mensen,

Voor 2 weken terug zat mijn roodkoppapagaaiamadine pop dik en ze sliep vrijwel de hele tijd met de kop in de veren. Ik heb haar eruit gevangen en in een ziektekooitje gedaan met een warmtelamp. Daar heeft ze druivensuiker gekregen met multivitamine in het water. Na ongeveer 4 dagen is ze opgeknapt en sliep niet meer zo overdreven veel. Wel moet ik erbij vermelden dat ze altijd goed is blijven eten.

Na 5 dagen heb ik er uit het ziektekooitje gehaald en in de schuur geplaatst om daar weer op de juiste temperatuur te komen. Daar heb ik er 3 dagen laten zitten en het ging nog steeds erg goed. Ik heb er toen weer vrij gelaten in de voliere maar wat er toen gebeurde staat mij voor een raadsel. De pop ging meteen dik zitten en sliep weer constant. Het mannetje wat in de voliere zat ging er zielig naast zitten. Wat is er met dit vogeltje aan de hand?

Handig om te weten:
- Voliere is tocht en windvrij daarnaast geen regenval in de voliere.
- Ontlasting is goed.
- Een dag of twee voordat de vogel zo ziek werd heeft het zich zo nat gebadderd dat het niet meer kon vliegen.
- De vogel eet vrijveel grid en maagkiezel.

Kan iemand mij hiermee helpen enig idee wat het is en hoe ik het zal moeten aanpakken?

Mvg,

Jordy


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-06-23 - 11:31:12 send message to Ton Koek

Ik heb geen idee helaas.

Ik zou haar weer binnen zetten en totaal een maandje binnen houden, misschien is ze gewoon nog niet helemaal beter? Mestonderzoek kan soms ook uitsluitsel geven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede