Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chip Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chip
kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-05-02 - 11:11:35

Hallo

Graag had ik informatie over de chip.
Enkele jaren geleden was er na die ontvoering in Engeland van 2 kinderen sprake van een chip die via gsm of gps opspoorbaar was.
Kan zo een chip eventueel gebruikt worden voor de herkenning en op sporing van vogels(papegaaien) graag informatie over gebruik,werking , eventuele kostprijs en waar verkrijgbaar.
Wie kan hierover uitleg geven?

Groeten Kurt


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-05-02 - 13:03:27

als jij naar de dierenarts gaat kun je je vogels laten chippen dit is hetzelfde als bij honden en katten.
maar het chippen is geen bewijs van eigendom.klinkt misschien vreemd maar dierenarts kan het je wel uitleggen alleen de dierenarts en dierenasiels kunnen de chip uitlezen.
maar het chippen vergemakkelijkt wel het weervinden van je vogels (welk dier je ook laat chippen).maar zoals ik al zei je moet nog meer bewijs hebben om aan te tonen dat het jou vogels is.zoals een foto.zoals ik al zei informeer bij de dierenarts die kan je alles vertellen.



Groeten Dennis


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-05-02 - 13:05:56

vergat er wel bij te zeggen dit is niet met gps

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-02 - 18:45:21

wat kurt bedoeld is denk ik iets anders ..

ik weet er ook van dat er een sprake was van een opsporings chip , deze zou opgespoort kunnen worden bij vermissing , voor zover ik weet zijn ze in nederland zowieso voorlopig nog niet te krijgen , als ik me niet vergis .. heb ik ooit gehoord dat ze zowieso niet eerder op de markt gebracht zouden worden als omstreeks 2008 ..


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-05-02 - 19:28:39

Inderdaad de bedoeling zou er in bestaan van enkele duurdere vogels van zo een chip te voorzien zodat bij diefstal de vogels zouden kunnen opgespoord worden en alszo de vogel terug te vinden.Dit zou denk ik een degelijk middel zijn om dieven te ontmaskeren indien u de vogels kunt lokaliserenen en u de gerechtelijke instanties kan inlichten waar deze vogels zich bevinden.
Heb ook nog een vraag waarom een vogel die gechipt is de chip niet voldoende zou zijn als eigendomsbewijs de eigenaar kent toch enkel de code of niet (dit is een vraag omdat ik er nog geen ervaring mee heb)

groeten en bedankt voor eventuele antwoorden


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-02 - 21:30:36

Ik heb een afspraak gemaakt met mijn vogelarts om al mijn vogels in 1 keer te chippen.
Hierbij worden de gegevens van de vogels en de chip vastgelegd.
Na verluid is dit voldoende bewijs om het eigendom aan te tonen. Wel moet je de gegevens aan een eventuele nieuwe eigenaar meegeven als je de vogels verkoopt.
Bij het seksen van de vogels kan ook deze chip uitgelezen worden en gekoppeld worden aan de gegevens.

Wat ik mij nu dus afvraag is hoe veilig dit nu is. Lijkt me dat je een dergelijke chip toch ook weer uit een vogel zou kunnen halen en deze in een ander dier kan gebruiken?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-03 - 23:11:25

Misbruik op deze manier is theoretisch mogelijk maar praktisch zeer moeilijk door een leek uit te voeren. De chip wordt met een injectienaald onder de huid aangebracht. Nadat het wondje is genezen, is hij niet zo 1-2-3 op verantwoorde wijze te verwijderen. Als je hem al te pakken kunt krijgen, moet je over de nodige middelen en vakkennis beschikken om hem weer te kunnen gebruiken. Ik neem aan dat een betrouwbaar dierenarts zich er niet voor leent om een reeds gebruikte chip te plaatsen.


kurt
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2004-05-07 - 05:57:13

Hallo
Dit is een topic waar iedereen iets zou moeten aan hebben,welke kan leiden tot een betere identificatie van de dieren en ter voorkoming van diefstal.
Nu is de vraag zijn er dan echt zo weinig mensen die daar iets van afweten(dierenartsen,fabrikant of zelfs verenigingen)

Groeten Kurt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede