Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eerste nestje parkieten, nog 1 kleintje over?!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eerste nestje parkieten, nog 1 kleintje over?!?
theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-06 - 09:05:42 send message to theetje

Goede morgen allemaal,
Het eerste nestje van mijn parkietjes. Ik was zo blij! Het waren en 4. Nu nog maar 1 over. Het popje eet haar buikie vol maar voert het jong amper. Het mannetje snapt het ook niet zo goed want ook die voert niet.
Nu om de laatste spruit te redden geeft ik bijvoer. Gekookt eidooier, paneermeel, vitamine en dan verdunnen met water. Elke twee uur geef ik de kleine een heel klein beetje uit een pipetje. Doe ik hier goed aan? Tja, ik weet je moet de natuur zijn vrije loop laten maar ik wil deze kleine zo graag redden van de dood. De ontlasting is ook niet zwart maar groenig.
Wie kan mij antwoord geven en misschien wat tips voor deze kleine spruit? Het is zo'n schatje.
Hoop graag iets te horen,
vriendelijke groeten,
Thea


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2008-07-06 - 10:31:56 send message to Wickingh

Als je dan toch wilt bijvoeren waarom geen kant en klare pap uit de handel, daar zit alles in wat ze nodig hebben.
Is iig beter dan zelf samengesteld voer,

mvg Frank

PS Het komt vaker voor dat een 1ste nestje niet goed lukt is voor de vogels ook een leerproces.


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-06 - 14:10:07 send message to theetje

OK! Wat voor pap en moet ik dat aanlengen met water?
Hoor weer graag,
Thea


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2008-07-06 - 14:24:29 send message to mootje

Nutribird bv., kan je gewoon met water aanlengen, op vla diktehappy :)


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-06 - 17:43:49 send message to theetje

Correctie!!!
Het zij kanarie's. Djee......


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-07-07 - 09:51:24 send message to theelepeltje

Erg beschamend dat je niet weet of je een parkiet hebt of een kanarie :S


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-08 - 08:36:35 send message to theetje

Een mens kan zich wel eens vergissen toch? Ik weet dat het een kanarietje is dus de reaktie van theelepeltje vind ik erg jammer. Ik dacht dat we elkaar op dit forum konden helpen en niet elkaar af hoefden te pikken om maar in vogel termen te spreken.
Maar goed, Het jonge kanarietje is er nog. Het beestje krijgt als bijvoer pap van CeDe. Er was in deze omgeving niets anders te krijgen. De ontlating is wat groen dus niet helemaal goed. Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?

Hoor weer graag,
Thea


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-08 - 19:34:04 send message to meyer

quote
Een mens kan zich wel eens vergissen toch? Ik weet dat het een kanarietje is dus de reaktie van theelepeltje vind ik erg jammer.

Niet op letten ,sommige mensen maken zelf nooit fouten.

Je schrijft dat je het jong bijvoerd en beschrijft netjes wat je het jong bijvoerd en dat is een zelf samegesteld maaltje.
Mijn vraag is ,krijgen jou oudervogels eivoer toegediend? Het probleem dat je jongen dood gaan kan dus komen omdat je geen eivoer bijvoerd.
Je hebt verschillende merken eivoer in de handel waar alles al in zit, geef dit in de broedtijd en tijdens de rui. Als er jongen zijn geef je elke dag wat meer omdat de jongen groter worden en eiwitten nodig hebben om te groeien. na het broedseizoen twee keer per week een klein beetje eivoer bijvoeren.
De groene ontlasting van het jong kan ook komen omdat je te veel groenvoer bijvoerd.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


theetje
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-07-11 - 08:27:46 send message to theetje

Dank voor de positieve reactie meyer!
Het beestje krijgt als bijvoer nu pap van CeDe.
Gaat goed en groeit als kool. De ontlasting is ook iets beter maar nog niet helemaal op en top.
Het popje voert nu ook meer. Waarschijnlijk omdat ik een klein beetje geraspte appel door het eivoer doe.
(gelezen als tip op het forum.)
Ben in iedergeval blij dat het kleine beestje er nog is!
Groetjes,
Thea



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede