Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > overlast door katten bij voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-16 - 15:28:12 send message to ParkietenPeter

Nou Paul, vond ik jou eerdere tip toch wel wat aardiger.
quote
Katten blijven uit de buurt van een plant genaamd Coleus canina oftewel katteschrik
leuke plant kan slecht tegen vorst maar stekt gemakkelijk .
Stinkt als een bunzing als je de plant aanraakt is dus een Diervrindelijke oplossing die het proberen waart is .


Verder val ik nooit graag in herhaling maar ik vond zelf helemaal niet gek hoe ik het hele probleem omschreven had;
quote
Jongens, (goed, en meisjes ook ) Dit is al zo'n oude discussie (met een baard van minstens tien meter).
Een discussie die telkens weer opdoemd. Net zo vaak als hierover gediscussieerd wordt, wordt het net zo vaak een uitzichtloze discussie.

Je krijgt het toch NOOIT voor elkaar dat de een rekening houdt met de ander zolang er geen wetten zijn die e.e.a. aan banden legt.
En dan nog heeft hierover discussieren geen zin, dan moet je stappen ondernemen.

Is het niet veel verstandiger om ons bezig te houden met het feit dat het nu EENMAAL NIET ANDERS is? En proberen er het beste van te maken.

Katten wegvangen heeft geen zin dan zijn er inderdaad nog sneller twee die om het terrein van 'jou' vechten. Vermoorden schijnt toch ook weer bij de wet verboden te zijn. De eigenaar ophangen is net zo mijn een oplossing.

Het enige dat hier helpt is zorgen dat de vogels inderdaad beschermt zijn, de katten er niet bij kunnen komen. evt. Dubbel draad of spanning is het enige dat preventief helpt.
Wij, dé vogelliefhebbers, hebben de PLICHT op ons genomen vanaf het moment dat wij vogels tegen natuurlijk houden, ze ALLE beschemrning te geven. In de vrije natuur kunnen ze wegvliegen. Dit hebben wij, dé vogelliefhebbers, voorkomen. Dus wij, dé vogelliefhebbers zullen het zélf moeten oplossen.Willen wij niet net als alle kattenliefhebbers voor "aso" uitgemaakt worden dan zullen wij ons fatsoen moeten houden en ons échte natuurliefhebbers moeten tonen.


Nog eentje van Zourky en om achter je oren te krabben;
quote
IK dacht dat het hier een forum was van diervriendelijke mensen,maar je ziet het is niet altijd wat het lijkt...


Noot als moderator:
"Het zou goed zijn om wraakachtige opmerkingen voor jezelf te houden. Daar is niemand mee gedient en zeker de kwaliteit van VogelArena niet."


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-07-16 - 18:04:12 send message to P.Rooth

Parkietenpeter
Heb je helemaal gelijk in dat m'n eerdere idee om katten te weren met behulp van planten erg goed kan werken echter werken mensen die d'r eigen verantwoordelijkheid niet willen nemen mij erg op de zenuwen .

Dit onderwerp zal telkens weer opduiken als mensen overlast van iemand anders z'n dieren heeft nu is de kat als veroorzaker .

Maar loslopende honden kunnen ook lekker tekeer gaan als je je eigen erf niet hiervoor afschermt
Dat is mij ook wel overkomen dat zo'n beest bij de voliere opsprong en de eigenaar de andere kant uitkeek .
Dit hielp hem wel niet omdat ik hem in z'n nekkie greep , maar ik bedoel maar het zijn niet de katten maar de eigenaren .

FF een voorbeeld : me buurman had een rode kat dendere over m'n volieres heen en deze had een paar pennanten de dood ingejaagd .
Ik kon de buurman aan z'n verstand peuteren dat de schade behoorlijk was .
Betalen deed hij niet waarop ik hem m'n collectie heb laten zien en de prijzen erbij vermeld schrok hij wel erg van maar betalen homaar want dat had zijn kat niet gedaan want er was een andere rooie .
FF rustig verteld dat als ik zijn kat weet tref en er liggen dooien ik zijn kat de nek omdraai waar hij bijstaat als hij dan verteld dat het zijn kat niet zou zijn .

Werd hij erg wit als een lijk , nu als er weer wat gebeurde zou hij de schade wel betalen .
Ik heb geen last van zijn kat meer gehad .

Parkietenpeter ik probeer altijd redelijk te zijn maar als kattenliefhebbers niet van der eigen kat houden en er ook voor staan als er overlast en schade is hebben ze aan mij een verkeerde

Hopelijk begrijpen mensen op de arena nu dat ik geen kattenhater ben maar hou zo'n beest daar waar hij/zij hoort

Met een vriendelijke groet

Paul


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-16 - 18:38:42 send message to zourky

sorry voor mijn uit spraak als ik er leden mee gekwetst heb als ge al die berichtjes leest dan heb ik het soms moeilijk. Richard


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-16 - 19:24:57 send message to ParkietenPeter

Paul,

Ik begrijp ook best dat er velen zijn die enorme benadeeld zijn door katten die onoverkomelijk schade aanrichten als ze over je voliere denderen.
Zij houden nergens rekening mee en 'denken' soms dat de wereld van hun is.
Ik begrijp ook heel goed dat dit zo frustreerd dat je je goede manieren wil laten varen en er daadwerkelijk iets aan wilt doen.

Op zich valt zo'n reactie ook niet direct kwalijk te nemen. Maar zoals ik al schreef het leidt nergens toe.
De situatie verandert gewoonweg niet. Hoe druk we ons er ook om maken.sad :(
Ik zou bijna willen zeggen dat sommigen mensen nu eenmaal neit veranderen. Wij als vogelliefhebbers worden soms gedwongen om te veranderen als een gemeente op de stoep staat met ene geluidsrapport of overlast beschuldiging. En dat gaat tegen ons rechtvaardigheids gevoel in.

Daarom heb ik me de fylosofie aangewendt;
"Kan ik er niets aan doen, dan heeft ergeren ook geen zin, kan ik er wel iets aan doen, moet ik me er niet aan ergeren, dan moet ik er iets aan doen."

En zo doet iedereen het op de manier die hem goeddunkt. wink ;)

Peter


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-07-16 - 19:59:17 send message to P.Rooth

Parkietenpeter

Heb ik ook een goeie en die telt voor degene die zich aangesproken voelt ..

We wenden ons af

En willen niet weten

We willen verzwijgen

En liefst maar vergeten .

Mooi he happy :)happy :)happy :)

Paul


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-17 - 13:51:59 send message to ParkietenPeter

Paul, wink ;)

Verder; Blijkbaar worden sommigen van mijn woorden verkeerd begrepen door enkele.

quote
Nog eentje van Zourky en om achter je oren te krabben;

quote
--------------------------------------------------------------------------------
IK dacht dat het hier een forum was van diervriendelijke mensen,maar je ziet het is niet altijd wat het lijkt...
--------------------------------------------------------------------------------



Mijn aanhaling is dus bedoeld voor hen die zich dierenvriend noemen, zij mogen zich achter de oren krabben! Zoals Paul ook al schreef, wie het zihc aantrekke ...


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-07-20 - 18:18:16 send message to jeroenvdwilk

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Vanmorgen kwam ik weer bij mijn voliere, en ja hoor er lagen 2 dode vogels op de grond. Ik heb toen maar gelijk mijn zoon gebeld en hij heeft even een machinegeweer voor me geregeld. Nu ga ik vanavond eens proberen om een paar van die katjes uit de bomen te schieten. Ik heb hem vanmiddag al vast geprobeerd(zie foto)en hij doet het prima! Alleen zit het niet echt super, maar ik denk dat ik dan morgen even langs de Ikea ga om een iets beter stoeltje te halen.
Nog een prettige dag.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-07-20 - 19:29:42 send message to P.Rooth

laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-07-20 - 23:45:26 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Tja, de een veroorzaakt wat geluid, de ander wat stank, de volgende heeft een hond die wel eens blaft of ontsnapt, nog weer een volgende een kat die niet binnen te houden is, en nog weer iemand heeft kinderen die luidruchtig zijn, voetballen of pijltjes schieten, etc. Mij dunkt: wie niet verdraagzaam is tegenover de ander, verdient ook geen verdraagzaamheid van de ander.
Ofwel: wie de buks als oplossing (bijvoorbeeld voor een kat) overweegt moet niet klagen als de buurman dat ook wel een geschikte oplossing (bijvoorbeeld voor schreeuwende vogels).

Verder schijnen veel mensen tegenwoordig te vergeten dat er de mogelijkheid tot overleg over mogelijke en onmogelijke maatregelen bestaat.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-07-23 - 16:16:51 send message to Tens

Toch vreemd.
Ik hield ratten in de tuin, ook los.
Na twee nachten katten voor de kooi te hebben gehad verdwenen ze uit zichzelf.
Hetzelfde geldt voor de konijnen.
Daar moet ik bij zeggen dat ik met de rattenkooi twee keer van adres wisselde alvorens op een appartement terecht te komen.
Beiden keren lieten de buurtkatten mijn dieren met rust na twee nachten voor de kooien te hebben gelegen.
Jagende buurtvogels waren een groter probleem bij het los laten lopen van de ratten. Ironie, gezien ratten de vogels om dezelfde reden tot last zijn.

Ik heb niet de hele post gelezen, stout maar tijdgebrek. Ik raad aan om de katten uit de tuin te weren door een roterende balk of plank boven op de schutting(en) te plaatsen en gaas tussen de heggen te zetten.
Daarnaast heeft het geen zin om katten nat te spuiten of op een andere manier te straffen als zij zien waar de straf vandaan komt. Dan leren zijn enkel om jouw te vermijden, ipv. de voilére / kooi. Kleine sprinklers dus met een schakelaar. Verkrijgbaar bij alle bouwmarkten en tuincentra. Deze kun je ook zichtbaar plaatsen als het maar voor het dier bedreigend lijkt.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-07-30 - 12:42:32 send message to zourky




Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede