Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pruimkopparkiet jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pruimkopparkiet jongen
Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-07-16 - 14:44:36 send message to Leandro

Kunnen de kleintjes van een pruimkopparkiet koppel lang bij de volière van de ouders blijven of moeten ze verplaatst worden ??



Mvg,leandro.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-07-16 - 16:09:08 send message to denegon

happy :) De jongen kunnen zeker tot de volgende kweekronde bij de oude vogels blijven.
is de voliere groot genoeg dan kun je ze wel langer er bij houden.
De kweekman zal alleen de andere mannen minder goed accepteren tijdens de kweek.
groetjes egon


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-07-16 - 16:40:12 send message to Leandro

voliére is zo'n 4 m lang + nachthok is +- 2.5 m lang en 1 m breed


Mvg,leandro.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-07-16 - 17:41:24 send message to P.Rooth

De meeste volieres van mijzelf zijn totaal 5 meter lang 2 hoog en een meter breed

Ik haal de jongen van de pruimekopjes die nog niet verkocht/geruild zijn pas bij de ouders weg als er aanstalten gemaakt worden om te gaan broeden .
U heeft voldoende ruimte in uw voliere waardoor zoals ervaren de jongen sneller broedrijp zijn tezamen met goede voeding zodat het niet vreemd zou zijn als er jongen het broedblok van de ouders in zouden willen nemen en er flink gevochten kan worden .
Mijn advies is dan ook haal de jongen voor het nieuwe broedseizoen bij de ouders weg

Paul


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-07-17 - 17:49:01 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat het inderdaad van de grootte af hangt. Ik heb een buitenvoliere van 3 meter lang (1 mtr breed) en nachthok van 1,5 meter.
Hoewel het voldoende ruimte zou moeten zijn, haal ik de jongen na een paar maanden toch bij de ouders vandaan (gelukkig heb ik die ruimte).
Het is toch vaak wat gekibbel en ruzie onderling (zeker bij wat meer jonge vogels).
Mijn angst is met name dat er tenen sneuvelen als ze zo naar elkaar zitten te bijten.
Met meerdere jonge vogels (ook andere soorten) in een groter hok heb ik toch minder last van gekibbel.
Daarnaast geeft het bij de ouders meer rust als de jongen in een andere voliere zitten (vooral in de ruiperiode).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede