Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > japanse nachtegalen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : japanse nachtegalen
janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-07-20 - 13:08:19 send message to janenjeannette

ik heb een koppel japanse nachtegalen in mijn bezit. In mijn grote voliere hebben ze een nest gebouwd en vervolgens zijn ze tegen elkaar en tegen de andere vogels(putters,sijsen etc) aggressief geworden. Nu heb ik binnen mijn buiten voliere een aparte vlucht gemaakt afm. 2,5x 2,5x 1m en gisteren ze erin losgelaten. De pop heeft de man gesloopt en mijn vraag is laat ik ze nog even doorknokken of haal ik de pop eruit omdat ik bang ben dat mijn man het loodje legt. Er is wel haast bij jullie advies.Ik wacht nog een uurtje af inwachting van jullie advies. Groeten Jan Wallaart


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-20 - 13:21:57 send message to Ton Koek

Hallo Jan

Ik zou de man er direct uitvangen en die weer los in de volière doen. Dan even een stoeltje pakken en van een afsatndje kijken of hij de overige bewoners voldoende met rust laat.
Man en pop gaal kunnen dan even rustig besluiten of ze de "binnenkooi" veilig genoeg vinden.
Succes,
Ton.


janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-07-20 - 13:49:07 send message to janenjeannette

Bedankt voor je reactie Ton
Ik heb de man er zojuist uitgevangen en in de grote voliere losgelaten, hij kroop direct weg onder de struiken dus effe geen stoeltje, daarbij het giet hier.
groet Jan


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-20 - 13:51:38 send message to Ton Koek

Laat je hier weten hoe het verder gaat de komende dagen?



janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-07-20 - 14:13:33 send message to janenjeannette

Doe ik Ton.
groet Jan


janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-08-26 - 18:32:07 send message to janenjeannette

Zoals beloofd het vervolg op de story. De bleek toen ik hem eruit had gevangen behoorlijk te zijn beschadigd. Hij heeft de tijd gekregen om weer te herstellen en is , evenals de pop de afgelopen weken in de rui gevallen. Beide vogels konden elkaar goed zien en maakte de afgelopen weken weer contact met elkaar . Inmiddels is het 26 augustus , dus ruim 4 weken later en ik heb gisteren de pop weer in de grote voliere bij de man gedaan. Zij knuffelen weer als vanouds en zo zie je maar weer liefde en haat liggen dicht naast elkaar. Het broeden kan ik overigens voor dit jaar vrees ik wel vergeten. Groet aan allen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-08-26 - 19:31:45 send message to Karel

Fijn dat het zo goed is afgelopen, maar het roept toch wel wat vragen op over het hoe en waarom.
Ben je zeker dat de pop een pop is?
Kan het zijn dat de man nog wat te jong was voor de pop?


janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-08-26 - 22:25:36 send message to janenjeannette

Hoi Ton,
Ik ben er nu nog steeds niet voor 100% zeker van dat de pop ook werkelijk een pop is.
Het lijkt er wel op maar......?


janenjeannette
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-08-26 - 22:26:38 send message to janenjeannette

Sorry ik bedoel Karel, o ja de man is ongeveer 3 jaar


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-08-26 - 23:18:51 send message to Karel

De leeftijd lijkt me in dit geval dus niet het probleem, maar aangezien je zelf ook enigszins twijfelt over het geslacht van de "pop", zou ik er toch even een dna testje aan wagen.
Misschien blijkt het achteraf onnodig te zijn geweest, maar toch beter dan jarenlang tevergeefs wachten of erger nog: het mannetje dood terug te vinden.sad :(



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede