Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Eindelijk!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Eindelijk!!!!!!
Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 11:24:12 send message to Ubernoob

Na heel lang wachten en oriennteren heb ik eindelijk mijn eigen voliere.

Al een tijd geleden had ik hier verkondigd dat ik er ook 1 ging bouwen maar dat heeft toch nog wel even geduurt.

Willen jullie eens kijken en je mening geven??

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000936.html

De vogels zitten er nu zo'n 1,5 week in. (sinds die tijd regent het ook alleen maar angry)

Er zijn nog wel wat dingen waar ik vragen over heb:

Hoe krijg ik de vogels zo ver dat ze het nachthokje gaan gebruiken?? Ik wil ze graag opsluiten 's nachts maar ze gaan er niet in.

Hoe bied ik het beste voer aan? Ik heb nu zowel een zaadmengsel voor grote parkieten als een zaadmengsel voor grasparkieten in bakjes zitten. Ik heb altijd meer als genoeg voer aanwezig. Is het misschien beter als ik elke dag precies genoeg voor geef voor 1 dag? Ook heb ik altijd van die krackersticks van Vitakraft in de voliere hangen. Is dat een goed idee of overvoer ik ze nu?

Verder zijn tips en handreikingen altijd welkom.

Groeten, Arian


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-07-21 - 11:29:46 send message to chemist010

Als ik vogel was bij jou zou ik ook dat nachthokje niet zomaar ingaan (6 parkieten 2 valken)beetje krap met z'n allen.
Sorry beetje kort door de bocht maar zo voel ik het.

Arthur


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 11:42:28 send message to Ubernoob

hmmm. Daar had ik niet aan gedacht. Je ziet wel eens van de kant en klaar volieres met zo'n soort nachthok dus ik dacht daar maken ze wel gebruik van.

Overigens gaat niet 1 vogel naar binnen dus krap vinden ze het (nog) niet.

Ik kan er wel een groter hok aan maken.
Wat zouden betere maten zijn??

En ik vind het niet erg als mensen direct zijn hoorhappy :) Daar leer ik alleen maar van. Als het maar niet gaat van "wat ben jij dom want"


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-21 - 12:01:11 send message to meyer


Het is beter om er een ruim nachthok aan te maken waar je in kunt voeren zodat alles droog blijft en je muizen beter kunt weren.
Zorg dat er voldoende licht in kan vallen het is tenslotte ook een vogelverblijf en geen donkere-kamer.De maten mogen best de helft of groter zijn dan van je buitenvoliére zijn. Probeer per dag te voeren zodat er niet te veel zwerfvoer gaat rondslingeren waardoor je wer ongedierte krijgt.
Ook de stics welke je aan je vogels geeft altijd in het nachthok hangen zodat er geen resten op de buitengrond kan vallen.

Als je een nieuwe binnenkooi gaat bouwen wil ik je oude hok wel overnemen,ik heb nog een broedblok nodig.laugh :D

Groeten Meyerwink ;)


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 12:08:44 send message to Ubernoob

Haha lollaugh :D Kan je wel krijgen dan hoor.

Maar moet het nachthok dan ook helemaal tot aan de grond komen? Of kan ik er 1 maken van 1 bij 1 bij 1 die ik dan daar hang waar de oude nu hangt?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-07-21 - 12:23:31 send message to Karel

Ik denk dat 1x1x1 wel zal werken, hoewel tot de grond mooier is.
Een groter probleem lijkt me echter dat je vandaag of morgen tijdens het voeren of schoonmaken vogels gaat verliezen, doordat de deur nogal groot is en je geen sluis hebt gemaakt. Dat gaat een keer mis....
Een klein voerluikje in je (nieuwe) nachthok lost dat probleem grotendeels op, maar schoonmaken blijft een risico.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 12:27:33 send message to Ubernoob

OH dat was ook zeker mis gegaan als ik er geen net voor had gehangen.

Ik heb een net gemaakt wat ik aan de bovenkant van de voliere haak en aan 1 zijkant.

Ik kan helemaal in dit net als ik voor de voliere sta dus het is dan dicht als ik de deur open.

En er heeft al eens een parkiet in dit net gehangen dus dat had je goed gezien.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-21 - 14:32:43 send message to Ton Koek

Ik vind het er erg netjes uitzien. Zeker voor een eerste volière beslist een prima begin.
Ik denk dat je zal merken dat vooral de valkparkieten graag vliegen.
Ik gok dat je binnen een jaar een of twee meter aanbouwt.... happy :)

Het nachthok zou ik zelf zo laten, maar dat is persoonlijk. Bij mij gaan ze bijna nooit het nachthok in, terwijl dat 5 keer zo groot is als bij jou. Zonde van de ruimte vind ik nu.

Veel plezier met de superhobby.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-07-21 - 15:03:16 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Allereerst Arian: ik vond dat de voliere er prachtig uitziet! Het idee van een net voor de deur als je de voliere ingaat is zeer verstandig. Vwb het nachthok: dat ben ik wel eens met de vorige opmerkingen. Echter (heb even de opmerkingen bij "Voliere" gelezen): ik zou een nieuw nachthok gewoon 1x1x1 meter maken en dus niet door laten lopen tot de grond! Ik heb zelf nachthokken van 1 meter diep en 2 meter hoog en dat bevalt me eigenlijk helemaal niet! de vogels moeten dan veel te steil omhoog vliegen: vooral jonge vogels lukt dat niet (die kunnen nl nog niet goed vliegen) en dus blijven ze op de bodem van het hok zitten (ik pak ze dan en zet ze naar buiten). Ik zou in jou geval een deur in de wand tussen nachthok en voliere maken, op die manier kan er nooit een vogel ontsnappen als je voert (beter om dat in het hok te doen) of schoonmaakt. Denk inderdaad ook even aan een raampje in het nachthok (je kunt een wand van het hok maken van kunststofpanelen die voorzien zijn van luchtkamer, weet niet precies hoe dat heet, maar het laat voldoende licht door en door die luchtkamers tussen de 2 lagen kunststof isoleert het heel goed!). Verlichting in het nachthok is niet nodig, als je tenminste de mogelijkheid hebt om de vogels te voeren als het nog licht is (denk ook aan de kortere lichttijd in het winterseizoen). Als je veel bijlicht heb je juist de kans dat de vogels vroeg in het voorjaar broeds worden en daar zit je niet op te wachten als je de vogels buiten hebt (meer kans op legnood of zelfs bevroren jongen in het broedblok). Wens je heel veel plezier met je vogels!


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2008-07-21 - 15:52:31 send message to paintim

Hallo Arian!
Leuke voliere! Voeren in het binnenhok is idd. erg belangrijk. Op die manier komen de vogels gelijk je nachthok in.
Ik heb zelf ook geen sluis. In het begin heb ik
toen een tuinnet met haakjes bevestigd,maar toen er 1-maal een kat in was blijven hangen en zich uiteindelijk had losgeworsteld,zaten er een paar flinke gaten in.
Nu heb ik een overspanningsnet van 2x2 m.
Aan de bovenkant op een stang geregen en verder met haakjes. Lekker ruim en nog geen vogel ontsnapt.
Vr.groeten van
ANTONI


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-07-21 - 16:50:30 send message to Ubernoob

Bedankt voor de reacties. Ik zit me nu te beraden over dat nachthok.

Dat het iets anders moet lijkt me duidelijk. Ik wil ze er namelijk toch graag inhebben i.v.m. met het fluiten 's morgens vroeg. Ik vind het zelf totaal niet vervelend maar voor de buren.

Ik denk dat ik er een maak met een bodemoppervlak van 100 x 80 cm. Of ik dat dan helemaal tot de grond laat komen ben ik nog niet uit. Ik wil het wel deze week doen en dan zal ik de foto's wel weer plaatsen.

Toch fijn zo'n forum. Zonder jullie reacties had ik het allemaal zelf uit moeten vinden.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-04 - 18:20:32 send message to Ubernoob

Beste raadgevers...

Ik heb geprobeerd alle tips die jullie me gaven te gebruiken bij de bouw van mijn nieuwe nachthok.

KIjk nog eens bij mijn voliere en laat nog eens weten wat jullie van mijn nachthok vinden. Het heeft me heel wat zweet gekost maar ik ben er best tevreden mee. Alle vogels eten inmiddels binnen en de valken slapen er ook.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-04 - 20:19:22 send message to meyer


Kijk dat ziet er een stuk beter uit.



Groeten Meyerwink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-05 - 02:11:20 send message to Ton Koek

Erg mooi zo, klasse.
Rechts pas best nog een stuk hoor.... razz :p


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-05 - 11:04:39 send message to meyer

Over een paar jaar dan staat heel zijn tuin vol met kooien.laugh :D

Groeten Meyerwink ;)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-05 - 12:37:58 send message to Ton Koek

Net als bij ons allemaal... happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede