Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kwartels
stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-21 - 19:49:42 send message to stijnow

Hallo,

Ik heb 2 volieres in een voliere zit een koppeltje chinese dwergkwartels in de andere voliere zit momenteel geen kwartel meer.

In die voliere van 3m lang x 2m hoog x 1.5m breed wil ik graag een andere soort, een grotere kwartelsoort houden. (een koppeltje of triotje) Maar wat kan ik hier in houden? Ze moeten wel het hele jaar door buiten kunnen. Ze hebben hebben wel over de hele voliere een dak boven hun hoofd en krijgen wat beschutten plekjes (dakpannen schuinzetten en bloempotten) Ook moeten ze niet teveel onrust stoken in de voliere er zitten namelijk ook nog grasparkieten en valkparkieten in die gewoon rustig moeten kunnen gaan broeden.

Ik wacht op jullie suggesties,

Mvg,

stijn


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-07-21 - 22:19:49 send message to roodmus

Japanse kwartels waren bij mij erg rustig en bijzonder mak.

Hoop niet op broed resultaten maar wel een leuke vogel.

De eitjes kun je goed eten.wink ;)


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-22 - 19:06:44 send message to stijnow

Dat lijkt mij ook wel wat ja die japanse kwartels. Maar broeden deze niet goed dan? En kan ik ze ook per triotje houden?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-07-22 - 22:37:20 send message to roodmus

Ik had een haan en een hen,maar misschien kun je ze wel per trio houden,kwestie van proberen.

Wat ik weet en hoor en zelf mee gemaakt heb broeden ze bijna niet,waarschijnlijk om dat alles machine broed is (zegt men)

Grtjes Roodmus.


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-24 - 18:53:19 send message to stijnow

Oke het word dus een triotje japanse kwartels, ik probeer wel natuurbroed aan te komen. Iemand nog wat te koop hiervan in Noord brabant?


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-07-24 - 19:39:19 send message to suk

harlekijn kwartels kunnen ook.

het zijn ook erg rustige beestjes.

en willen nog wel eens zelf gaan broeden .

sebastiaan


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-25 - 19:44:31 send message to stijnow

Ik ben net een trio europese kwartels wezen halen, iemand hier ervaring mee? Ik heb ze voor 30euro gekocht is dit een goede prijs?


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-29 - 13:28:37 send message to stijnow

Niemand ervaring, tips of iets dergelijks over de Europese kwartel die ik nu in mijn bezit heb?

Bvd,


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-07-29 - 18:11:41 send message to stijnsuy

Het enige wat ik over deze soort weet is dat deze zeer druk en schuw zijn, mijn grootvader heeft er enkele in de voliere maar we zien ze zelden.
hiert enkele links

http://www.nhdb.nl/siervogel/kwartelgrondeuropees.htm

http://coromandelkwartel.blogspot.com/2006/08/europese-kwartels.html


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-29 - 20:32:21 send message to stijnow

Ja, bedankt maar die 2 links had ik al gelezen. Heeft je grootvader ook ooit jongen gehad of in ieder geval leggen ze een beetje eieren en hoe zit het met het broeden, dat is nu mijn belangrijkste vraag.

Mvg,


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-07-30 - 17:59:28 send message to BZB

quote: Ik ben net een trio europese kwartels wezen halen, iemand hier ervaring mee? Ik heb ze voor 30euro gekocht is dit een goede prijs?

Waarom verdiep je je niet in een vogel voor je deze aanschaft???? Dan is 30 euro veel te veel geld ja


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-07-30 - 19:21:37 send message to stijnow

Hoho ik heb er vantevoren informatie over opgezocht hoor!

Maar er is zoiezo niet zo heel erg veel over te vinden en graag zou ik wat info over deze vogels willen hebben van mensen die de kwartel hebben of hebben gehad. Dat is namelijk allemaal anders dan in de boekjes (mijn mening)

Je kunt via internet o.a. nooit zoveel over een vogel te weten te komen dan als je iemand spreekt met ervaring met de vogel.

Hopelijk krijg ik nog enkele tips of iets dergelijks,

Mvg,

stijn


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-30 - 22:50:56 send message to Ton Koek

Ik vind ze erg luidruchtig, maar dat is subjectief.

Deze kwartelsoort is wat schrikachtiger dan alle andere genoemde soorten op deze pagina. Misschien is dat de reden waarom we deze kwartel toch vrij weinig vinden bij de hobbyfokkers.
Deze kwartels worden paarsgewijze gehouden. Kleurmutanten komen bij deze soort niet voor.

bron: www.dfkp.nl


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-07-31 - 11:54:28 send message to BZB

quote
Hoho ik heb er vantevoren informatie over opgezocht hoor!



Dan had je ook kunnen weten dat je ze altijd koppelsgewijs moet houden. Hennen kunnen als ze broeds worden erg agressief tegen elkaar worden waardoor van broedden niets komt. Dus als je kweekresultaat wilt zul je 1 hennetje weg moeten doen.

Mijn ervaring is dat er nogal wat europese kwartels gekruist worden met japanse kwartels. Je kunt dit merken aan de legfrequentie. Een japanse kwartel legt iedere 18 uur een ei, een europese hooguit 2 nestjes (pas in de zomer) van maximaal 8 eitjes.
Om het je europese kwartels naar de zin te maken moet je veel begroeiing plaatsen (grassen). Ook een vorstvrij droog binnnenhok is een must. Ze zijn een stuk gevoeliger voor vorst en regen dan chinese of japanse of harlekeijnen.
Net als chinese kwartels zijn europese ook nogal stressgevoelig.
Al met al geen gemakkelijke vogel dus.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, én mee doet!


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-08-01 - 12:15:22 send message to BZB

ohja, ze moeten ook verplicht geringd worden, maar dat zal de verkoper je wel verteld hebben hoop ik.

Laat even weten wat je gaat doen?! wink ;)


stijnow
Website Member
Posts :85

Website Member
2008-08-01 - 13:19:27 send message to stijnow

Ja klopt dat vertelde de kwerker mij, ze zijn ook zelf al geringt dus dat komt goed. Maar de kwerker heeft mij niets verteld over dat de hennen kunnen gaan vechten. Hij had zelfs in 2 volieres een triotje en hij zij dat je ook best 3 hennen bij 1 haan kon zetten.
De broed is bij deze hennen dus gewoon goed gegaan want ze zijn natuurbroed en komen uit die trio's.

Ook heb ik op internet niets kunnen vinden dat de hennen kunnen gaan vechten.

Mvg,

stijn



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede