Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Papegaai dom ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Papegaai dom ??
Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-07-22 - 20:20:58 send message to Leandro

http://www.metacafe.com/watch/yt-lSDFzg8_Wfg/talking_parrot/


laugh :D Cool als je dit je papegaai kunt leren laugh :D


ludovic
Website Member
Posts :47

Website Member
2008-07-26 - 12:26:55 send message to ludovic

echt wel zot :d


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-07-28 - 20:35:57 send message to marcelj

Leuk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-07-28 - 21:07:44 send message to denegon

mega niet meer normaal.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2008-07-28 - 21:14:50 send message to birdfreak

Eigenlijk niet zo abnormaal. Papegaaien zijn namelijk enorm intelligent, sommige soorten benaderen zelfs het intellect van een kind van 5 jaar. Daarom zien we de laatste tijd ook een verandering in de training van papegaaien en gaat papegaaienspeelgoed ook goed op dat van kinderen lijken (zoals steekpuzzels). Zo'n hoog intellect heeft natuurlijk consequenties. Zo spreekt het voor zich dat ze absoluut aandacht nodig hebben, anderzijds kunnen ze dus ook actief praten i.p.v. het klassieke na-apen. Alex, zoals de papegaai heet, is een experiment op dit gebied en er is geloof ik wel het een en het ander rond verschenen in de literatuur.

Jan


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-08-03 - 19:24:15 send message to Tens

Men dient er op te wijzen dat aangeleerd gedrag geen aanwijzing is van een hoge mate van intelligentie op welk valk dan ook. Kennis is immers niet hetzelfde als wijsheid.

Zo zijn bijvoorbeeld katten ook spelletjes aan te leren en weten capucijneraapjes heel goed wat eerlijke behandeling is.

Indien een vogel als Alex voor zichzelf vanuit het niets een complex probleem op zou gaan lossen dan zal er misschien sprake kunnen zijn van gedrag dat in mijn ogen kan duiden op een uitzonderlijk intellectueel niveau (humor, barmhartigheid, moraliteit, e.d.).

Of een diersoort in zijn geheel uitzonderlijk intelligent is, is natuurlijk relatief. Ik ga zelf uit van het aantoonbaar aanpassingsvermogen van bepaalde hersenen en vergelijk dat met die van mensen. Dat is bij kinderen onder de 5 jaar oud nog niet zo heel hoog en staat gelijk aan dat van een heleboel andere dieren, waaronder enkele andere vogelsoorten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede