Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Niet boeiend, wel beleefd. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Niet boeiend, wel beleefd.
Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-07-23 - 15:37:06

Ik ben "Tens" (afk achternaam.), woonachtig in de vogelminnende kop van Noord-Holland, en momenteel nog vogel-loos.

Dat zit zo: mijn familie is gek op dieren (serieus, zij kregen meer opvoeding dan ik).

Ik kreeg 3 ratten mee toen ik het huis uit ging en nu wonen ze in mijn woonkamer. Dat was ook de bedoeling en heel gezellig enzo.
Zij mogen bij gebrek aan tuin echter niet meer vrijblijvend los lopen.
Gevolg: kleine en te dure voilére annex kooi in mijn woonkamer, (móest natuurlijk de duurste kopen van vader, want wielen).

Lang verhaal kort: geen ratten meer volgende keer maar een paar kleine vogeltjes.

Nu ben ik heel verantwoord als het gaat om dieren en helemaal als het gaat om kooidieren.
Ik was, en ben eigenlijk nog, anti-dier-in-kooi.
Het liefst zorg ik er dus voor dat ik vooral kwa gedrag met het diertje uit de voeten kan zodat deze uit vrije beweging zijn of haar verblijf kan verlaten (en niet mijn aandacht opgedwongen krijgt).

Dus ik dacht: nu ik toch nog alle vogelencylopedia en forumberichten heb doorspit maak ik alvast een accountje aan en stel ik mij voor (mijn beste dieren zitten tenslotte nog niet in de Kliko). Bij deze!

Excuses, ik draaf een beetje door.
(dat heb je als je zelf na 2,5 maand nog steeds geen werkende internetaansluiting heb verkregen)

Voorkeur:
- vergevingsgezinde vogels
- aandachtbehoevende vogels die minstens zoveel aandacht terug zullen geven als dat zij ontvangen zonder dat zij zelfstandig of poeslief hoeven te zijn (ik ben ratten met een trauma gewend en heb hen weer handtam weten te maken)
- kleine vogels, ivm. opgesloten dus zielig
(aantal afhankelijk van voorkeur type)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-24 - 00:24:12

Welkom hier allereerst.

Kijk eens naar de kleinste papegaaitjes, de Forpus coelestis. Geweldig leuke vogeltjes. Vragen niet veel vliegruimte, het zijn vooral klauteraars.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-07-24 - 07:59:10

quote
- vergevingsgezinde vogels

Wat mag ik mij daar bij voorstellen? Wat bedoel je hiermee?

quote
- aandachtbehoevende vogels die minstens zoveel aandacht terug zullen geven als dat zij ontvangen zonder dat zij zelfstandig of poeslief hoeven te zijn (ik ben ratten met een trauma gewend en heb hen weer handtam weten te maken)

Is moeilijk af te wegen of de vogel je evenveel aandacht terug geeft. Aandacht vragen, ja dat doen ze wel. wink ;) (En hebben ze natuurlijk ook nodig als je ze binnen houdt.)


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-07-27 - 20:08:12

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Bepaalde kleine papagaaiensoorten vallen momenteel zeker binnen mijn voorkeur gezien mijn woonsituatie en als ik af ga op wat ik de diertjes kan bieden. Ik ben mij daar dan ook op aan het oriënteren en zal graag de bovengenoemde soort daarin meenemen. Kwa uiterlijke kenmerken zijn zij zeker de moeite waard (hoewel lelijk ook mooi kan zijn).

Met 'vergevingsgezind' bedoel ik vogels die niet gelijk lange tijd wantrouwend raken nadat ik iets fout doe tijdens behandeling of hantering van het diertje. Ratten hebben die neiging vaak wel en vereisen daarom speciale opvoedkundige aandacht na bijvoorbeeld een vervelende spuit te hebben gegeven of hun dominante positie te hebben gecorriceerd.

Overigens is één van mijn ratten zojuist overleden aan de warmte. Deze hand door leukemie maar één werkende long.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede