Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe ziekte ???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nieuwe ziekte ????
janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 13:07:55 send message to janvana

jonge vogels van 10 weken,afgevangen van ouders sinds 3 weken dus behoorlijk zelfstandig.zeer levendige vogels,goed in de veren en vlees.
vogels zitten op stok en vliegen rond.van de ene op de andere minuut beginnen ze te stuiptrekken vallen op de grond en zijn binnen 10 minuten dood.
dit is samengevat wat mij is overkomen met drie jonge vogels,heeft iemand dit ooit meegemaakt?
weet iemand wat dit is en of ik hier iets tegen kan doen.al mijn vogels zijn medicatie vrij en de oudere vogels hebben nergens last van.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-08-10 - 13:39:49 send message to molineti

De kooi waarin je de jongen hebt geplaatst staan daar misschien andere planten in ,dan in de kooi waaruit ze kwamen?

Zou iets van de gebruikte bouwmaterialen van de kooi misschien giftig kunnen zijn?

het zou vergiftiging kunnen zijn ,gezien de snelle doodsad :(

Groeten Rene


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 13:47:58 send message to janvana

de kooi waarin ze geplaatst waren was een opkooi hok waar ik al mijn jonge vogels na afvangen gedurende drie weken in zet om ze daarna in een vlucht te plaatsen om een betere rui te bevorderen,veel badwater en vliegmogelijkheden.
dus daar kan het niet in zitten.moet ik er wel bij vermelden dat deze drie vogels uit een nest komen van vier uit een vierde ronde.misschien dat dit er iets mee te maken heeft betreffende weerstand en zo


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-10 - 16:06:44 send message to lZebravinkjel

Ik zou in iedergeval heel, heel snel een autopsie laten doen door een dierenarts. Zeker als het nog een keer gebeurt. Je andere vogels hebben er geen last van?


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 16:29:40 send message to janvana

de overige vogels,jong en oud ,hebben nergens last van.de drie dode vogels was in een tijdsbestek van een half uur vanmorgen sinds is er geen meer gevallen.en dit alles in een kooi met 17 jonge vogels.wel alle drie uit een zelfde nest maina's.de overige vogels ogen fris


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-08-10 - 16:35:22 send message to dooren

Kan ook een bacterie zijn, ik persoonlijk heb meegemaakt dat fitte gezonde vogels die zo juist een bad hadden genomen dood neervielen.

Bacteriën geven vaak een verschillend ziektebeeld. Soms langzaam zodat je het ziet dat ze ziek zijn, soms zo snel dat het lijkt dat ze een hartaanval hebben gehad.

Een gespecialeerd dierenarts kan dan door middel van een onderzoek het een en ander vaststellen.

Dat de overige "gezond" zijn wil nu niet zeggen dat het gevaar geweken is, na de incubatieperiode van de bacterie kan deze opnieuw toeslaan.
Gert


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-08-10 - 18:45:29 send message to mila86

hoi

ik heb precies het zelfde gehad met 3 jongen valken.
vandaag lekker aan het rond vliegen goed zelfstandig eten en noem maar en een half uu later 1 dood en daarop nog 2 ook dood.
1 valkje uit het nest heeft nergens last van die is gisteren naar een nieuwe baas gegaan.
niemand weet wat dit kan zijn een kweker in gelderland met graspakrieten heeft ook het zelfde meegemaakt als ons.

groetjes


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 19:36:41 send message to janvana

ik breng morgen een dood jong naar de dierenarts voor autopsie.als de uitslag bekent is om hier op terug


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-08-10 - 19:41:41 send message to molineti

VRAAGJE TUSSENDOORhappy :)

Wat zijn de symtomen van coccidiose eigenlijk.

je leest er vaak over,maar ik zou bij god niet weten wat de symtomen zijn.

Alvast bedankt voor een evetuele reactiehappy :)

Groeten Rene



janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-10 - 19:52:52 send message to janvana

wat ik weet over cocsidiose is dat de jonge vogels vaak niet ouder worden dan een dag of 14 en vaak al in het nest sterven.deze ziekte is bij veel vogels ook te herkennen door een donkere plek op de borst ter hoogte van de lever.dit is bij mijn vogels niet het geval.dat cocsidiose niet dodelijk is bij oudere vogels is mij bekent en de remedie tegen deze ziekte ook.
ik voer dagelijks foniopaddy wat de ziekte zou onderdrukken/genezen,als ik de onderzoeken mag geloven.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-08-11 - 17:34:34 send message to mila86

ben je vandaag nog naar de dierenarts geweest?
ben erg benieuwd wat er uit gekomen is.
groetjes


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-11 - 19:39:41 send message to janvana

helaas nog geen bericht gehad


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-08-13 - 21:04:42 send message to mila86

al nieuws van de DA???


janvana
Website Member
Posts :66

Website Member
2008-08-15 - 19:45:27 send message to janvana

vandaag bericht gehad.vergroeid hartje,waaraan ze niet gestorven zijn,plus een infectie die nog verder onderzocht wordt.vermoedelijk door het vergroeide hart te weinig weerstand tegen de infectie.nog geen defenitieve uitslag.ik heb verder ook geen gestorven vogels meer gehad.zeer vreemd dit alles.ik laat nog van me horen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede