Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > lijst met potentiele kopers die niet komen opdagen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lijst met potentiele kopers die niet komen opdagen.
gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-08-18 - 19:47:19 send message to gleisbird

Is het een idee om een lijst op te stellen met personen die zich niet aan de afspraken houden.
Dat wil dat zeggen mensen die niet op komen dagen na een afspraak.
Nee ik bedoel niet de mensen die ten minste nog het fatsoen hebben om af te bellen maar die mensen die je echt laten zitten wachten.
grrrrrrrr
ik wordt er soms echt gek van.....

maar ja mischien gaat dit te ver maar ik wordt er echt simpel van......


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-08-18 - 19:53:36 send message to Tenzi

Bij een afspraak om vogels te kopen, vraag ik altijd naar een gewoon (dus alleen niet mobiel)telefoonnummer.
Als kopers dan een half uur te laat zijn, bel ik op (daarom vaak OOK een mobiel nummer).
Ik weet niet of het hier door komt, maar ik heb het nog niet veel meegemaakt dat mensen niet verschijnen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-08-18 - 20:17:51 send message to P.Rooth

Geen goed idee een dergelijke lijst publiekelijk te maken , als ik u was zou ik een lijstje voor uzelf maken van " liefhebbers " die der afspraken niet nakomen .
Lijkt me voor uzelf het handigste en krengt u eventuele vergeetachtig KL....hommels niet .
Paul


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-18 - 20:24:19 send message to lZebravinkjel

Ik ben het eens met P.Roth, ik heb sinds een paar maanden ook zelf een 'witte en zwarte lijst' met kwekers.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-08-18 - 20:27:01 send message to P.Rooth

U kan het ook doen zoals er nu een advertentie op de arena staat uit Schoonrewoerd


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-08-18 - 20:28:34 send message to Rogert

Ik denk niet dat je er iets mee berijkt. Gaan ze onder een pseudoniem afspraken maken.

Wat hierboven al geschreven is: duidelijk naar gegevens vragen en ze bijvoorbeeld bellen of ze al onderweg zijn.

Staar je ook niet blind op 1 koper. Als je meerdere gegadigden hebt ze ook vertellen dat degene die het eerst komt (of degene die het eerst een afspraak maakt) die het eerst maalt. En zeggen dat je meerdere potentiele kopers hebt en als je de vogel kan verkopen je ze ook verkoopt.

Het is mede aan jezelf of je tot een duidelijke afspraak komt.

Advertenties waarin staat: "wegens niet nakomen van de afspraak ......" vind ik maar zielige advertenties.
Wat hebben wij er mee te maken dat mensen hun afspraken niet nakomen? Waarom nemen mensen een slachtofferrol aan? Om hun vogels sneller te verkopen? Houd het gewoon zakelijk als je je vogels verkoopt!

Mensen te kakken zetten door een zwarte lijst te maken zal alleen maar leiden tot agressie en bedrog.


gleisbird
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-08-18 - 21:15:55 send message to gleisbird

Het is allemaal leuk en aardig maar als je bij voorbeeld bij mij "goede afspraken" maakt:
Eerst belt hij mij met de vraag kunnen ze nog 2 weken blijven zitten ik heb nog geen plek.
ik vindt dat geen probleem ik ben zo ook wel eens geholpen door verkopers.
Hij mailt zijn telefoonnummer en woonplaats ed door(dan denk je het komt goed)
we hebben aan paar keer mail contact tot 4 dagen voor de overdracht dan reageert hij niet meer.
de dag voor de overdracht bel ik heb met de vraag of hij nog wel intresse heeft en hij andwoord:
Ja hoor maar ik bel je over 2 uur even terug..
4 uur later denk ik laat ikzelf maar weer bellen.
krijg ik een of ander gast aan de telefoon die net doet of hij nergens vanaf weet en dat die jonge weg is voor het weekeind sad :(

dat is toch vaag....angry
ik kan daar zo vreselijk boos om worden
het feit dat je vogels 2 weken vasthoud en dan de dag ervoor nog zeggen dat je ze nog wil en dan een ander je afspraken laten afpoeieren...
grrrr


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2008-08-18 - 21:22:41 send message to @ussiebirds

Ik maak altijd duidelijke afspraken en zeg er ook altijd duidelijk bij dat als ze een uur na de afgesproken tijd er niet zijn, ze de kans lopen dat ik dan niet meer aanwezig ben.
Mocht het dan om een of andere rede toch wat later worden, nemen ze eigenlijk altijd wel even de moeite om te bellen, dat het iets later word. Op deze manier hoef ik ook niet uren te wachten of iemand komt opdagen happy :)



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-18 - 21:50:57 send message to medaar

ZE wegen de prijzen af. is Zaken doen. Ga daar ook niet akkoord mee. Maar dan.??happy :)


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-08-18 - 21:51:53 send message to lZebravinkjel

Gleisbird, die persoon kun je dus op jouw persoonlijke zwarte lijst zetten.
Heel vervelend, maar je zult er niets mee bereiken wanneer de gegevens van zo'n persoon openbaar worden. Alleen maar dat diegene misschien 'onderduikt'. Bovendien weet ik niet zeker of zoiets uberhaupt toegestaan is.

Ik had een tijd geleden een zelfde topic gestart met de vraag of het handig zou zijn om een topic te starten over "slechte" vogelhandelaren. Daar had men dezelfde bezwaren tegen en ik kwam tot het inzicht dat dat ook wel klopte.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-18 - 23:26:14 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste gleisbird

Ik denk dat het ook aan jezelf kan liggen, je zet veel te veel druk op,laat ik het een klant noemen.
Je gaat de klant achter zijn hielen zitten door hem te gaan bellen waardoor ik zelf argwaan zou krijgen.Dit kan een reden zijn dat hij het liet afweten.Ik regel mijn afspraken alleen via mail en raak geen telefoon aan, ik spreek een dag plus tijd af en is de afspraak gemaakt dan laat ik de klant met rust.Ik heb nooit problemen gehad.

Groeten Meyerwink ;)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2008-08-19 - 10:50:44 send message to Ramon

Meyer,
Nooit geen problemen

Je bedoeld toch dat je nooit problemen hebt gehad.laugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-19 - 11:13:45 send message to ParkietenPeter

Even een officiele noot:

VogelArena heeft zich altijd uitgesproken tégen het publiceren van zo'n lijst.
Dit heeft eenvoudigweg alles met de wet op de privacy te maken plus dat VogelArena zich niet inlaat met persoonlijke problemen.

Het is dus ook niet toegestaan om hier te melden dat/of je zelf een lijst onderhoudt en desgewenst wilt mailen.

Mocht deze poging om de regel te omzeilen opgemerkt worden zal direct royement kunnen volgen zonder discussie.

ParkietenPeter
Moderator VA


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-08-19 - 13:06:38 send message to chrislaevers

Ik vind ook niet dat je zomaar een zwarte lijst publiek kan maken van mensen die een afspraak niet nakomen.
Langs de andere kant hou ik voor mezelf wel een zwarte lijst bij en gelukkig staat daar maar één iemand op en dan nog niet eens voor niet op tijd zijn op afspraak maar omwille van 'ontoereikende huisvesting'.
Ik heb er een bloedhekel aan als ik moet zitten wachten op mensen; een kwartier te laat en ik begin al 'moeilijk' te worden.
Na 30 minuten bel ik zelf als ik kan (in het algemeen).
Wanneer ik bij iemand een vogel moet ophalen en het zijn lange afstanden (NL bv) dan stuur ik een email of telefoneer ik dat ik ga vertrekken. Ik heb ook het telefoonnr van de persoon bij zodat ik deze kan verwittigen mocht er oponthoud zijn op de weg. En de persoon weet dit.
En voor lange afstanden vraag ik afspraak met één uur speling. Zo verloopt alles vlot.
Dit is allemaal een kleine moeite en als ik dan hoor dat mensen afspraken uitstellen en dan nog niet komen opdagen, daar maak ik persoonlijk direct komaf mee want als je nog geen afspraak kunt verzorgen (verwittigen bij oponthoud of gewoon eerlijk berichten dat je geen vragende partij meer bent), hoe kun je dan deftig voor dieren zorgen??? Die stellen eten en drinken verversen en schoonmaken ook misschien op die wijze uit. Dan heb ik liever dat mijn vogels niet bij die persoon belanden. Dat is mijn redenering. Dat is natuurlijk niet waterdicht maar ja... je krijgt toch een bepaalde indruk...

Christine.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-08-21 - 10:52:22 send message to Tens

Misschien een rare vraag maar is het niet makkelijker om, wanneer niet zeker is of iemand binnen een half uur kan of zal komen opdagen, gewoon met diegene af te spreken dat deze U even belt wanneer hij of zij voor de deur staat?

Ik neem aan dat u, anders dan uw bezoek, het land niet uit bent wanneer u wat afspreekt en zo hoeft u de meeste dagactiviteiten niet aan te passen aan een enkele afspraak. Desnoods spreekt u zo eerst op uw huisadres af, zodat u in uw vrije uurtje thuis kunt blijven koetelen als het einddoel zich niet op hetzelfde adres bevind als uw woning.

Er valt naar mijn mening op deze manier vaak wel een mouw te passen aan het improviseren na het maken van een afspraak. Gelukkig maar, want als mijn activiteiten enkel af zouden gaan hangen van een anders reislustigheid dan zou werken voor mij een ramp worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede