Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > De winter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : De winter
Kingbee
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-08-25 - 14:52:18 send message to Kingbee

Hallo mede-vogelliefhebbers.

Sinds mei dit jaar het ik een voliere en tot nu toe gaat het prima! ( http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000913.html )

Alleen komt de winter er straks weer aan en wil ik graag de juiste voorbereidingen treffen en hier had ik een aantal vraagjes over.

Mijn binnenhok is op dit moment niet geisoleerd en hier wil ik mee aan de slag gaan.

Maar is het aan te raden om in de winterperiode vogels naar te halen en te houden? Dus de uitvlieggaten dichten? En vanaf wanneer is het advies dit te doen? en wanneer kunnen de vogels weer naar buiten?

Tevens wil het binnenhok verwarmen, tot hoe warm is het advies?

En zijn er nog andere zaken waarmee ik in de winterperiode rekening dien te houden? Voeding of iets dergelijke?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-08-25 - 18:49:16 send message to chrislaevers

Alleen de St-Helenafazantjes zijn m.i. zeer koudgevoelig. Maar de zebravinken, de wevers, de gouldamadines kunnen goed gedijen met het nachthok.
Ik zou wel de hele volière afdekken omdat pas uitgevlogen jongen zelfs in het midden van de zomer niet op tijd beschutting kunnen zoeken voor een wolkbreuk en dergelijke. Ik heb het voorgehad met een pas uitgevlogen diamantduifje. Het zat nochtans maar 30 cm van de toegang tot beschutting.
De wevers zullen waarschijnlijk in de buitenvolière broeden en ook zij hebben dus een dak boven de nest nodig.
Ik heb verwarming in één volière die ook afgesloten is met plexiglaspanelen in de winter maar mijn vlieggaten blijven open. Dat is wel enorm warmteverlies maar met de combinatie vogels is het niet anders op te lossen.
Mijn St. Helenafazantjes ga ik in de winter in huis zetten en de gouldamadines die in een andere volière zitten die vrij onbeschut is, ga ik tegen de winter overbrengen naar de volière waar de verwarming is.
Het enige probleem met wevers is dat ze in de late zomer en vroege herfst broeden en dat de pop door de friste van het seizoen legnood kan krijgen. Dat zou je eventueel deels kunnen voorkomen door de buitenvolière volledig af te schermen met plexiglaspanelen. De zon schijnt er op en de hele volière krijgt extra graden bij.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Christine.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-08-25 - 21:37:20 send message to maikeltje

Ik zou ze toch naar binnen halen als ik jouw was en verwarmen 15 graden kun je gewoon in de winter door kweken.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-25 - 22:38:09 send message to Ton Koek

Ik zou er helemaal niets aan veranderen, de vogels die jij noemt kunnen prima tegen ons klimaat. Ik heb vergelijkbare soorten al heel wat jaren buiten. Ik heb ook een nachthokje, maar slechts een paar vogels gaan er af en toe in, de rest slaapt buiten.
Een beetje beplanting (klimop bv) geeft al voldoende beschutting.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede