Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eigen kat als kattenafweermethode? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eigen kat als kattenafweermethode?
Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-08-29 - 11:47:03 send message to Asura

Mijn buitenvolière is bijna klaar! laugh :D

Het enige nadeel is dat er echt ontzettend veel katten bij ons in de buurt zitten. 1 daarvan is nogal fan van onze tuin (slaapt graag op de afvalbak) en was zelfs zo brutaal om via de achterdeur het huis in te lopen! Maar ik heb ook al andere katten in de tuin gezien.

Nu hadden we eigenlijk het idee om zelf een kat aan te schaffen, zodat de tuin zijn territorium zou zijn en hij (hopelijk) andere katten uit de tuin jaagt. Deze kat zouden we dan van jongs af aan leren bij de volière weg te blijven (met de plantenspuit ofzo).

We vinden katten namelijk best leuk, maar de vogels blijven altijd nummer 1 natuurlijk wink ;)

Ik lees in "kattenafweer"topics vaak dat mensen zelf een kat hebben en dat overlast van andermans katten dan meevalt.
Dus iemand tips, opmerkingen??
Kunnen we beter een kater of een poes nemen? Wel of niet castreren/steriliseren?


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-29 - 13:26:29 send message to EdensB

Castreren/steriliseren zou ik in elk geval doen, in het gaval van een kater voorkomt het afbakenen van territorium met urine...katerurine STINKT ENORM...poes ook altijd sterriliseren om ongewenste kittens te voorkomen (dit geld ook voor casteratie kater)

Katers zijn over het algemeen rustiger en wat aanhankelijker dan poezen, van een eigen kat zul je ook niet veel last hebben met je vogels als je hem/haar maar vroeg afleert de vogels als prooi te zien, katten hebben al snel in de gaten dat ze van hun baas zijn en ze er af moeten blijven.
Een goede manier om een kat te leren af te leren ergens aan te zitten is een plantenspuit gevuld met water en een beetje teatree olie, katten hebben een hekel aan de stank en het kan ggen kwaad voor de vogels.
Gewoon een keer spuiten als je ziet dat ze gaan jagen (ze kruipen dan ineen, de staart zwiept heen en weer en ze staren intensief naar de vogels) het is beter om ze dan te pakken zodat ze leren dat ze de vogels niet als prooi moeten zien (katten zijn bliksemsnel en als ze al aan de voliere hangen kan er al een vogel gewond zijn)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-08-29 - 16:00:21 send message to roodmus

Pcies deze methode met de spuit werkt goed heb dat zelf ook gedaan bij onze poes,deze taald er nu niet meer na.

Om een kat te nemen tegen andere katten moet je wel een kat hebben die z,n mannetje staat,niet iedere kat is zo moedig om een andere aan te vallen of te verjagenlaugh :D


frank_ursela
Website Member
Posts :76

Website Member
2008-08-29 - 18:52:56 send message to frank_ursela

Wat ook goed werkt, is een hobby apparaat met schrikdraad ( geen stroomdraad ) om honden en katten van de voliere te houden .
De kat ( poes ) zal EEN keer schrikken als die de draad aan raakt ,en je ziet hem nooit weer !
Ik heb het zelf ook helemaal rondom de voliere , en heb geen last meer van katten !

m.vr.gr Frank


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-29 - 21:08:59 send message to medaar

water Water.happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2008-08-30 - 00:18:20 send message to Rik

quote
Ik lees in "kattenafweer"topics vaak dat mensen zelf een kat hebben en dat overlast van andermans katten dan meevalt.
Dus iemand tips, opmerkingen??


Dit hangt helemaal van de kat af. Wij hebben zelf een kat die redelijk sociaal is ingesteld. Gevolg: Alle katten uit de buurt die Aldi-voer voorgeschoteld krijgen komen bij ons eten omdat wij Gourmet voeren.

Anders mag je onze kat wel lenen. Kun je kijken hoe het bevalt.happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-08-30 - 09:03:12 send message to ParkietenPeter

Zelf woon ik in een drukke wijk, heb een hond en absoluut geen last van katten. wink ;)


Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2008-08-30 - 21:57:24 send message to Tosa

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb ook 2 katten. De ene kat valt onmiddellijk vreemde katten aan vanaf dat ze ze ziet en de andere kan het allemaal niet zoveel schelen. Het zal dus inderdaad een beetje afhangen van het karakter. De eigen vogels laten ze netjes gerust, ze kijken er zelfs niet meer naar. Ik zou een kattin nemen aangezien ik vind dat deze veel meer teritoriaal ingesteld zijn. Katers hebben vaak al meer de neiging hebben om te gaan zwerven op zoek naar krolse kattinnen, tenzij je ze heel vroeg castreert.

Grtz


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-08-31 - 18:33:07 send message to johanblok

Ik heb nog nooit een papegaai gehad die zich ook maar iets aantrok van een kat op of rond de voliere, of het nu die van mij is of die van anderen. Soms denk ik wel eens dat de vogelhouders meer last hebben van katten dan de vogels zelf....


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-08-31 - 19:56:12 send message to EdensB

Dat heb ik ook gemerkt toen ik vroeger een tam parkietje had en we n kat kregen, zelf als de kat aan de kooi hong en de kooi rond tolde zat het Parkietje nog gewoon op z'n stokje met n blik van...ach dom poesje toch ik zit in n kooi hoor laugh :D


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-08-31 - 20:45:29 send message to Asura

Bedankt voor alle reacties happy :)

Misschien dat het inderdaad wel mee gaat vallen met de overlast. Ik zet in ieder geval een plantenspuit klaar! En misschien dat er over een tijdje toch een eigen kat komt, maar eerst de nieuwe vogeltjes.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-08-31 - 21:47:27 send message to roodmus

Je kunt ook zo,n op pompbaar water pistool kopen zoals voor de kids.

Kun je lekker op afstand spuiten.laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dwink ;)


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-09-01 - 08:02:35 send message to erika

Wij hebben ook een poes, die netjes alle katten uit de buurd haalt of uitdaagd voor een gevecht. Zelfs zo erg dat er ook geen jonge kittens komen...
Het afleren bij de vogels weg te blijven hebben vooral de vogels zelf gedaan. Onze dwergara's jagen echt op de kat als die in de buurd zit. Ook hebben we in het begin wel eens een plantenspuit gebruikt.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-09-01 - 14:14:40 send message to Asura

Ik heb net "stinkstokjes" van mijn vader gekregen. Ik weet nog niet hoe erg de stank voor mensen zelf is, maar katten schijnen er door weg te blijven. Dus dat is ook wel het proberen waard :P
Hij had ze bij een dierenwinkel gekocht.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-09-01 - 21:12:46 send message to medaar

roodmus. Ik ook ze en Het kind zijn komt weer boven. Met water water doe je geen pijn.Een kat is daar bang van.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-09-02 - 22:19:25 send message to roodmus

pcies Medaar.laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dhappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede