Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweeksoftware verwachtingen/eisen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweeksoftware verwachtingen/eisen
Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-01 - 12:05:36 send message to Kilian

Hallo,

Ik vroeg mij af wat jullie van kweeksoftware verwachten en wat voor eisen jullie hier aan stellen. Welke mogelijkheden mogen niet ontbreken en wat zou je willen zien wat je bij bestaande software mist.

In afwachting van jullie reactie.

Deze vraag stel ik daar ik bezig ben met het ontwikkelen van een kweeksoftware programma die goed en makkelijk in gebruik en daarnaast gratis verstrekt zou moeten gaan worden.

(geen voetnoten met internetadressen toegestaan)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-09-01 - 12:35:08 send message to Gert Jan

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=7521

Zelf gebruik ik zoo easy tot volle tevredenheid!


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-01 - 14:56:31 send message to Kilian

Ik had dat topic al terug gevonden en eens bekeken maar ik vond niet dat er echt veel reacties waren met ideeën. Vandaar dat ik eigenlijk een nieuw topic geopend heb met een zelfde soort vraag. In de hoop toch reacties met ideeën te krijgen.

Het is niet dat ik zelf geen ideeën heb maar een applicatie voor een grote doelgroep zou natuurlijk aan ieders wensen moeten kunnen voldoen.


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2008-09-01 - 20:34:07 send message to Marc_o

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heej Kilian,

Ik las op je site dat je bezig bezig bent met het ontwikkelen van kweeksoftware. Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een ideaal programma. Nadat zooeasy en kweek2000 de revu hebben gepasseerd ben ik zelf in access aan de slag gegaan, waar ook zooeasy in is geschreven. Hoewel ik zelf database ontwikkeling in mijn lespakket heb, heeft het ontwikkelen van dergelijke databases toch wat meer voeten in aarde. Ik ga iig je site in de gate houden om jouw versie te proberen. Persoonlijk denk ik dat je ongeveer de features die ook zooeasy in haar pakket heeft aan moet houden. Zooeasy blijft een mooi pakket echter de prijs is minder mooi razz :p .

Succes met je eigen software.

Groetjes

Marco


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-01 - 20:46:01 send message to Kilian

Ik heb zelf een cursus C# gehad. Hiervan heb ik alleen de basis doorlopen en probeer nu het een en ander uit te vogelen. Het lukt al aardig maar ben nog niet echt tevreden met de layout. Ik zal eens kijken of ik een soort van video demo zou kunnen maken zodat ik al een klein deel kan showen.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2008-09-01 - 21:46:06 send message to kvhooff

Ik zit zelf ook in Access te programmeren.
Zit er wel eens aan te denken om een online applicatie te maken. Dan kun je met meerdere kwekers een bestand opbouwen. Denk aan lijnenkwekers of stamboek toepassingen.
Maar ja.. willen, denken en doen zijn 3 dingen.

Groetjes
Kees


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-04 - 10:40:48 send message to Kilian

Het is dan wel niet een filmpje maar enkele screenshots. Er word nog gewerkt aan de layout maar dat komt wel goedhappy :)

Start scherm:


Andere schermen:


Er is wel meer maar nog niet verwerkt in de zelfde layout. Dit meer is later wel te zien en dan misschien wel in een soort van demo filmpje.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-09-04 - 11:30:42 send message to ParkietenPeter

Wat mag dat gaan kosten?


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-04 - 11:42:19 send message to Kilian

Het is de bedoeling om de applicatie straks gratis te gaan verstrekken.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-09-04 - 16:45:55 send message to BZB

Ik houd alles bij in Excel.

Erg makkelijk, overzichtelijk en snel.

Voor ieder jaar maak ik een nieuw tabblad waar ik de kweekkoppels onder elkaar zet. Bij mij moet het hele kweekboek op 1 a4 passen, en geen A4 per koppel! 4 of 5x per kweekseizoen type ik de kweekinformatie over en print het opnieuw uit.

Dus dat is ook de eis die ik stel: overzichtelijk op zo weinig mogelijk bladeren, en je kweekboek moet tevens invulformulier zijn.
Als je dat kunt maken ga ik je programma gebruiken!


Marc_o
Website Member
Posts :120

Website Member
2008-09-04 - 17:33:28 send message to Marc_o

Ziet er heel gelikt uit Kilian. Ben benieuwd wanneer je Beta uitkomt, wil hem wel testen razz :p.

Na de reactie van BZB is het misschien een optie om een aantal printopties op te nemen in het programma, waarbij je bijvoorbeeld de gegevens per vogel en/of koppel afzonderlijk kunt afdrukken, en een totaaloverzicht van alle vogels of iets in die richting. Maar tot nu toe ziet het goed uit.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-04 - 23:30:36 send message to Kilian

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ BZB

Met invulformulieren zul je het volgende denk ik wel mee bedoelen neem ik aan of zit ik fout?



@Marc_0
Een printoptie behoort inderdaad tot een van de mogelijkheden. Echter moet ik nog wel even uitzoeken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen maar dat zal denk ik niet het grootste probleem worden.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-09-04 - 23:38:20 send message to BZB

neuh ik bedoel meer een a4-tje waar alle gegevens op staan en waar je zelf je toe te voegen gegevens onder zet (met pen). En dan 1x in de zoveel weken ff bijwerken in de pc.

dit is dan voor de vogelmutaties, 1 invulformulier van maken waar de vogels allemaal opstaan, waar je wijzigingen achter kunt zetten bijvoorbeeld dood, of split voor...

Andere formulier is het kweekboek, als ik die bijwerk heb ik bij het ene koppel alleen datum van koppelen, andere datum van nest, andere datum van de eieren (al dan niet compleet)datum 1e jong, ringnummer etc etc
dus alles mooi overzichtelijk op 1 velletje papier


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2008-09-05 - 07:38:50 send message to sabine107

Als ik het zo zie, ziet het er super uit.
Ik zou straks ook graag hier gebruik van gaan maken en het programma uit gaan proberen.

Ik houd op dit moment alles bij in Excel.
Want de andere programma vind ik de aanschafkosten erg duur.

Heel veel succes met het maken van het programma.
Ik zal het verloop hier zeker gaan volgen op dit forum.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-05 - 16:59:37 send message to Kilian

Ik zal eens kijken wat ik doen kan. Eerst maak ik wel het geen dat ik hen men hoofd heb zitten + de ideeën van andere kwekers. En in de testfase kan er wel weer het een en ander veranderd worden.


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-08 - 10:56:19 send message to Kilian

Ik ben nu bezig met het maken van een klein Demo filmpje betreffende het aanmaken/bewerken/verwijderen van de vogels.
Ik verwacht dat deze vanavond online komt te staan.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede