Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pauw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pauw
thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-01 - 20:06:14 send message to thieb

heb een pauw, is niet geleewiekt, zit momenteel in een voliere, maar vind die wat klein nu ze gegroeid is. zou ze graag op de wei laten lopen maar weet niet hoe je er voor zorgt dat ze weg vliegt. en vleugelen is geen optie want ben je rap vergeten zie je pas als ze een keer weg zijn dat ze terug kunnen vliegen. zou er een man willen bij steken omdat na het schijnt niet meer weg vliegen. maar zijn er mannieren op ze bij te houden zonder nog een voliere te moeten bouwen en toch voor te zorgen dat ze vrij rond lopen. ze mogen ook wel niet over de draad kunnen want zijn paar plaatsen waar ze kunnen worden opgejaagd door honden, heb schrik dat ze daardoor dan volledig weg zou zijn

foto voor de opvullingwink ;).


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-01 - 21:01:53 send message to Rogert

Pauwen zijn vrij honk-vast. De plaats waar ze opgroeien en gevoerd worden is voor hun een plaats waar ze graag blijven. Koop er snel een jonge haan bij zodat deze ook kan wennen aan deze plaats maar laat ze nog wel een tijd in de voliere om aan elkaar te wennen.

Als je in de omgeving bomen hebt waar ze in kunnen roesten dan is dat ideaal. Een schuur met een hoge zitstok is ook prettig. De hanen moeten hun staart kwijt kunnen, dus de hoogte is erg belangrijk. Tevens moeten ze zo hoog kunnen zitten dat ze weg kunnen voor honden en vossen. Daarom moet je pauwen niet kortwieken of leewieken.

Verder heb je nooit garantie dat de pauwen ook daadwerkelijk op jouw erf blijven. Een pauw zal zeker zijn omgeving verkennen en een hoog hek houd ze niet tegen. Maar de kans is groot dat ze blijven.

Succes


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-09-01 - 21:18:58 send message to medaar

is da de mechelse koekoek. die kip hè.Pauw moet buiten. En leo roepen.


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-01 - 23:25:28 send message to thieb

die kippen zijn mechelse koekoeken inderdaad. de eerste hen is wat ongelukkig geplaats is wel zuiver van dna struktuur maar heeft de tipische poten niet. maar haar jongen zijn zuivere mechelse koekeoken, en deze legt zeer goed. heb al een man gevonden even oud. maar die is wel geleewiekt. bomen geen gebrek. krijgen 1 hectare grond ter beschikking waar el 8 mooie oude bomen staan in de wij. die mooie takken hebben. zijn ongeveer 2 meter hoog de laagste. heb achter ook een bosje. daar is wat dichter en moeiljker in te geraken. staan 9 knotwilgen in. en 2 kerzelaars. verder nog wat beuken en andere bomen in de tuin. en ene kant is veld. en achter schapenwei. maar de buren hebben een snelle en agressiefe hond. het is daarvoor dat ik schrik heb. ook voor mijn eigen honden. omdat het geen uitzondering is dat ze een duif of een merel vast hebben. maar feit is dat ik ze graag zou laten lopen om dat een pauw toch een staart heeft dat mooi is. en deze niet ten volle kan tonen in een kleine voliere.het is zonde. aangezien ik ze zo mooi tussen de herten kan laten lopen. (maar moet mijn pa nog overtuigen voor een haan te nemen, hij vind dat da veel te veel lawaai maakt. klaagt al over onze mechelse koekoek en mijn fazanten. nu nog een pauw bij. ik vind dat een schitterend geluid dat da maakt) zou het zelf niet gekocht hebben, maar mijn hen die ik toevallig aan geraak ben via paradisio (zijden dat het een fazanten kuiken was, was anders eten voor de roofvogels) ben er eigenlijk gehecht aan geraakt. en deze roopt af en toe maar niet zo luid als een haan. en zo veel. heb ze ook altijd bij een zijdehoender gehouden in de hoop dat ze daarmee een band zou krijgen en dat die haar hier zou houden. maar zijdehoender moest er niet van weten. is wel gehect aan die mechelse koekoeken. volgt altijd mee langs de draad. maar durf ze niet los laten. ze is te mooi om te verliezen. vind de hennen eigenlijk mooier dan de haan. hebben iets speciaal.


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-02 - 19:16:15 send message to thieb

weet er iemand argumenten om mijn pa te overtuigen hij klaagt dat het te veel lawaai maakt. snachts, s'morgens en s'avonds. hij is al geërgerd aan het gekwetter van de parkieten, maar dat was zijn idee dus.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-09-02 - 19:35:09 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Sorry, maar ik denk dat je Pa gelijk heeft. sad :(

Soms zeggen vaders namelijk wel eens slimme dingen.laugh :D

Oordopjes voor vaderdag...is dat een idee?wink ;)


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-02 - 19:37:06 send message to thieb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

helpt mij niet vooruit. want ik heb daar totaal geen last van. zitten nochtans 5 in de buurt van mijn school. en hoor die niet. en hij heeft al oordopjes.


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-02 - 23:10:13 send message to thieb

het zal niet lukken. maar omdat ik niet denk dat die pauw zal blijven. omdat het niet de rustigste is. als je in de buurt komt. en ze goed kan vliegen. zou ik ze bij mijn fazanten zetten. maar omdat ze van zelfde familie zijn heb dacht ik dus zou het kunnen dat ze kruisen. gewoon een nieuwsschierigheid. en een voorzorg. heb lady, goud, mikado en bos fazanten. is keuze genoeg. maar welke zouden genetisch kunnen kruisen. of is het totaal onmogelijk.


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-09-03 - 20:51:07 send message to marcelj

Thieb
Pauwen blijven gewoon in de buurt, het zijn wat dat betreft net kippen en duiven. Wegens roofdieren en honden zou ik hem zeker niet kortwieken ook al omdat ze graag in bomen slapen.
Maar het is idd wel een probleem als je zelf een hond hebt die ook nog eens kleine dieren pakt.
Succes ermee


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-09-03 - 22:11:27 send message to thieb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en hij pakt niet alleen kleine. het is een jachthond, hij is ook zo getraind. dat was het doel van de hond. dat zit er in en moet er uit. maar pakt hazen en fazanten. dit jaar hebben geprobeert om hem te doen stoppen, is nog een werk in aktie.als ze net als kippen zijn is groot probleem. heb al een kip kwijt aan mijn hond. maar die bijt niet dood. hij apporteert. en laat niet los, plukt ze alleen een beetje. het beestje was van de schrik gestorven. had niks van schade. maar als kippen. heb hier genoeg kippen gehad die niet meer over de draad geraden. en weet waar zaten. had gedacht eerste jaar lewieken en in de wie te laten lopen waar ze eten krijgt. zodat ze dat weet en daarna haar gang laten gaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede