Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > BUIZERD Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-09-09 - 22:37:40 send message to Karel

Vermoedelijk zal hij op een gegeven moment niet meer komen. Roofvogels hebben een harde kop, maar als ze de boodschap eenmaal hebben begrepen, dan zit het voor altijd in zijn geheugen.
Het verbaast me overigens wel, dat hij op jouw vogels afkomt. Zou het kunnen dat de voliere alleen maar een mooie uitkijkpost vormt voor de jacht op knaagdieren (wat zijn eigenlijke voedsel is?).

Overigens zijn alle roofvogels in Nederland beschermd, dus afschieten is geen optie. Bovendien vind ik het afdoende afschermen van vogels in een voliere tegen "aanvallen" uit de natuur, een taak van de liefhebber.


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2008-09-09 - 23:19:20 send message to Kieba

De buizerd is zeker een beschermde roofvogel in Nederland dus afschieten is beslist geen optie. Met het nog steeds goede weer hier zal de buizerd waarschijnlijk een tweede leg hebben, wat bij heel veel vogels voorkomt, en is hij nu op zoek naar voedsel voor zijn jonge. De buizerd en de sperwer vangen kleine vogels als voedsel dus ik vermoed dat je een tijdelijk probleem hebt.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2008-09-10 - 09:46:17 send message to mreyder

Mijn achtertuin grenst aan een natuurgebied, heb de afgelopen 30 jaar veelvuldig bezoek gehad van diverse roofvogels, oa Buizerds, sperwers en valkjes. In tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, zijn sommigen heel erg volhardend in hun bezoeken en zaten gedurende weken dagelijks op m'n volieres. Afdekken die volieres lees ik hier. Tja, als je voliers hebt van 7 meter lang en 10 naast elkaar, dek je die niet zo gemakkelijk af met takken, 't zou dan achterin de voliers en in het nachthok overigens ook stikkedonker worden. Bovendien ben je er dan nog niet: heb meermalen meegemaakt, dat een roofvogel niet op de volieres viel, maar (ik heb 2 blokken volieres tegenover elkaar staan met daartussen 5 meter gras) gewoon tegen de voorkant van de vluchten aanvloog en dan tussen de blokken vluchten heen en weer vloog. Absolute paniek in de voliers dus! Spiegelbollen ed hielpen ook niets, de enige oplossing is lijdzaam toekijken en afwachten. Evt de vogels opsluiten in het nachthok, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing die je wekenlang kunt volhouden. Ik heb de indruk dat deze overlast zich vooral in het najaar voordoet, ik denk, dat het misschien wel jonge vogels zijn, die niet meer door de ouders gevoerd worden en misschien nog niet zo handig zijn in het jagen als hun ouders. Maar is slechts een vermoeden van mijn kant. Deze problematiek heeft me in de loop der jaren 10tallen vogels gekost, die dus in hun paniek zichzelf verwonden en sterven. Ik zal zelf geen gebruik maken van illegale oplossingen, maar mijn ervaringen hebben er wel voor gezorgd mensen die hun toevlucht wel nemen tot dergelijke maatregelen niet al te zeer te veroordelen. Het gevoel van machteloosheid als je weer eens een roofvogel op je voliere hebt gehad en je 'm hebt weggejaagd, wetende dat ie er over een aantal minuten of uren weer kan zitten, met alle gevolgen van dien, is niet te beschrijven.


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2008-09-10 - 20:39:47 send message to 112marc112

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

maar als het illegaal is doe ik het niet



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede