Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe ga je om met je grote papagaaien/Ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe ga je om met je grote papagaaien/Ara's
Aurora
Website Member
Posts :13

Website Member
2008-09-16 - 10:20:12 send message to Aurora

Ik ben op deze site beland omdat ik ineens een nestje kreeg van mijn ara koppel. Daat had ik helemaal niet op gerekend. Ik lees hier dat het dominant gedrag bevorderd als je ze op je schouders laat zitten. Ik ben een complete leek (qua fokken) maar gewoon een enorme vogelliefhebber. Ik kan alles met mijn vogels. Ik loop er mee in het park als ik de honden uitlaat, ik laat ze lekker in de boom een beetje "wildsnoeien". Ze gaan mee douchen en lopen door het huis of zitten op de stok. Ik speel spelletjes met ze, dan laat ik ze achter speelgoedmuisjes aanrennen, zijn het net onhandige kippenshocked 8O (zoals je met een kat zou doen)
In de winter zitten ze eigenlijk alleen 's nachts in de kooi, in de zomer laat ik ze meer met rust in de buitenvoliere (zie resultaat, gaan ze zich gelijk voortplantenlaugh :D).
Ik heb dus wel tamme vogels die redelijk praten en waar je veel plezier aan kunt beleven.
Als je ze alleen soms op je hand laat zitten en verder in de kooi is dat toch vreselijk saai voor die beesten?
Hoe doen jullie (andere papagaaien eigenaars) dat?



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-09-16 - 12:42:49 send message to Ton Koek

Het zou heel erg saai zijn als een vogel alleen zou zitten, zoals helaas meestal gebeurt met papegaaien en ara's.