Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > extra voeren voor de winter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : extra voeren voor de winter
jochem1
Website Member
Posts :33

Website Member
2008-09-23 - 20:11:57 send message to jochem1

moeten mijn grote parkieten
roodvleugels, rosellas, pennanten, princessen,bergen etc. nog iets extra door het voer voor de winter?

want ik heb nog wel is last van dode vogels in de winter.

wie weet hier iets voor?



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-23 - 20:34:26 send message to Rogert

Schrale of eenzijdige voeding in de winter kan stimulerend werken op het broedseizoen. Als je in het voorjaar weer gaat varieren is dit een stimulans om tot het broedproces te komen.

Maar ondanks de schrale voeding moet je wel zorgen dat de vogels gezond blijven. Een goede wintervoeding is daarom essentieel. Eventueel een ei-voer met vitaminen (aves-krachtvoer) moeten jouw dieren gezond kunnen houden.

De dood van vogels in de winter hoeft niet per see een voedingskwestie te zijn. Ik ga er vanuit dat je dieren voldoende voer krijgen dus verhongeren zullen ze niet. Als ze onvoldoende vetreserves hebben om de koude nachten door te komen dan moet je toch eens wat aandacht geven aan een wat vettere wintervoeding. Maar bij voldoende voer lijkt mij dit ook niet de doodsoorzaak. Als je je dieren voert geef ze in de winter in ieder geval geen fruit voor het slapen gaan, maar gewoon zaad. Het fruit moet je s'morgens verstrekken.

Is je huisvesting wel toerijkend als jij in de winter de meeste sterfgevallen hebt? Hoe zit het met beschutting en tocht?


Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-09-24 - 08:51:44 send message to Gonnie

Waarom geen fruit en/of groenvoer aan het eind vd middag in de winter geven?


Gonnie
Website Member
Posts :31

Website Member
2008-09-24 - 08:52:30 send message to Gonnie

Ik bedoel dus eigenlijk voor het slapen gaan ipv aan het eind vd middag.


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-09-24 - 13:51:48 send message to marie rose

dode vogels in de winter?
heb je geen last van muizen,die zoeken de warte op tijdens de winter,


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-25 - 21:52:15 send message to Rogert

Waarom geen fruit en groen geven aan het eind van de dag?

De nachten in de winter zijn lang en de vogel moet zijn nachtenergie om warm te blijven halen uit het eten wat hij het laatst op de dag gegeten heeft.

Fruit en groen geeft al vrij vroeg in de nacht het energie af waar de vogel zichzelf warm mee moet houden. Deze energie is al verbruikt voordat de nacht afgelopen is. Tevens bevat het veel vocht waardoor het dier relatief gezien minder vaste stof kan opnemen.

Zaad is moeilijker te verteren en geeft daardoor de hele nacht zijn energie af. Hierdoor heeft de vogel minder honger als hij uit zijn slaap komt en kan de vogel beter aan zijn dag beginnen.

Daarom kun je beter fruit in de ochtend voeren (vogel heeft dan sneller zijn energie binnen) en zaad de gehele dag (om het moeilijker vrijgekomen energie te gebruiken)


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-09-25 - 22:44:26 send message to postvogel

In mijn beleving gewoon zo divers mogelijk voeren het hele jaar(b.v paprika,mais,wortel,slamix,appel,peer,brood,enz wat er maar is) en goed ontwormen.
Gr Chris.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede